heb 1 gig, 20 gig erbij in gezet als slave maar nu werkt het niet. heb geen software bij nieuwe schijf gekregen en mijn win95 geeft gele uitroeptekens bij de vaste schijfcontrollers en ik krijg de melding dat ik waarschijnlijk stuurprogramma's mis. Wat moet ik doen en hoe kom ik aan stuurprogramma's. Wie helpt???!!!
Heb je hem ook in de bios geinstalled?
heb geprobeert om nieuwe disk in bios als primary slave in te stellen maar geen effect (bios versie is volgens mij oud 10-00-05 is het nummer)
Zegt me niet zoveel, kun je wat meer info geven over je systeem.
Wat heb je er nog meer inzitten?
Wat heb je er nog meer inzitten?
automatisch detecteren heeft geen effect in het bios. pc geeft "not detected" en ik weet niet wat de handmatige instellingen zijn.
de slave is een seagate 20 gig.
de slave is een seagate 20 gig.
Hum, heb je misschien de andere harde schijf ook op master gezet.
Hebben meestal verschillende jumpersettings voor master en single.
Hebben meestal verschillende jumpersettings voor master en single.
Je hebt die nieuwe harde schijf op slave gezet ja. dat doe je met jumpertjes ze zitten achterop de hardeschijf.
Bovenop of onderop de schijf staat meestal de betekenis.
Bovenop of onderop de schijf staat meestal de betekenis.
achter op je hd zit een rij pinnetjes
hier zitten jumpers (bruggetjes) op. Dit zijn meestal zwarte dingetjes. Hiermee kun je twee pinnetjes selecteren. Zo kun je kiezen tussen slave master en cable select (waar je de jumper moet zetten staat op de hd). je moet voor slave kiezen.
Mot er ook aan denken dat je de schijf effe formateerd met fdisk.
hier zitten jumpers (bruggetjes) op. Dit zijn meestal zwarte dingetjes. Hiermee kun je twee pinnetjes selecteren. Zo kun je kiezen tussen slave master en cable select (waar je de jumper moet zetten staat op de hd). je moet voor slave kiezen.
Partities aanmaken met fdisk, en formateren met format.com, kan ook in windows.Op zaterdag 02 juni 2001 19:03 schreef jbcyber het volgende:
rij met pinnetjes gevonden, hd staat nu op master maar ik kan nergens vinden welke 2 pinnen ik moet selecteren voor slave. het gaat trouwens om een 20 gig maxtor sorry voor de verkeerde info, ben ook maar een leek
oke je hebt gelijk was die effe vergeten. ik formateer meestal effe in dos. is zeker zo makkelijk
Verwijderd
Kijk anders even hier, daar staat stap voor stap en met plaatjes uitgelegd hoe je je HD aan kunt sluiten.
Eventjes erbijlangs.
oude disk op master. is gelukt?
nieuwe op slave. moet nog.
het zou ook kunnen dat je geen jumpertjes hoeft te bedekken met die maxtor, kan me herinneren dat dat ook voorkomt.
heb je de serie nummer van die maxtor?
oude disk op master. is gelukt?
nieuwe op slave. moet nog.
het zou ook kunnen dat je geen jumpertjes hoeft te bedekken met die maxtor, kan me herinneren dat dat ook voorkomt.
heb je de serie nummer van die maxtor?
model van de maxtor is de 32049H2. zegt mij niets, maar hij is net nieuw. Op de site van maxtor ook niets kunnen vinden zo snel. Zal ik het proberen zonder jumper settings???
Hoop dat plaatje werkt
[img=]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMaxVL/QuickSpecs/images/dmjumpers.jpg[/img]
Hier staat het.
[img=]http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/DiamondMaxVL/QuickSpecs/images/dmjumpers.jpg[/img]
Hier staat het.
het voldende staat erop
model ... HDA... PCBA... unique... en een code.
Voor de rest een rij met info over cylinders..heads...sectors...jumper (is nu J50)...master/single=on ...slave=off
model ... HDA... PCBA... unique... en een code.
Voor de rest een rij met info over cylinders..heads...sectors...jumper (is nu J50)...master/single=on ...slave=off
Plaatje krijg ik niet aan de gang maar oke.
je hebt 2 rijen van 5 pinnen.
.....
.....
dit moet zo worden.
.____
.....
2 en 3, 4 en 5 verbinden.
je hebt 2 rijen van 5 pinnen.
.....
.....
dit moet zo worden.
.____
.....
2 en 3, 4 en 5 verbinden.
mijn opstelling is zo
1 2 3 5 op lege plek zit geen pin
1 2 3 4 5
heb maar 1 zo'n blokje om twee pinnen te verbinden
1 2 3 5 op lege plek zit geen pin
1 2 3 4 5
heb maar 1 zo'n blokje om twee pinnen te verbinden
Inderdaad een lege plek, zie het ook.
dan volstaat het als je de jumpertje plaatst op 2 en 3.
dan volstaat het als je de jumpertje plaatst op 2 en 3.
2 en 7 onverbinden (nieuw woord), en 2 met 3 verbinden.
Pagina: 1