Kan een HD 7970 in mijn computer?

Pagina: 1
Acties:

• longloi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07-2020
Hallo,

Ik ben verplan om in augustus een nieuwe computer te bouwen met haswell en 8000 series.
In de tussentijd wil ik graag gamen en nu is mijn vraag of ik een 7970 in mijn huidige pc kan bouwen.

Hier zijn de systeemgegevens.

Moederbord

Intel G31MXP

•Intel® Core™2 Quad, Core™2 Duo, Pentium® Dual-Core, Pentium® D, Pentium® 4, Celeron® processors, Socket T (LGA775)
•Supports Intel® 45nm Multi-Core processors
•1600(oc**)/1333/1066/800/533(** )MHz (FSB)
•Dual channel DDR2 800/667/533 x 2 DIMMs, Max 4GB
•1 x PCIe x16, 1x PCIe x1, 2 x PCI
•ATA100 x 1 , SATAII x 4
•5.1 channel by Realtek® ALC662, 10/100M Lan by Realtek® RTL8101E
•8 USB 2.0 ports

Intel squad core Q8300
4GB geheugen

Er zit momenteel een gt 9400 kaart in.

Ik wil de 7970 aanschaffen omdat je op het moment 2 games bij wilt die ik toch al verplan was om te halen maar als een andere optie is een betere dan hoor ik het graag.

alvast bedankt

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 00:35
In principe past de kaart in je moederbord. De belangrijkere vraag is echter of de kaart wel in je behuizing past en je voeding de grafische kaart wel van genoeg stroom kan voorzien. Dus wat meer informatie over je computer kan geen kwaad.

Daarnaast is het de vraag of je de grafische kaart wel optimaal kunt gebruiken, met je huidige systeem? Je processor is al niet de nieuwste meer en aan intern geheugen ontbreekt het ook een beetje. 4GB is niet te weinig, maar 8GB zou ik toch wel aanraden voor wat serieus speelplezier. Je processor zal je grafische kaart niet kunnen bijhouden. Nu moet je jezelf dus vragen of je met een iets minder goede kaart zoals een 7870 ook de spellen kan spelen die je wilt. Die kaart is iets meer in lijn met je processor.

Ik zou echter aanraden om een totaal nieuw moederbord en een nieuwe processor te nemen. Of in ieder geval voor een leuke 2e hands upgrade te gaan. Een Intel i5 2500 met een H77 of p67 moederbord of zo en dan ook 8GB geheugen erbij, want dat zal ook niet passen.

En nog een tip, lees de informatie in de volgende link!

[ Voor 6% gewijzigd door Gizzy op 04-02-2013 15:22 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Hij kan er in ja, of de volledige snelheid benut wordt is echt de vraag.

Ook zou ik nog even controleren of je voeding wel genoeg power levert om hem draaiende te houden.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ga beter investeren in een goede voeding, cpu, mobo, ram, ipv een overkill gpu kopen. Neem daarnaast dan de 7870 XT.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:57

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Wil je nou serieus voor die paar maandjes een super high-end videokaart kopen? De squad core zal geen problemen opleveren en ook zal hij in het moederbord passen, of de voeding het aankan :? (ik denk het eerlijk gezegd niet). Wacht liever die paar maandjes gewoon en ga dan voluit op hasswel en de 8000/7xx serie ;) .

Grillmeister

• longloi
Ik zou zometeen even de afmeting van de kast opzoeken en kijken welke voeding erin zit. Ik ben zowiezo verplan om 2 games te halen die bij de videokaart geleverd worden vandaar dat ik dit overweeg. Ik ben verplan om zowiezo in juni een high end pc aan te schaffen met haswell en 8000 serie en verkoop de kaart die ik nu haal voor helft van de prijs vandaar deze topic. Dus even voor de duidelijk ik be alleen geintresseerd in een grafische kaart die past voor een paar maanden gameplezier.
Alvast bedankt voor de reacties

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:57

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Kijk wat voor voeding je hebt, als die goed genoeg is dan zou ik in jouw situatie gewoon die 7970 (van club3d denk ik?) halen. Mocht die niet passen, dan biedt meneer de zaag altijd oplossingen :P . Beetje zonde om meteen een nieuwe behuizing te halen, lijkt me zo en hij zal toch niet veel langer dan een half jaar mee gaan, toch?

Grillmeister

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 18:35
Is het niet een idee om gewoon een 2e hands kaart van V&A te plukken? Koop je zelf die twee games die je overweegt (misschien zelfs ook al via V&A te doen) en hou je waarschijnlijk nog geld over voor je nieuwe bak ook. :P

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Je kunt natuurlijk ook alvast een nieuwe voeding en kast kopen die je ook voor je volgende pc kunt gebruiken.
Ook de 7970 kun je blijven gebruiken tot hij niet meer voldoet...

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 04-02-2013 17:09 ]

• longloi
Ik heb gekeken of de videokaart past en hij past net, de voeding is 350 watt dus heb besloten om xfx 550 wat aan te schaffen plus een hd 7950. Bedankt voor de reactie.
Pagina: 1