Omdat ik binnenkort de Xperia Z wil gaan bestellen vroeg ik mij af of iemand weet hoe met bestaande abbonomenten wordt omgegaan? Ik weet dat KPN alleen de duurste abbo's toegang geeft tot het 4G netwerk, maar hoe zit dat met de anderen? Ik heb namelijk mijn ogen laten vallen op een vodafone abbonement, maar ik heb geen zin om 2 jaar lang aan 3G vast te zitten terwijl 4G ook al uitgerold wordt. Iemand die weet hoe ze dit gaan oplossen?
Ik denk dat dit op den duur wel gecombineerd wordt. Het is nu nog een cashcow, want de investering moet teruggewonnen. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Ik maak me er verder niet druk over. 3G is voor mij snel genoeg en ik verwacht dat dat binnen een jaar niet anders zal zijn. Daarnaast is er nog lang niet overal dekking, ook dat zal nog wel een jaar duren.
Je zou de provider de vraag kunnen stellen.
Ik maak me er verder niet druk over. 3G is voor mij snel genoeg en ik verwacht dat dat binnen een jaar niet anders zal zijn. Daarnaast is er nog lang niet overal dekking, ook dat zal nog wel een jaar duren.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het interessante van 4G vind ik juist niet zozeer de snelheid, maar dat het gebruik maakt van de 800/900(?) band (in ieder geval bij KPN). Juist het hoogfrequente 1800/1900 mhz gebeuren van 3G zorgt ervoor dat het bereik echt drama is en de accu van je toestel heel snel leeg is.
Vodafone had per abuis aangekondigd dat bestaande klanten gewoon 4G konden gebruiken met hun huidige abo, maar heeft dit bericht snel weer herroepen en komt ook met aparte abo's. Wellicht dat over een jaar of anderhalf a 2 de boel 'omgezet' wordt. Er zijn nu ook nog nauwelijks toestellen die 4G aankunnen.
Vodafone had per abuis aangekondigd dat bestaande klanten gewoon 4G konden gebruiken met hun huidige abo, maar heeft dit bericht snel weer herroepen en komt ook met aparte abo's. Wellicht dat over een jaar of anderhalf a 2 de boel 'omgezet' wordt. Er zijn nu ook nog nauwelijks toestellen die 4G aankunnen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb ze de vraag gesteld, krijg er geen eenduidig antwoord op. Ik vind 3G ook niet te traag, ik vind vooral de latency enorm storend als ik op een laptop/tablet aan de gang ben. Daarnaast ben ik gewoon erg benieuwdUltraman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:10:
Ik denk dat dit op den duur wel gecombineerd wordt. Het is nu nog een cashcow, want de investering moet teruggewonnen. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
3g is hier snel genoeg, en gezien de licenties zonder voorwaarden over welke technologie er over heen wordt geboden verwacht ik dat tzt 3G ook lekker zoals in zoveel landen om ons heen over de 900MHZ zal gaan lopen. Jammer genoeg geeft geen enkele provider antwoord op mijn vragen hierover, T-Mobile verdomd het al tijden om gewoon uitsluitsel te geven of ze ooit nog eens edge aan gaan bieden.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Off topic: T-Mobile melde mij laatst via Twitter dat ze niet zo een verouderde techniek gaan uitrollen, dat ze zich liever richten op de modernere technieken. Maarja, dat is ook weer een typmiep zonder enige technische kennis gok ik...netblade schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:08:
T-Mobile verdomd het al tijden om gewoon uitsluitsel te geven of ze ooit nog eens edge aan gaan bieden.
Reactie van de telco's als jullie benieuwd zijn.
T-Mobile:Op dit moment gebruikt niemand dit nog. Ik durf het je niet te beloven.
Vodafone: Op dit moment is daar nog niets over bekend. Zodra we dit weten dan zal Vodafone dit actief communiceren. ^AV
Zal dus wachten worden.
T-Mobile:Op dit moment gebruikt niemand dit nog. Ik durf het je niet te beloven.
Vodafone: Op dit moment is daar nog niets over bekend. Zodra we dit weten dan zal Vodafone dit actief communiceren. ^AV
Zal dus wachten worden.
Pagina: 1