Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

LCD; ontvangst TV via poweradapter

Pagina: 1
Acties:

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Beste,

Ik heb geen ervaring met de nieuwste TV, waarbij men kan internetten etc.
Ik zou graag mijn nieuwe TV in mijn slaapkamer via een poweradapter aansluiten op het netwerk, zodat ik TV via internet (telfort) kan afspelen. Telfort biedt alle kanalen via de webbrower aan, dus dit lijkt mij een mooie oplossing. Echter ik heb geen idee of dat ook mogelijk is.

Set-up zal dus zijn:
Modem beneden -> kabel -> poweradapter -> poweradapter in slaapkamer -> kabel in TV -> via webbrower TV kijken

Kan dat op deze manier en is onderstaande LCD daarvoor geschikt?

Philips 5000-serie PFL5007H

pricewatch: Philips 32PFL5007H

bedankt voor de hulp

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dat gaat niet werken. Er is niet een televisie die silverlight ondersteund.
Tevens, als een televisie het wel zou doen, is het nog niet aan te raden om te gebruiken. Ongelofelijk traag en de beeldkwaliteit zal ook niet alles zijn.

• prinsmp
Bedankt voor de feedback.
Jammer dat het niet op deze manier kan, dat zou de perfecte oplossing zijn.
Dan toch maar een extra kastje erbij helaas.

• Dimens
prinsmp schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:47:
Bedankt voor de feedback.
Jammer dat het niet op deze manier kan, dat zou de perfecte oplossing zijn.
Dan toch maar een extra kastje erbij helaas.
Een settop-box, zoals dat heet, is alleen niet nodig wanneer je via de kabel of via de ether (ether niet doen, hele slechte kwaliteit) kijkt. Wanneer je televisie dit ondersteunt, kun je met een module en de smartcard van je provider de televisie zelf als digitale decoder gebruiken. Een extra kastje is dus niet nodig.

• prinsmp
Dus eigenlijk 'dezelfde' opstellling, echter ik moet alleen een extra smartcard (+module) bestellen, die in de TV geplaatst kan worden.

Naar welke eigenschap moet ik zoeken, om te kijken of de TV een smartcard ondersteund?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik vraag me even af welke TV-aanbieder TS heeft, Interactieve TV van Telfort of DVB-C van een kabelaar?

My favorite programming language is solder.

• prinsmp
Interactive TV van Telfort, met 50 Mbit internet

• Dimens
prinsmp schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:13:
Dus eigenlijk 'dezelfde' opstellling, echter ik moet alleen een extra smartcard (+module) bestellen, die in de TV geplaatst kan worden.

Naar welke eigenschap moet ik zoeken, om te kijken of de TV een smartcard ondersteund?
Je moet ook van provider veranderen aangezien Telfort niet over de (coax)kabel gaat. Bij kabel, ook wel DVB-C, moet je denken aan Ziggo en UPC waar je bij die provider een smartcard en CI+ module koopt.

Vrijwel elke televisie die je tegenwoordig in de winkel kan kopen van 32" of groter, wordt ondersteund door Ziggo en UPC MITS het een Nederlands model is.
Puch-Maxi schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:23:
Ik vraag me even af welke TV-aanbieder TS heeft, Interactieve TV van Telfort of DVB-C van een kabelaar?
Sinds wanneer biedt Telfort DVB-C aan? Die biedt toch alleen IPTV aan?

• prinsmp
Switchen van aanbieder heeft nu niet echt de voorkeur.
Zodoende zit ik dan toch vast aan een extra smartbox, aangezien er niet via een module in de LCD, IPTV gekeken kan worden.

Dus via poweradapter de smartbox aansluiten op het netwerk en deze dan aansluiten op de TV.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:18
Dimens schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Een settop-box, zoals dat heet, is alleen niet nodig wanneer je via de kabel of via de ether (ether niet doen, hele slechte kwaliteit) kijkt. Wanneer je televisie dit ondersteunt, kun je met een module en de smartcard van je provider de televisie zelf als digitale decoder gebruiken. Een extra kastje is dus niet nodig.
Een extra kastje is dus wel nodig, TS heeft geen kabel (DVB-C) maar Interactieve TV van Telfort (IP-TV). Dit kun je (nog) niet ontvangen met een TV met een extra CAM-module en Smartcard. De TS moet dus gewoon een extra set-top-box huren van Telfort á €4,- per maand. Ik geloof dat je met Interactieve TV van Telfort maximaal 2 STB's kunt bestellen (afhankelijk van je lijn). Telfort levert momenteel de Motorola VIP1853 STB.

My favorite programming language is solder.

• Dimens
prinsmp schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:33:
Switchen van aanbieder heeft nu niet echt de voorkeur.
Zodoende zit ik dan toch vast aan een extra smartbox, aangezien er niet via een module in de LCD, IPTV gekeken kan worden.
Dit is wel toekomstmuziek en zal binnen enkele jaren ook een standaard worden. Er gaan geruchten dat Apple een televisie met ingebouwde IPTV decoder op de markt wil brengen wat goed nieuws is, aangezien de rest dan ook volgt. Een kabel voor internet toepassingen en televisie. Het enige waar we dan nog op hoeven te hopen is dat de bitrate die aangeboden gaat worden een beetje fatsoenlijk is voor een goede kwaliteit van het beeld. Met een beetje geluk wordt dan ook meteen de HEVC codec gebruikt zodat er met een lage bitrate ook een hoge kwaliteit behaald kan worden.

• prinsmp
Eigenlijk raar dat dit soort LCD's nog niet bestaan.
Ik zal eens kijken of ik een Al-in-one desktop aan de muur kan hangen. Dat is eigenlijk hetzelfde idee. Weet alleen niet of 27" groot genoeg is.

• Dimens
prinsmp schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:22:
Eigenlijk raar dat dit soort LCD's nog niet bestaan.
Komt nog wel. Voor DVB-C heeft het heel erg lang geduurd maar voor IPTV zal het minder lang duren als het een beetje meezit en Apple ermee komt. Geschiedenis leert dat wanneer Apple met iets komt, de rest heel erg snel volgt.

• prinsmp
Ik heb weer ff zitten brainstormen.
Ik zou de LCD draadloos kunnen verbinden met een desktop.
Ik las net over de draadloze techniek, echter ik heb dit nog nooit in de praktijk gezien.

edit:

Ik heb nu een aantal producten gezien en zag dat de receiver vaak weer een kastje is. Zijn er ook receivers als USB, zodat deze in de TV geplugt kan worden. Ik wil juist een kastje aan de TV vermijden.

ps ik zal even een nieuw topic aanmaken, omdat dit nu erg afwijkt van het topic.

[ Voor 77% gewijzigd door prinsmp op 05-02-2013 11:47 ]

• Dimens
prinsmp schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:56:
Ik heb weer ff zitten brainstormen.
Ik zou de LCD draadloos kunnen verbinden met een desktop.
Ik las net over de draadloze techniek, echter ik heb dit nog nooit in de praktijk gezien.

edit:

Ik heb nu een aantal producten gezien en zag dat de receiver vaak weer een kastje is. Zijn er ook receivers als USB, zodat deze in de TV geplugt kan worden. Ik wil juist een kastje aan de TV vermijden.

ps ik zal even een nieuw topic aanmaken, omdat dit nu erg afwijkt van het topic.
Op deze manier heb je een kastje, je PC, ergens anders staan dan bij de televisie. Als je van zender wil wisselen, moet je dus naar je computer toe lopen om te veranderen van zender. Erg ongemakkelijk en de kwaliteit gaat er ook nog eens door achteruit.

Tevens moet je PC dit ook ondersteunen. Doet hij dat niet, ben je ook nog eens een vermogen aan nieuwe componenten kwijt.

Of stap over op DVB-C met een CI+ module of leg je erbij neer dat je een kastje moet gebruiken.
Pagina: 1