Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-06 22:52
Hee!

wanneer ik mijn i3570 k aan 4.5 Ghz met Linx test, krijg ik temps tot 80 graden,
Is dit niet nogal hoog voor een voltage van 1.230 en LLC level ? hieronder volgt een componenten lijstje:

Asus P8Z77-V Deluxe
8 Gb DDR3 1866 CAS 9 G.Skill Sniper ram
Heatkiller Rev 3 waterblok
Pomp: Eheim 1048
Rad: XSPC RX240
Rad Fans: op de rad 2x noctua nf-f12 en 1x noctua nf-p12
Koelpasta: MX-4, al verschillende keren opnieuw gemount
de tubing is 8 mm binnen diameter 10 buiten

niet met de ihs geknoeid of gelapped.

Ik zal deze avond,wanneer ik thuis ben, een foto bijzetten.
ook zal ik dan correcte temps opzetten voor Aida exteme 64 benchmark en prime 95

edit1: . tubing toegevoegd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Docschnitzel op 04-02-2013 12:32 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

...weet je zeker dat je pomp wel draait enzo ? voelen de rad's warm aan of blijven ze koud ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het probleem is waarschijnlijk dat de warmte niet in het water te krijgen is. Dit door de limiet van het blok en de slechte IHS van de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
de pomp draair heel goed voor zover ik kan zeggen, maakt wel wat lawaai. de rad wordt ook wel warm
kan het eveneens ook zijn dat de fittings te "diep" in het waterblok zitten?

edit : met warm bedoel ik niet echt warm of heet, gewoon een paar graadjes boven de de "gevoelstemperatuur" .

[ Voor 63% gewijzigd door Docschnitzel op 04-02-2013 15:51 . Reden: Aanpasen informatie warmte radiator ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
PilatuS schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:33:
Het probleem is waarschijnlijk dat de warmte niet in het water te krijgen is. Dit door de limiet van het blok en de slechte IHS van de CPU.
wat zou je dan aanraden (vb.als block)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Docschnitzel schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:36:
[...]

wat zou je dan aanraden (vb.als block)?
Kan je weinig aan doen. De IHS van de CPU is slecht en de koelpasta tussen core en IHS ook. Daar zit al een grote bottleneck. Qua waterblok zit je ook met een maximale warmteoverdracht ongeacht welk blok je hebt. Met mijn eigen setup loop ik ook tegen warmte problemen aan alleen draai ik met een 4x120mm rad en pomp die 4x zo sterk is. De warmte is gewoon niet in het water te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heatkillers zijn prima blokjes, daar moet je het probleem niet zoeken.
Maar zoals reeds gezegd, Ivybridge CPU's zijn berucht om de thermal compound tussen de core en IHS.

Hier en daar is de CPU gestripped en voorzien van goede compound, maar dit ten koste van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y_boonstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 23:51
Aan de heatkiller zal het zeker niet liggen.. controleer de heatkiller wel intern even op rommel in de lamellen.. !! dit beperkt de flow heel erg in dit blokje..

Ik heb hem zelf ook en hij houdt mijn i7 975 extreme onder normale load rond de 30C.. (staat wel een monster van een radiator tegenover)

Ik denk dat je met je radiator en je fan's die je daarbij gebruikt nogal te kort schiet..

je geeft zelf aan dat de radiator heet / warm aanvoelt.. dus de warmte komt wel in de rad maar je kan de warmte niet dissiperen. !!

gebruik of een push - pull combinatie of ventilators met een hogere flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 12:28
Een 240rad moet de heatdump makkelijk aankunnen.
Mijnt meterstanden zijn o niet emer geweldig sinds de overstap naar de 3570, terwijl de CPU een koolance370 blok heeft en een eigen loop met een 480rad, 7 fans en een 35x pomp. Maakt dus o niets uit hoe hard ik de pomp en fans zet :-)
De voorganger 2500k bleef wel super koel.

Zoals al aangegeven, het is de CPU zelf die de warmte slecht afgeeft.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
achja, dan is het maar zo.. hopen dat Intel bij broadwell de zeken terug deftig aanpakt. ( ik sla persoonlijk Haswell over)

Pagina: 1