Macbook Pro lichte vlekken HighRes scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Beste tweakers,

Sinds ongeveer 2 weken heb ik in het midden van mijn Macbook pro 15" HighRes 2012 lichte vlekken.
Deze vlekken zijn alleen zichtbaar bij een wit scherm maar ik vind het wel storend dat ze er zitten. Zal dit onder de garantie vallen?

Ik heb hier in de buurt een iCentre en de apple store in amsterdam is een uur hiervandaan.

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/vl1d1ugag/scherm.jpg

UPDATE: Hij is binnen 1 week onder gerantie gerepareerd bij servicepunt iAm Rotterdam

[ Voor 9% gewijzigd door zozamis op 09-02-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Terug brengen die mbp, ik heb zelf 4x een rmbp moeten omruilen voordat ik een deugelijke had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Het zit precies achter het lichtgevende Apple logo en hij heeft ook ongeveer dezelfde vorm..
Vervangen ze dan het scherm of je hele macbook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zozamis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:04:
Het zit precies achter het lichtgevende Apple logo en hij heeft ook ongeveer dezelfde vorm..
Bij een dealer gekocht? En al een tijdje terug? Dan krijg je meestal een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Op de apple site besteld. Is het slim om mijn oude geheugen terug te zetten in de macbook pro?
Het originele geheugen had ik namelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

zozamis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:15:
Op de apple site besteld. Is het slim om mijn oude geheugen terug te zetten in de macbook pro?
Het originele geheugen had ik namelijk vervangen.
Dat zou ik wel doen, maakt het omwisselen wat makkelijker.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Gedaan, ik ga nu naar iCentre Rotterdam.. Balen dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 16:49
Zo te horen is er weer wat met de rMBP, hoe zou dat komen? want dit probleem heb je met de niet retina macbooks niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
zozamis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:04:
Zit er niet toevallig een externe lichtbron achter je scherm? Het viel mij namelijk ook een keer op toen de zon in de kamer scheen. Kijk eens of de vlek er nog steeds is als je je hand op het logo houdt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Ik ben net bij de iAm in Rotterdam geweest, daar is namelijk een reparatiepunt. De macbook valt onder garantie en ik kan hem volgende week ophalen. Het scherm wordt vervangen.

De vlekken kwamen door het Apple logo op de achterkant, gebeurt wel vaker vertelde de verkoper.

Het is trouwens geen retina maar de high res versie met een mat scherm..
Bedankt voor de tips, ik plaats een update als ik hem weer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat jij ziet is waarschijnlijk licht wat door het Apple logo heen sijpelt en aan de andere kant te zien is. Moet je maar eens voor de gein het licht van je display helemaal uit zetten en dan met een lamp op het logo schijnen. Dan kun je het logo aan de andere kant weer zien.

Echter is de mate waarin niet normaal.
zozamis schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:20:
Het is trouwens geen retina maar de high res versie met een mat scherm..
Er bestaat geen High Res versie. Als je over de hoge resolutie MacBook Pro praat, praat je over de retina MacBook Pro. Echter wat ik zie op de foto, lijkt meer op een MacBook Air dan een MacBook Pro. De MacBook pro heeft namelijk geen aluminium bezel maar een One Sheet of Glass bezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:01:
Wat jij ziet is waarschijnlijk licht wat door het Apple logo heen sijpelt en aan de andere kant te zien is. Moet je maar eens voor de gein het licht van je display helemaal uit zetten en dan met een lamp op het logo schijnen. Dan kun je het logo aan de andere kant weer zien.

Echter is de mate waarin niet normaal.
[...]
Er bestaat geen High Res versie. Als je over de hoge resolutie MacBook Pro praat, praat je over de retina MacBook Pro. Echter wat ik zie op de foto, lijkt meer op een MacBook Air dan een MacBook Pro. De MacBook pro heeft namelijk geen aluminium bezel maar een One Sheet of Glass bezel.
De eerste 15inch Macbook Air moet nog uitgevonden worden. Er bestaan wel degelijk high res schermen voor de 15inch MBP. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar je bent abuis :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:01:
[...]
Er bestaat zeker wel een High Res versie. Wat TS bedoelt is een 15" MacBook Pro met de volgende optie toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/31606071/hi-res.png

Dit scherm heeft inderdaad een bezel die er uitziet zoals die van een MacBook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MDKorpel schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Er bestaat zeker wel een High Res versie. Wat TS bedoelt is een 15" MacBook Pro met de volgende optie toegevoegd:

[afbeelding]

Dit scherm heeft inderdaad een bezel die er uitziet zoals die van een MacBook Air.
Zo zie je maar dat er altijd wel iets te leren valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Haha ja klopt meer mensen zeggen; waarom heb jij een dikke macbook air?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Hi, even een update;
Net een berichtje gekregen dat het scherm onder garantie is vervangen, ik ga nu naar Rotterdam om hem op te halen.

ze zeiden dat het 10 tot 20 werkdagen zou kunnen duren maar binnen een week is hij gerepareerd :)
Pagina: 1