Call of Duty games PC vs Xbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-08 21:10
Hi all,

ik weet het, het is een onderwerp dat nooit zal verdwijngen, maar toch wilde ik dit even kwijt en meteen vragen of er andere zijn met exact de zelfde ervaring.

Ik speel al een hele tijd shooters op mijn PC. Begon met CS1.4 (good old days :D) en speel nu met blackops2.

Ik vind persoonlijk dat het schieten met de muis vele malen secuurder is dan met de console (aim assistance helpt wel).

Toch vind ik het ook nog steeds erg leuk om op de xbox het zelfde spel te spelen. Waarom?

1: Veel minder cheaters
2: sfeer is anders
3: veel meer party spel

Het valt mij ook op dat als ik de PC versie van BO2 opstart, er gemideld tussen de 15.000 en 30.000 spelers online zijn. Op de xbox zijn dit er ruim 350.000 :p

Wat vinden jullie nu de voordelen van de manier waarop jullie gamen.

Zijn de consoles gewoon meer voor de "jeugd" of is er gewoon niet veel animo voor de PC shooters ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:08

beany

Meeheheheheh

Het voordeel van op de PC shooters spelen is voor mij de combinatie toetsenbord en muis. Ik kan gewoon niet met een controller een FPS spelen. Misschien de leeftijd inmiddels :P

Er is denk ik genoeg animo voor PC shooters, en je ziet bijvoorbeeld aan een Battlefield 3 dat er meer uit de PC geperst kan worden(grotere maps e.d.) en dat er uitgevers zijn die dat ook inzien(zoals dus Dice).

Maar ik snap de ontwikkeling wel dat een console een kwestie is van neerzetten en je kan gamen. Bij een PC moet je meer opletten met wat je precies koopt(draaien de huidige games wel volop). Ook zie je dat console makers hun console meer presenteren als een entertainment apparaat voor in de woonkamer. Daarbij komt dat marketing ook een steentje bijdraagt aan de commerciele successen van shootes op de consoles.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Wel vind ik het erg jammer dat er relatief best veel cheaters zijn op de pc

Dat zie je dan weer niet op de xbox bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
En dat de pc veelal als makkelijke cashcow gezien wordt, versie maken voor de xbox en die porten naar pc, ipv een echte pc versie te maken die meekomt met de huidige stand van zaken qua techniek.

Ik vind beide wel, console als pc shooter, al kom ik beter weg op de pc. Was met de komst van de shooters op de console bang dat het niet zou werken, maar bv Halo die specifiek consolegemaakt was bewees het tegendeel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48

Cyphax

Moderator LNX
Gears of War was ook specifiek voor consoles gemaakt, maar ik heb steeds het gevoel gehad dat het op een PC 'tig miljoen keer beter zou gaan, met een muis tenminste. Het enige dat me tegenstond van die game was de irritante controls, en dan lag niet aan het spel zelf. Je kan voor geen meter draaien met het pookje van je controller, vergeleken bij muisbewegingen. Gaat veel te langzaam, je draait snel te ver omdat het een heel ander soort beweging is dan een muis van punt A naar punt B bewegen.

Het punt van cheaters interesseert mij niet omdat ik niets online speel.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 04-02-2013 17:47 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

Cyphax schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:46:
Gears of War was ook specifiek voor consoles gemaakt, maar ik heb steeds het gevoel gehad dat het op een PC 'tig miljoen keer beter zou gaan, met een muis tenminste. Het enige dat me tegenstond van die game was de irritante controls, en dan lag niet aan het spel zelf. Je kan voor geen meter draaien met het pookje van je controller, vergeleken bij muisbewegingen. Gaat veel te langzaam, je draait snel te ver omdat het een heel ander soort beweging is dan een muis van punt A naar punt B bewegen.

Ik heb zelfs het idee dat mijn gehele tactiek afhandelkelijk is van een keyboard. Uiterindelijk kun je wel op eenzelfde manier bewegen en draaien, maar de manier waarop je bv in CS door een map "strafed" is gewoon anders met een joypad. Als ik in CS ergens in een rondje 1 of 2 keer op "naar voren lopen" druk.. dan is het veel. Meestal strafe ik enkel, en beweeg mijn muis rond.

Na veel HALO bij een maat, lukt het me ondertussen wel, maar god geef me alstublieft een tobo/muis.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:58

-tom-562

Oliesjeik

Ik was VroEgaH ook fanatiek PC gamer, voornamelijk shooters (heel veel CS gedaan, vanaf CS 1.0 fanatiek speler), maar sinds een aantal jaar heb ik geen zin meer om de hele tijd de boel te moeten upgraden of dat de boel niet fatsoenlijk draait. Ik heb 2 jaar geleden een Xbox 360 gekocht, en het spelen van shooters gaat me eigenlijk prima af. Ja, op de PC is fijner/nauwkeuriger, maar het is niet zo dat ik me erger aan de controls als ik BF3 speel op m'n xbox.
Wat eerder gezegd is, minder cheaters op de consoles en het werkt gewoon altijd.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Consoles werken gewoon echt niet bij mij.

Na met vrienden veel op een PS2 te hebben gespeeld (SA) en daarna op een PS3, wilde ik ook wel eens een console. Xbox veel gelijk af, door te moeten betalen voor internet en de Wii was na een maand al retired. De PS3 heeft het 3 weken uitgehouden.

Waarom?

Omdat een console alleen leuk is voor Co-op of niet serieuze games (imho dan hé)

Achter een PC speelt het gewoon fijner. Alles ziet er beter uit, reageert beter (muis>controller) en persoonlijk vind ik het echt een pré dat je in multi gewoon kan typen. Of even snel alt+tab om muziek op te zetten. Of even een guide op te zoeken voor dat ene level.

So far, so good. Ik game lekker achter de PC, anderen zitten liever achter een TV op de bank.

Waar ik echter de laatste jaren wel echt een schijthekel aan heb gekregen is de "port-kwaliteit".

-Geen dedicated servers
-Weinig in-game opties
-Key-bindings niet kunnen aanpassen
-Physics die in 5 jaar 0,0 progress hebben gemaakt
-Modding is bijna totaal verdwenen. Er zijn geen tools, of modding wordt verboden. (Community maakt dingen als Desert Combar, en DICE bant om gebruik van een colour correction mod, that's progress...)
-Games zijn behoorlijk simplified, qua gameplay EN controls.
-Een game uit 2007 is in bepaalde opzichten beter dan DE graphic whore titel van 2012 (Crysis > FC3 in water en explosies en physics)

En ik denk persoonlijk dat consoles daarvoor voor een groot deel verantwoordelijk zijn. Uiteindelijk moeten dev's toch met de kleinste gemene deler rekening houden. (Sky-ceiling in BF3, de faal die ook wel Crysis 2 genoemd wordt, modding wordt afgezworen voor DLC, sinds MW1 geen fatsoenlijke multiplayer meer in de COD-series, simpele killstreaks etc etc)

Ik vind consoles af en toe best leuk, en een avondje FIFA of COD co-op zeg ik geen nee tegen. Maar zelf op een console spelen? Nee. Daarvoor houden ze vooruitgang teveel tegen.

Helaas wordt de PC steeds meer het ondergeschoven kindje, PC-only titels bestaan nauwelijks meer. En 80% van de meuk is een slechte port.

Stel je voor dat Crytek PC-only was gebleven. Hoe fantastisch hadden zij een shooter kunnen maken qua AI, physics, graphics, mapgrootte als ze niet aan console-specs vast hadden gezeten?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Veeemd dat ik toch echt met een muis speel op de console. Ik zal wel gek zijn dan.

@Jeroenneman: your loss. Dat jij daarom niet op de console speelt, verandert daar echt niks aan. Jammer voor je dat je daardoor fantastische titels als Killzone, Uncharted en The Last Of Us mis loopt (en zo zijn er nog veel meer). Alleen daarom hoef ik al geen PC.

[ Voor 66% gewijzigd door bram1984 op 04-02-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:51

Koenvh

Hier tekenen: ______

PC blijft beter kwa graphics, physics e.d, helaas is een PC wel duurder, en is het niet één ding, maar hebben meer mensen een ander systeem e.d.

Xbox en PS zijn daarentegen standaard, makkelijk voor te ontwikkelen en werkt altijd...

Ik ben het wel met @Jeroenneman eens, te veel slechte ports, die innovatie tegenhouden.
Waarom niet richten op PC, Xbox en PS? Nu is het: Richten op Xbox/PS, porten naar PC...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Cod wordt ook naar ps geport toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 19:33
@Bram1984
Je hebt gelijk dat er mooie titels op de Xbox en Playstation komen/zijn, maar dan moet ik je wel vertellen dat als je op een gemiddelde game pc van nu call of duty of BF3 op dezelfde kwaliteit als op een console gaat spelen, dat je dan wel flink wat meer fps hebt en het dus veel fijner is om te spelen!

Ontopic:
Zelf ben ik geen groot fan van consoles, maar de voornaamste reden van bijvoorbeeld Crytek was piraterij (Correct me if i'm wrong) en lopen daardoor veel winst mis, dus dat zal wel de reden voor veel bedrijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Persoonlijk ga ik voor de console, dit omdat ik niet telkens extra geld wil uitgeven om me pc te upgraden zodat het een game aankan ..

de reden waarom ik voor een xbox heb gekozen is heel simpel, ouders geven hun kinderen niet zomaar geld om online te kunnen, waardoor de spelers op xbox toch anders zijn op playstation bijvoorbeeld.
het kan natuurlijk anders zijn, maar dat is mijn mening.

over het algemeen heb ik verder geen last van alle beperkingen met shooters kwa aimen, dit omdat de rest natuurlijk met precies dezelfde beperkingen speelt, het is maar net hoe je hier mee omgaat

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Laatst online: 09:56
Console.

15 jaar geleden speelde ik wel veel shooters op de pc, Soldier of Fortune (office level!). Toch overgestapt naar consoles. Vorig jaar een nieuwe, zeer sterke, laptop gekocht en ik kon de verleiding niet weerstaan om het weer eens te proberen. Een grote teleurstelling. Gezeur met drivers en na dagen kloten kon ik de game eindelijk draaien. Totaal niet meer bekwaam met de controls dus heb ik de game (GTA 4) maar weer weggedaan en ben snel weer teruggegaan naar de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik prefereer PC shooters om alle logische redenen en het publiek is vaak wat ouder (imo). Hiernaast vindt ik shooters op consoles wel degelijk fijn. Al is het maar omdat ik weet dat iedereen met dezelfde setup en opties speelt. Geen gekloot met config voor betere hit detection of bladeren van bomen uitzetten als je je grafische opties op het laagst zet. Iedereen met dezelfde equipment kan ik juist als pc gamer waarderen.

Al speel ik geen call of duty..

[ Voor 3% gewijzigd door Postius op 04-02-2013 22:52 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Ik prefereer al een langere tijd een console. Heb zelf een 360 waar ik wel verslaafd aan ben. Speel daarmee elke avond wel Battlefield 3 met een leuke groep, ondanks dat mijn PC het prima aankan. Ik vind een xbox echt veel gemakkelijker om mee te werken. De instap is lager, wat imo bij entertainment zo laag mogelijk hoort te zijn.
Hoewel de PC een hoop voordelen heeft gekregen, wint de xbox het op veel vlakken weer bij. Controls wordt vaak als grootste pluspunt gegeven, maar dit zie ik eerder als minpunt. Het is zoals met elke controller wel even wennen voordat je op niveau komt, maar er is zeker veel mee te winnen. Je huidige tobo-muis skills zijn ook niet uit de lucht komen vallen. Zeker als je CS1.6 oid bent gaan spelen, dan zit daar jaren aan ervaring in. Dat zet je niet even over.

Wat ik overigens wel als tip kan geven is dat je het precieze mikken niet alleen met de kijk-stick moet doen, maar dat je met de lopen-stick de kleine aanpassingen juist moet maken. Verder helpt de aim-assist (vaak verward met auto-aim) wel enorm. Iets wat wel bij games als Blops2 wordt overdreven. BF3 heeft dat al wat beter geïmplementeerd (waarbij het weer jammer is dat die assist niet op de pc werkt met een 360 controller). Ik speel nu enkele jaren met een controller en ben op dit moment waarschijnlijk beter hiermee dan ik ooit met een tobo-muis ben geweest. Het heeft echter veel gewenning nodig om op niveau mee te kunnen doen. Maar het wordt toch vaak onderschat.

Wat me opvalt is dat je veel makkelijker in contact komt met mensen waar je vaker mee kunt en gaat spelen. Het merendeel van mn friendslist heb ik nog zonder forum of website ontmoet en dat varieert van heel jong ( <15) tot redelijk op leeftijd voor een gamer (30+). Vooral de manier waarop je snel met voicechat mee kunt praten of elkaar kun joinen en zien wat men aan het doen is, is gewoon echt ideaal. En ja daar betaal je dan voor, maar het werkt ook gewoon prima. Ook gewoon cross game zoals je dat met een Teamspeak zou doen. Ook heb ik het idee dat men meer voor het plezier aan het gamen is en het op de PC al snel veel te serieus gaat. (Met alle cheaters van dien).

Sure, modding is redelijk uitgestorven (maar daar is op de PC weer indygaming voor in de plaats gekomen) en er zijn maar weinig tools. Iets wat vooral met licenties te maken heeft en niet met de onkunde van de ontwikkelaar. Mod-tools uitgeven kost tegenwoordig gewoon veel teveel geld, want vrijwel overal zit een licentie of patent op. Maar ik mis het eigenlijk ook helemaal niet. Dat gerotzooi met instellingen en drivers ben ik nu ook helemaal kwijt, wat wel voor een bak aan rust zorgt als je een game opstart. Hoewel ik soms nog wel de neiging heb om de settings te bekijken voor ik op New Game ram.

Het gebrek aan grafische kracht is momenteel goed te merken, maar daar komt binnenkort ook alweer vernieuwing in. Sure, het gaat niet zo hard als op de PC de laatste jaren, maar ik denk dat we wel kunnen stellen dat de rek er op de pc ook wel een beetje uit is. Dat men daar met meer cores is gaan werken of meer grafische kaarten is leuk, maar ook daar zijn de games niet echt bijzonder mee geworden. Er zijn genoeg onafhankelijke games puur voor het pc platform gemaakt zonder vernieuwing toe te voegen. Hoeveel strategy-games hebben jullie de laatste tijd gezien waar echt veel vernieuwing in zat ipv alleen de standaard rock/paper/scissors principes of wat rpg-elementen?
Verslavend? Mogelijk. Vernieuwend? Nee. Het is dus niet volledig op de consoles weg te schrijven, waar inmiddels ook wel de max qua grafische pracht is bereikt maar ook weinig verder is toegevoegd. Het kost gewoon veel tijd om extra dingen uit te werken en het betaald zich niet altijd uit. Hoewel games als BF3 met destruction, vloeiende animaties en nieuwe game mechanics toch aardig wat (her)nieuw(d)e dingen brengt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Het valt me op hoeveel mensen nog steeds het "drivers , patches " verhaal verkondigen .

Echt , hoeveel moeite is het om even naar de site te gaan en een nieuwe driver te installeren ? Kost je 5 minuten , net zolang als de gemiddelde system upgrade of firmware update op een console .

@bram1984

Dan ben je een uitzondering. Muis support van de consoles was volgens mij alleen in bepaalde titels , en je hebt nog dingen als Fragfx enzo. Dat is dan weer een beetje valsspelen , want dan ben jij natuurlijk zwaar in het voordeel op consoles .

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Jeroenneman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:56:
Het valt me op hoeveel mensen nog steeds het "drivers , patches " verhaal verkondigen .

Echt , hoeveel moeite is het om even naar de site te gaan en een nieuwe driver te installeren ? Kost je 5 minuten , net zolang als de gemiddelde system upgrade of firmware update op een console .
Helemaal mee eens. Ik ben daar helemaal niet lang mee bezig en ik heb nog wat extra drivers nodig (Ambx, 3D, enz.).

De reden dat ik liever geld uitgeef aan pc gaming is dat ik al mijn games gewoon kan blijven spelen op 1 machine. Heb geen zin om een PSone, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360 aan mijn tv te hangen om gewoon al mijn games te kunnen blijven spelen.

Ik denk ook niet dat je echt veel duurder uit bent als je een fanatiek gamer ben (Console: Dure accessoires, dure games, online abonnementen, dure eshop.)

Shooters speel ik liever op pc, simpelweg vanwege de controls. Met shooters op de console krijg ik al snel hoofdpijn door de lage fov. Het maakt me ook niet uit of er minder mensen online zijn, ik speel toch bijna altijd met maten of clanleden.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Wat shooters op de PC beter maakt in mijn ogen. Zijn de grafische opties, het makkelijk kunnen opnemen van je gameplay, muis en toetsen board maakt het een stuk lastiger. Op de console voelt het toch meer aan als point land click door de auto aim zelfs redelijk eenvoudig. De optie auto aim laat al zien dat de shooters niet optimaal zijn op een console te spelen.

Echter het voordeel van een console shooters, is dat ze het altijd doen. Geen driverupdates nodig etc.
Maar ook het party systeem is een stuk eenvoudiger, op de PC heb je dan weer een externe applicatie nodig zoals teamspeak en is toch wat meer regelen.

Cod is een mooi voorbeeld, die game is eigenlijk voor gamers die van kleine potjes houden. Makkelijke game om op te pakken. Een console is ook makkelijker om een game te laten draaien dan op de PC.
Games waar je echt veel tijd in moet steken of games die in competitie verband worden gespeeld, zijn heet meest succesvol op de PC.
Denk daarbij aan: battlefield 3, simcity, planetside 2, counter-strike, team fortress en simulatie games.
Games als call of duty, meer for speed FIFA doen het weer beter op de console.

het is geen PC VS console, maar gewoon wat jou voorkeur heeft.
Ik hou van games waarin ik me in kan verdiepen of als tweaker, wat mode kan installeren

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

@bram1984

Dan ben je een uitzondering. Muis support van de consoles was volgens mij alleen in bepaalde titels , en je hebt nog dingen als Fragfx enzo. Dat is dan weer een beetje valsspelen , want dan ben jij natuurlijk zwaar in het voordeel op consoles .
Met het "drivers, patches"-verhaal ligt de nadruk op een game die net uit is. Als ik zie in de laatste changelogs dat ze wederom wat spellen hebben geupdate die maanden oud zijn, dan is dat gewoon triest. Daarnaast ben je (vooral voor online-play) aardig lang bezig om je pc te optimaliseren. Zowel met het instellen ervan als je hardware mogelijk overklokken. Allemaal gedoe waar ik me eigenlijk niet mee bezig wil houden.
Sure, een driver updaten duurt niet lang, maar niet elke driver is even compatible met elke game en bij elke update kan het weer zo zijn dat er iets niet meer werkt. Of dat er andere conflicten optreden. DAAR moet je naar kijken.

Dat je elke maand een update hebt, boeit niemand maar als een game waar je naar uitkijkt uitkomt, dan wil je die goed laten draaien en daar ben je wel even mee bezig. Om nog maar niet te spelen over de bugs die voorkomen bij de vele verschillende soorten hardware of programma's/windows die even niet mee willen werken.

De accessoires zijn misschien wel duurder, maar werken eigenlijk altijd out of the box. Zo vaak wissel je nou ook niet van console, maar qua prijs zul je eigenlijk evenveel wel kwijt zijn. Bij PC aan upgrades en extra hardware, bij consoles aan games en accessoires. Of gebruik jij nog je pc/laptop uit 2005?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

@bram1984

Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is onzin om de muis als voordeel te noemen als je die optie wel degelijk op beide systemen (ook op de 360) hebt.

Waarom PC gamers dat krampachtig als voordeel blijven benoemen, is me volstrekt onduidelijk. De enige die je voor de gek houdt, is jezelf.

@Pykow: "auto aim" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

bram1984 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 05:01:
[...]

Daar gaat het toch helemaal niet om? Het is onzin om de muis als voordeel te noemen als je die optie wel degelijk op beide systemen (ook op de 360) hebt.

Waarom PC gamers dat krampachtig als voordeel blijven benoemen, is me volstrekt onduidelijk. De enige die je voor de gek houdt, is jezelf.

@Pykow: "auto aim" :F
muis support op de xbox360 is niet out of the box en moet je al weer extra dingen instellen enzo, daarnaast zijn console games daar niet voor gemaakt.
De console heeft voor en nadelen en ook de PC heeft voor en nadelen.

Voordeel console:
Makkelijk om een game even snel op te starten
Geen gezeur met updates van je hardware
je zit zo in een party met vrienden zonder externe programma
Game draaien altijd vloeiend.
ontwikkelaars bouwen hun games voortaan voor de consoles en niet voor de pc.

Voordeel PC,
Randapparatuur beter persoonlijke instellingen. snelle muis, langzame muis, macro's en sneltoetsen
Meer grafische opties om je game optimaal te laten draaien.
Open platform voor verschillende games.
Xbox360 controller aan te sluiten op de PC, voor de liefhebbers
Steam,Origin geen CD's meer nodig, je hopt van de ene game naar de andere.
Betere chat programma's, waar de kwaliteit van het geluid een stuk hoger is.

Nadeel Console
Ze lopen achter op de PC al enkele jaren
Voip die je steeds moet uitschakelen om maar geen last te hebben van kinderen.
Altijd een CD nodig en soms wel meer en dan ook nog eens moeten installeren op de HDD.
Battarijen als je draadloos speelt of kabels die in de weg zitten.
Betalen om online te kunnen gamen.
Een gesloten omgeving, waardoor het updaten langzamer gaat van een game.

Nadeel PC
Games worden steeds geupdate en daardoor moet jij ook soms je pc updaten om hem goed te laten draaien. op de Console hebben ze daar geen last van.
Je hebt wat meer verstand nodig van computers, wil je een game kunnen spelen.
De meeste games worden slecht geport, kijk maar naar Call of duty of GTA IV
Als een game multiplatform is en als pc gamer heb je een erge bug,glitch,fout gevonden en heel de community weet hiervan, moeten we eerst wachten op goedkeuring van microsoft en sony alvorens de pc ook een update gaat krijgen.

De strijd tussen Console en PC blijf je altijd hebben. De een vind dat betere en de andere weer dat.
Het is gewoon wat je fijner vindt, met controller of muis en toetsenboard (wat meer skill vraagt)
Open platform waar zo nu en dan iets mis in kan gaan of een gesloten platform waar de kans minder aanwezig is dat het mis kan gaan.
Hou je van tweaken met settings of gewoon out of the box en spelen maar.

BTW als pc gamer zit ik net als de meeste, heerlijk uit te kijken naar de nieuwe console ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHeijerman
Blijft toch grappig dat veel mensen zeggen dat er meer skills nodig zijn om de muis + toetsenbord te gebruiken.

Mijn gevoel zegt dus precies andersom.

Muis + toetsenbord is een second nature lijkt wel :D Met de controller heb ik nog steeds meer moeite, maar de gameplay is wel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Pykow schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:31:
[...]

muis support op de xbox360 is niet out of the box en moet je al weer extra dingen instellen enzo, daarnaast zijn console games daar niet voor gemaakt.
De console heeft voor en nadelen en ook de PC heeft voor en nadelen.
Met een FragFX hoef je helemaal niets in te stellen, hoe kom je daarbij? Je steekt de dongle in je PS3 en je kunt gaan. Sterker nog: bij de besturing op een PC moet je meer instellen. Daarnaast heeft de besturing op de console ook nog eens het voordeel van analoge movements. Om een voorbeeldje te noemen: de latere wachttorens in Far Cry 3. Erg prettig om gewoon heel langzaam over een metalen staaf te lopen, zonder
houtje-toutje op W te moeten tikken.

Console games zijn voor de console gemaakt, wat boeit de input nou? Het werkt toch gewoon? Fifa kun je op de PC toch ook met een muis spelen? Een gamepad is altijd prettiger, maar je bent zelf vrij om daarin een keuze te maken. PC gamers moeten accepteren dat ze niet meer op het enige platform met een muis spelen en dat er behalve het binden van je keys (wat ik dus echt niet mis) geen enkel voordeel omtrent besturing meer is, integendeel. Ik begrijp dat dit lastig is, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

bram1984 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:49:
[...]

Met een FragFX hoef je helemaal niets in te stellen, hoe kom je daarbij? Je steekt de dongle in je PS3 en je kunt gaan. Sterker nog: bij de besturing op een PC moet je meer instellen. Daarnaast heeft de besturing op de console ook nog eens het voordeel van analoge movements. Om een voorbeeldje te noemen: de latere wachttorens in Far Cry 3. Erg prettig om gewoon heel langzaam over een metalen staaf te lopen, zonder

Console games zijn voor de console gemaakt, wat boeit de input nou? Het werkt toch gewoon? Fifa kun je op de PC toch ook met een muis spelen? Een gamepad is altijd prettiger, maar je bent zelf vrij om daarin een keuze te maken. PC gamers moeten accepteren dat ze niet meer op het enige platform met een muis spelen en dat er behalve het binden van je keys (wat ik dus echt niet mis) geen enkel voordeel omtrent besturing meer is, integendeel. Ik begrijp dat dit lastig is, maar helaas.
ik blijf erbij er is eigenlijk geen strijd tussen console en pc en ze kunnen goed naast elkaar draaien.
Alleen sommige games zijn gewoon weer beter op de PC dan op de Console en dan heb je ook nog exclusieve titles per platform.

Call of duty is een succes op de console omdat ze accepteren dat de game vertrouwd blijft.
PC gamers zijn daarin toch heel wat kritischer en willen steeds meer en meer en dat kunnen de ontwikkelaars niet bij houden. Daarom zie je dat de game minder spelers heeft op de PC dan op de Console.

Ook qua gamers is het een heel ander verhaal.
Loop een huiskamer binnen van een willekeurig gezinnetje en je ziet er meestal wel een xbox360 staan, maar geen dikke PC bak. Dit komt gewoon dat je een xbox kunt kopen in de winkel en gelijk weet dat je games zullen werken, zonder moeite er voor te doen en hierdoor heb je dus veel meer gamers die spelen op de consoles. een PC gamer is toch meer voor de techneut die van tweaken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:31
@Pykow

Op de consoles heb je geen cd nodig als je het download van PSN of Xbox Live.

Staat het alleen op je harde schijf.

Ik zit nog wel te wachten als je op een xbox speelt tegen iemand met een ps3 een potje fifa kan spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Fixio op 05-02-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat zie ik echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Hoezo niet ? op de PC gebeurd dit al.
Mac users, Linux users en Windows users kunnen met en tegen elkaar al spelen met sommige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben een PC-gamer in hart en nieren, maar toch heb ik ook al tijden een PS2, daarvoor de PSone en ik zit ook te kijken naar een oude XBOX of andere ouwe meuk.

Waarom?

Nou, ik vind shooters geweldig op pc. Als je mij op de console een shooter laat spelen bak ik er niks van. Het gedoe met de sticks vind ik afschuwlijk en te langzaam. Ook andere spellen waarmee ik me vermaak, zoals RTS games en RollerCoaster Tycoon zijn er niet of werken niet lekker op een console.

Maar, ik heb dus ook een oude PS2, om racegames op te spelen. Veel leuker dan op de pc. Helemaal samen met een vriendin van mij Burnout 3 spelen, er zijn avonden waar we gewoon 100 potjes spelen, dat lukt mij gewoon niet op de pc. Net als klassiekers zoals Pong.

Voor mij is de PC dus vooral leuk voor shooters en RTS, met veel grafische pracht en praal die consoles gewoon niet kunnen halen. Maar, als ik gezellig met mijn vrienden wil gamen, start ik de PS2 op, gaan we op de bank zitten en gamen maar. Veel leuker als online multiplayer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

VasZaitsev schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:37:
Ik ben een PC-gamer in hart en nieren, maar toch heb ik ook al tijden een PS2, daarvoor de PSone en ik zit ook te kijken naar een oude XBOX of andere ouwe meuk.

Waarom?

Nou, ik vind shooters geweldig op pc. Als je mij op de console een shooter laat spelen bak ik er niks van. Het gedoe met de sticks vind ik afschuwlijk en te langzaam. Ook andere spellen waarmee ik me vermaak, zoals RTS games en RollerCoaster Tycoon zijn er niet of werken niet lekker op een console.

Maar, ik heb dus ook een oude PS2, om racegames op te spelen. Veel leuker dan op de pc. Helemaal samen met een vriendin van mij Burnout 3 spelen, er zijn avonden waar we gewoon 100 potjes spelen, dat lukt mij gewoon niet op de pc. Net als klassiekers zoals Pong.

Voor mij is de PC dus vooral leuk voor shooters en RTS, met veel grafische pracht en praal die consoles gewoon niet kunnen halen. Maar, als ik gezellig met mijn vrienden wil gamen, start ik de PS2 op, gaan we op de bank zitten en gamen maar. Veel leuker als online multiplayer.
ik speelde toen ik nog een kleine pykow was, alleen maar op de SNES ;) we hadden er zelfs 2. eentje beneden in de huiskamer en 1tje op de kamer van mijn zus.
Daarna nintendo 64 gehad met de eerste zelda game erop en ook grijs gespeeld.
Alleen opeens wil je toch wat meer en toen kwam ik uit op de PC.

ik heb vorig jaar mijn xbox360 verkocht voor 70 euro. hij was namelijk verbannen.
Stom natuurlijk om hem om te bouwen. Maar ik als pc gamer, wil ook gewoon een console ernaast hebben, maar ik ga geen geld uitgeven aan een console nu, want eind dit jaar hebben we nieuwe Xbox en volgend jaar komt PS3 met Battlefield 4 als release game.

Tenminste er was een thaise meneer die aangaf dat Battlefield 4 een release game zou worden voor de nieuwe consoles. Ze hebben gisteren bevestigd dat BF4 volgend jaar pas uit gaat komen en niet dit jaar zoals eerder werdt aangegeven. Dit samen met het verhaal dat de Playstation 4 volgend jaar gaat uitkomen en dat BF3 nu ook al een deal heeft met Playstation 3. lijkt het er sterk op dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

bram1984 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:49:
[...]

Wat een flauwekul een console is niet gemaakt voor een muis.
Heb jij in bijv. bf3/Cod een muis op de xbox/ps3 is dat in mijn ogen gewoon cheaten niets meer niets minder want bijna iedereen speelt gewoon een shooter met de joypad op een console.
Maar op de pc kun je je muis wel zo tweaken wat voor jou fijn is 1800dpi ,800 dpi of 5000dpi aan jou de keus.
En ik vind een voordeel van de pc shooters meer mensen online kan spelen bijv. bf3 console max 24 man :( pc 64 man :*)
Je kunt meer instellen bijv je FoV of je FPS en tegenwoordig heb je steam/origin en die updaten je drivers/updates ook al automatisch
En als je een vrouw hebt geen ruzie om de tv want ik zit lekker achter mijn pc :+
En ik heb ook gewoon een xbox contoller aan mijn pc hangen :P

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:46:

GoW was op de PC duidelijk een poort. Er was helemaal niets gedaan met de moeilijkheidsgraad waardoor zelfs de moeilijkste setting gewoon een walk in the park was.
beuker19 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:03:
[...]

Heb jij in bijv. bf3/Cod een muis op de xbox/ps3 is dat in mijn ogen gewoon cheaten niets meer niets minder want bijna iedereen speelt gewoon een shooter met de joypad op een console.
Die speciale console muizen simuleren de input van analoge sticks waardoor je nooit de performance van een echte muis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 19:23

beuker19

Killerbeuker is so OP

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:59:
[...]

GoW was op de PC duidelijk een poort. Er was helemaal niets gedaan met de moeilijkheidsgraad waardoor zelfs de moeilijkste setting gewoon een walk in the park was.

[...]

Die speciale console muizen simuleren de input van analoge sticks waardoor je nooit de performance van een echte muis krijgt.
Nee maar wel de accuracy van een muis ;)
Maar als je toch met de muis wil spelen kun je net zo goed op de pc spelen

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
Pc all the way , kan niet met gamepad overweg .
Wat ik niet begrijp dat er nog steeds mensen zijn die zeggen over pc upgrade blah blah blah .
Sure als je pc only games heb kan je met een ouder systeem problemen hebben echter denk ik dat 90% port van consoles is welke gewoon oude meuk hebben .
Jaren geleden kon ik met een pc een jaar doen , de mijne is nu inmiddels 3 en speelt nog steeds alles heerlijk weg.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkwouter
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pc voor mij, je hebt alles wa een console heeft en meer. Het is alleen jammer dat de consoles zo'n lange lifetime hebben gekregen en dat modding scenes de kop in worden gedrukt door veel developers. Ben wel erg tevreden over de controller die ik bij mijn 360 kreeg, gebruik hem best veel voor mijn pc.
Paar dingen die mij echt bij de pc houden is dat je er gewoon alles mee kan doen wat je wilt, je kan zelfs je eigen os kiezen. Ook ben ik erg tevreden over steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zo graag willen dat Steam de Xbox marketplace mocht runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
beuker19 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:03:
[...]

Maar op de pc kun je je muis wel zo tweaken wat voor jou fijn is 1800dpi ,800 dpi of 5000dpi aan jou de keus.
En ik vind een voordeel van de pc shooters meer mensen online kan spelen bijv. bf3 console max 24 man :( pc 64 man :*)
Je kunt meer instellen bijv je FoV of je FPS en tegenwoordig heb je steam/origin en die updaten je drivers/updates ook al automatisch
En als je een vrouw hebt geen ruzie om de tv want ik zit lekker achter mijn pc :+
En ik heb ook gewoon een xbox contoller aan mijn pc hangen :P
Nogmaals, daar gaat het toch helemaal niet om, of wel? Feit is en blijft dat een muis op beide systemen beschikbaar is. Noem het dan ook geen voordeel op de PC, omdat het daar toevallig wat meer is geaccepteerd. En mijn console staat op zolder, dus ruzie is er sowieso niet.
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:59:
[...]
Klopt, maar dan nog speelt het een stuk fijner en natuurlijker dan zo een krampachtige onbeholpen controller. Als ik nu een shooter met een muis op de PC speel, merk ik inderdaad een enorm verschil.
MaFFia schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:01:
Pc all the way , kan niet met gamepad overweg .
Hoeft ook niet, maar dat had je kunnen weten als je het topic ook meer enigszins gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik speel alleen op de pc. Toch denk ik dat je cod beter op de console kan spelen. Op de pc zal je meer cheaters hebbben en heeft iemand met enorme fps, hoge hz monitor en een geinige muis een enorm voordeel, op de console heeft iedereen 60 fps en biedt een andere controller maar een beperkt voordeel.

Cod speel ik niet, heb het wel eens geprobeerd in een free weekend. Het is gewoon een matige shooter op de pc, geen 40,- waard.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
ChrisLNFF schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:07:
Console.

15 jaar geleden speelde ik wel veel shooters op de pc, Soldier of Fortune (office level!). Toch overgestapt naar consoles. Vorig jaar een nieuwe, zeer sterke, laptop gekocht en ik kon de verleiding niet weerstaan om het weer eens te proberen. Een grote teleurstelling. Gezeur met drivers en na dagen kloten kon ik de game eindelijk draaien. Totaal niet meer bekwaam met de controls dus heb ik de game (GTA 4) maar weer weggedaan en ben snel weer teruggegaan naar de Xbox.
Dan noem je ook echt het grootste bagger PC spel dat in de afgelopen jaren is uitgegeven.
haarbal schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:27:
Ik speel alleen op de pc. Toch denk ik dat je cod beter op de console kan spelen. Op de pc zal je meer cheaters hebbben en heeft iemand met enorme fps, hoge hz monitor en een geinige muis een enorm voordeel, op de console heeft iedereen 60 fps en biedt een andere controller maar een beperkt voordeel.

Cod speel ik niet, heb het wel eens geprobeerd in een free weekend. Het is gewoon een matige shooter op de pc, geen 40,- waard.
Je bedoelt, op een console speelt iedereen met 30-40fps, matige beeldkwaliteit en beperkte input-mogelijkheden.

[ Voor 32% gewijzigd door Gamebuster op 06-02-2013 16:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
Gamebuster schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:29:
Je bedoelt, op een console speelt iedereen met 30-40fps, matige beeldkwaliteit en beperkte input-mogelijkheden.
Yup, als iedereen bagger fps heeft en alles is een waas in de verte dan heb je wat eerlijkere gevechten.

[ Voor 5% gewijzigd door haarbal op 06-02-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
@Gamebuster; CoD draait op 60 fps. Dat de beeldkwaliteit momenteel niet kan tippen aan de PC, neem ik voor lief (hoewel sommige exclusives er prachtig uitzien). Ik kan me MW2 op de PC nog herinneren, waarbij je rookeffecten en gras e.d. uit kon schakelen door simpelweg de resolutie omlaag te gooien. Dan kun je gaan miepen over een 3rd party controller, maar dat lijkt me ook niet al te best.

@haarbal; heb je wel eens met zo een andere controller gespeeld? Ik merk zelfs namelijk niks van dat "beperkte voordeel". Sterker nog: analoge movements werken nog steeds, i.t.t. een PC shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:51:
@haarbal; heb je wel eens met zo een andere controller gespeeld? Ik merk zelfs namelijk niks van dat "beperkte voordeel". Sterker nog: analoge movements werken nog steeds, i.t.t. een PC shooter.
Als je met de muis speelt heb je instant 1:1 bewegingen muis:scherm in cod op de console? Dat zou wel een smerig voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee, er zit een hele lichte latency in en je bent gebonden aan de grenzen van de deadzone. Ook doet de aim assist een stuk minder z'n werk dan met een controller. Maar verder voel je je, na enkele uren spelen, als een vis in het water, als je een muis gewend bent (ik vind het momenteel zelfs fijner spelen dan met een muis op de PC). Ik ga ook verder niet in op je laatste zin, aangezien dit daarvoor niet het juiste topic is, maar wilde slechts aanstippen dat muisbediening dus geen voordeel van de PC meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo doet de aim assist minder werk? Die weet toch niet beter of dat je een controller hebt? Fragfx is niet meer dan een controller met een raar rechterpookje immers. Tenminste zo leek het met de FragShark die ik een paar dagen aan de Xbox had hangen. Ik vond het niet werken overigens. Het lijkt niet op een PC muis. Ik speel beter met een echte muis, vervolgens met een controller en als laatste met dat nepmuisje. (als iemand zo een ding wil overnemen mag DMen altijd :P).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik weet het niet, ik merk het veel minder om een of andere reden. Heb het daarom ook uit staan. Het pookje zit overigens links. Knap dat je met een controller beter bent terwijl je een muis op de pc gewend bent. Ik heb dat totaal niet en bij mij werkt het uitstekend gelukkig. Er is geloof ik ook alweer een nieuwe versie uit die nog beter werkt. Even wachten totdat deze op is n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het pookje dat jij gebruikt zit links. Misschien is het handig om even twee tellen na te denken voordat je in je verbetermodus valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
MarcHeijerman schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:38:
Het valt mij ook op dat als ik de PC versie van BO2 opstart, er gemideld tussen de 15.000 en 30.000 spelers online zijn. Op de xbox zijn dit er ruim 350.000 :p

Wat vinden jullie nu de voordelen van de manier waarop jullie gamen.

Zijn de consoles gewoon meer voor de "jeugd" of is er gewoon niet veel animo voor de PC shooters ?
Dat verschil is vrij simpel te verklaren.
CoD is nu eenmaal een game gemaakt voor kinderen (ondanks zijn 18+ rating), de jonge gamer groeit op met consoles en zijn goedkoper dan PC's.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat de gemiddelde leeftijd onder CoD spelers op PC veel hoger ligt.
BF3 bijvoorbeeld is niet specifiek voor de jeugdige speler, en daar zie je ook een veel kleiner verschil in het aantal spelers over de verschillende platformen.

BF3 stats op dit moment:
PC online 37 356
PS3 online 52 128
360 online 40 677

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

unfor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:40:
[...]

CoD is nu eenmaal een game gemaakt voor kinderen (ondanks zijn 18+ rating), de jonge gamer groeit op met consoles en zijn goedkoper dan PC's.
Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat de gemiddelde leeftijd onder CoD spelers op PC veel hoger ligt.
BF3 bijvoorbeeld is niet specifiek voor de jeugdige speler, en daar zie je ook een veel kleiner verschil in het aantal spelers over de verschillende platformen.

BF3 stats op dit moment:
PC online 37 356
PS3 online 52 128
360 online 40 677
Het zou er natuurlijk ook mee te maken hebben dat COD op de console beter tot zijn recht komt, en BF3 superieur speelt op een PC.

BF3 op een console is geen pretje.
-30fps
-kleinere maps
-max 32 spelers
-minder voertuigen tegelijk

Dan kan ik me voorstellen dat als men een PC én een console heeft, dat je BF3 toch liever even echt speelt (en dan nog kan BF3 veel beter "meer destruction, betere out of bounds, fatsoenlijke kaart etc")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Eigenlijk is console wel eerlijker. Iedereen heeft in principe dezelfde tools/hardware. Hoewel er wss ook tig controllers bestaan maar toch. Ben alleen geen console shooter man, wel andere games daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
unfor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:40:
[...]

BF3 stats op dit moment:
PC online 37 356
PS3 online 52 128
360 online 40 677
Zo jij durft. Lijkt me nogal wiedes. Niet iedere kiddo heeft een PC van € 1000,- staan en een console kost rond de € 300,-. Niet zo moeilijk te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Na jaren op de PC gegamed te hebben (Counterstrike 1.6, Call of Duties, Battlefields etc) ben ik nu sinds kort overgestapt naar de PS4.

Dit zijn mijn ervaringen na het spelen van Battlefield 4 en Call of Duty Ghosts op de PC en PS4:

- PC spelers waren moeilijker te killen. Wellicht heeft dit te maken met de input van mouse/keyboard vs controller.
- De Kill/Death ratio bij console spelers ligt veel dichter bij elkaar
- Geen cheaters op de PS4 i.t.t. PC versies
- De console spelers campen veel meer vergeleken met PC spelers
- De wapens die mensen gebruiken zijn ook anders. Veel meer snipers en andere trage wapens met dikke scopes op de PS4.
- Veel minder gewhine op de consoles. PC gamers spammen de chat constant vol met gehuil.

Mouse + Keyboard vs Controller is wel een ongekend voordeel trouwens. Met een controller ben je toch veel minder precies, maar auto aim/aim assist compenseert een hoop.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Matige spelers zou het een worst wezen waarop ze spelen, zit je echter op niveau en heb je snelle reflexes dan speel je op de pc. Dan heb ik het puur over de controle en accuratie. Zie het misschien als iemand die voor de fun in karts rijdt, of iemand die volledige geconcentreerd met een rush in een F1 wagen rijdt.

Karten is leuk, beetje dollen. You win some, you lose some. In de F1 rij je iedereen zoek, als je goed bent.

Dus wat wil je? Wil je geen hinder ondervinden aan allemaal technische gebreken en ook input problemen waardoor ze maar een zeer belangrijk onderdeel wegnemen: (laten we de auto aim maar even vergelijken met een automatische kart en geen auto aim met handmatig schakelen) het goed mikken.

Las hier de opmerking dat je meer controle hebt met een analoge stick. Dat is onzin. Ik kan je vertellen dat als je een getrainde pc gamer bent, je sneller en meer accuraat bent met de keyboard controls. Dit omdat je je vingers op alle knoppen kan houden (waar je op de console je vingers gebruikt om oa dat ding vast te houden)en hierdoor veel sneller kan reageren, een getrainde pc gamer zal dan ook heel snel kunnen sidestrafen, bunnyhoppen ect. Kijk eens hoe bv titanfall gespeeld wordt op de pc en op de xbox, dat is een wereld van verschil in hoe soepel en accuraat pc gamers bewegen. Beter nog het is zelfs beter in veel race spellen, en dat kan ik weten want ik speel al mijn race spellen op de bank, op een dikke tv met 5.1 surround en xbox controller. De xbox controller speelt lekkerdere hierin, niet beter.

Dus wat wil je? Wil je niet beperkt worden? Ga voor de PC. Speel je gewoon voor de lol? Koop een console, of alsnog een pc, al is het maar voor de aanzienlijk betere graphics.

Cheaters op de pc? Iedereen cheat met quik scoping op de console. Wat is dat een gedrocht zeg, in single player oke, maar online? Enige autoaim kan nog wel maar je ziet hoe effectief quik scoping is. Op de pc ga je niet dood door slechte spelers die niet kunnen mikken, die raken je nl niet.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
evilpin0 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:46:
Matige spelers zou het een worst wezen waarop ze spelen, zit je echter op niveau en heb je snelle reflexes dan speel je op de pc. Dan heb ik het puur over de controle en accuratie. Zie het misschien als iemand die voor de fun in karts rijdt, of iemand die volledige geconcentreerd met een rush in een F1 wagen rijdt.

Karten is leuk, beetje dollen. You win some, you lose some. In de F1 rij je iedereen zoek, als je goed bent.

Dus wat wil je? Wil je geen hinder ondervinden aan allemaal technische gebreken en ook input problemen waardoor ze maar een zeer belangrijk onderdeel wegnemen: (laten we de auto aim maar even vergelijken met een automatische kart en geen auto aim met handmatig schakelen) het goed mikken.

Las hier de opmerking dat je meer controle hebt met een analoge stick. Dat is onzin. Ik kan je vertellen dat als je een getrainde pc gamer bent, je sneller en meer accuraat bent met de keyboard controls. Dit omdat je je vingers op alle knoppen kan houden (waar je op de console je vingers gebruikt om oa dat ding vast te houden)en hierdoor veel sneller kan reageren, een getrainde pc gamer zal dan ook heel snel kunnen sidestrafen, bunnyhoppen ect. Kijk eens hoe bv titanfall gespeeld wordt op de pc en op de xbox, dat is een wereld van verschil in hoe soepel en accuraat pc gamers bewegen. Beter nog het is zelfs beter in veel race spellen, en dat kan ik weten want ik speel al mijn race spellen op de bank, op een dikke tv met 5.1 surround en xbox controller. De xbox controller speelt lekkerdere hierin, niet beter.

Dus wat wil je? Wil je niet beperkt worden? Ga voor de PC. Speel je gewoon voor de lol? Koop een console, of alsnog een pc, al is het maar voor de aanzienlijk betere graphics.

Cheaters op de pc? Iedereen cheat met quik scoping op de console. Wat is dat een gedrocht zeg, in single player oke, maar online? Enige autoaim kan nog wel maar je ziet hoe effectief quik scoping is. Op de pc ga je niet dood door slechte spelers die niet kunnen mikken, die raken je nl niet.
Analoge stick is inderdaad per definitie minder accuraat dan een muis: dat is de hele reden dat er aim-assist is. In sommige games op een andere manier dan in andere. In BOII heb je bv ''sticky-aim''. Dit houd in dat als je op volle snelheid zou roteren terwijl je mikt en er een vijand onder je crosshairs komt dan gaat hij tijdelijk even langzamer dan volle snelheid rond de hitbox van de vijand. Auto-aim kom je gelukkig niet tegen in competitieve shooters al is in sommige games de sticky aim wel te sterk waardoor de mogelijke skillgap tussen pro en n00b verkleind word. Maar auto-aim vind je in bv GTA4 GTA 5 etc.

Het probleem alleen met CoD op de PC is dat er amper een playerbase is. Je zult nooit alle gamemodes kunnen spelen die jij wilt (heel irritant), tenzij je Core TDM of S&D wilt spelen bv gewoon omdat er niet genoeg mensen online zijn: de CoD PC ports zijn vaak verschrikkelijk en hebben meer gezeur dan de console varianten. Dit is niet de schuld van het platform maar van de devs uiteraard. Dit probleem heb je helaas met wel meer AAA titels op de PC omdat het gros van de PC gamers zich richt op titels als CS:GO, TF2 or BF4. Wil je andere shooters spelen dan deze? Dan moet je maar net mazzel hebben qua speler aantallen Steam Stats kan je een idee geven. DOTA, LoL, WoW enzo slokken het gros van de online community op de PC op lijkt het :P En Battlefield 4 uiteraard die op de PC veruit de beste versie heeft (Ps4 versie op plaatsje 2 vind ik).

Daarom speel ik, ondanks dat ik een PC gamer in de basis ben, CoD etc gewoon op de console. Iedereen heeft even veel sticky-aim dus als je je daar overheen kan zetten (en nee, dat is niet zo simpel als het lijkt als je PC gaming gewend bent) zou ik CoD op de console spelen en alle snellere titels óf extreme precisie titels (CS:GO bv) op de PC spelen. Daar is ook de userbase om het te ondersteunen.

Je kan daar ook gebruik maken van de beperkte Field of View (die op de PC véél hoger kan zijn) om grappige stunts uit te halen soms >:) Is echter ook een nadeel voor jezelf natuurlijk :+ Maar ach het is iig wel 'eerlijk beperkt' voor iedereen en ik erger me er niet meer aan.

De shooter op de PC waar ik voorlopig naar vooruit kijk is de nieuwe Unreal en nog altijd CS:GO voorlopig. _/-\o_ CoD series blijft op de Ps3 en PS4 voor mij. Elke avond nog 130.000-240.000 spelers in een 2 jaar oude CoD (Black Ops 2) > 5000 mensen online op de PC op een weekend avond waarvan de helft Zombies speelt, een kwart league play en de andere kwart verdeeld is over TDM en S&D...

[ Voor 11% gewijzigd door Brutal1ty op 20-09-2014 09:11 ]

Pagina: 1