Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Het zoveelste topic over een 2.1 of 2.0 setje, maar ik heb helaas nog niet gevonden wat ik zoek.

We zijn voor in de woonkamer opzoek naar een leuk 2.1 of 2.0 setje.
Voornamelijk voor muziek maar goed geluid bij een film is mooi mee genomen.
De set moet redelijk onzichtbaar zijn maw, we willen er zo min mogelijk van zien. Volgens mij ligt hier de moeilijkheid, want goede speakers zijn groot naar mijn idee..

De specifieke eisen zijn:
Muziek is het belangrijkste,
"Onzichtbaar",
Aansluitmogelijkheden voor de tv, mediacenter en eventueel de xbox360.

Nu heb ik wat rond gekeken en kom uit bij een Bose 321 (serie3) of Harman Kardon BDS 370.

Wat is jullie advies en is dit een goede keus als je tussen de 900 en 1000 euro uit wil geven?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
Zoals je zelf al aangeeft is muziek en onzichtbaar moeilijk te combineren. Tevens gaat een goedkopere set met een sub ook niet goed samen met muziek, dus ik zou zelf voor een 2.0 set gaan.

Bose en muziek is ook niet geweldig. Omdat de sub niet hoog genoeg gaat, en de satellieten niet laag genoeg, heb je een behoorlijke dip in het middengebied. Hier hebben trouwens meerdere sat-sub systemen last van, alleen bij Bose betaal je ook nog eens heel veel voor dit gat in de frequentie-kromme.

Ik zou een muzikale receiver aanschaffen (bv een Marantz) en twee luidsprekers. Op de receiver sluit je alle bronnen en de TV aan. Indien je geen beeld hoeft te schakelen, dan kun je ook voor een stereo versterker en een tuner gaan. Dit levert over het algemeen een beter geluidsbeeld op, en de bediening/installatie is eenvoudiger.

Wat betreft het onzichtbare aspect, ik zou kiezen voor twee boekenkast speakers, of smalle vloerstaanders met een kleine footprint. Kies niet alleen op formaat. Mijn schoonmoeder wilde per-se ook zo klein mogelijke speakers hebben. Dat is gelukt, met als resultaat dat ze nooit meer naar muziek luistert, omdat het schelle van de satellieten en het gebonk van de sub hoofdpijnverwekkend is.

1000 euro is een mooi budget voor een goede stereo set.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
1000 euro is inderdaad wel een aardig budget om een 2.0 setup neer te zetten. Staar je niet blind op de kleine looks van sommige setjes zoals de genoemde Bose en HK. Er komt immers ook maar een kleine kwaliteit aan geluid uit. En aangezien deze merken doorgaans niet de goedkoopste setjes in de markt zetten, zit je dan - naar mijn menig - al snel met een miskoop.

Kijk eens naar een instap Denon of Marantz receiver en beluister een aantal boekenplank formaat speakers in een HiFi-zaak. Dan zul je vast wel een leuk setje kunnen vinden.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Boekenplank speakers lijken mij the way to go. Echt onzichtbaar, als in dat het licht dat afketst van de speakers niet je ogen schijnt, lijkt me moeilijk. Goed wegwerken kan wel erg makkelijk met die dingen.

Heb je een foto'tje van de hoek/plek waar het komt?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Topicstarter
Goed wegwerken is inderdaad de beste manier, ik heb nog geen foto omdat we nog midden in de verbouwing zitten. Maar een mooie Denon en 2 mooie boekenplank speakers is een beter idee dan de kant en klare setjes.
Mocht jullie nog advies hebben over wat voor speakers het moeten zijn graag.
Zo niet: bedankt!

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iedereen kan zeggen koop die receiver met die speakers maar daar heb je niets aan. Hoe een combinatie klinkt is voor iedereen verschillend. Advies is echt om bij een HiFi zaak een aantal boekenplank speakers te beluisteren, aangestuurd door een instap Denon of Marantz.

Wat vervolgens naar jou smaak het beste klinkt, kan niemand voor jou bepalen. Zelf dacht ik ook voor B&W te gaan i.c.m. met Denon of Marantz. Uiteindelijk thuisgekomen met Focal en Marantz. Simpelweg omdat ik zowel een combinatie met Denon of B&W niet mooi vond klinken. Koop nooit iets omdat iemand anders zegt dat het mooi klinkt. Is te persoonlijk.

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:35
Monitor Audio RX2 speakers. Wat ik gehoord heb bij de Hifi zaak gewoon geweldig.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 18:33
bartijn2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:59:
Goed wegwerken is inderdaad de beste manier, ik heb nog geen foto omdat we nog midden in de verbouwing zitten. Maar een mooie Denon en 2 mooie boekenplank speakers is een beter idee dan de kant en klare setjes.
Mocht jullie nog advies hebben over wat voor speakers het moeten zijn graag.
Zo niet: bedankt!
Iets om in gedachten te houden speakers met de bas poort aan de voorkant zijn veel minder plaatsings gevoelig (als in veel ruimte achter de speaker gewenst)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica