Een kennis van me werd gebeld door 'Microsoft' en liet de 'medewerker' fijn zijn gang gaan op zijn PC.
Na ongeveer anderhalf uur was de mederwerker klaar.
Daarna werd gevraagd om een bepaald bedrag over te maken om de 'problemen' verder op te lossen.
Toen kreeg hij agrwaan en hing op.
Al met al, geen handige actie van de goede man
Sindsdien heeft hij een Windows '98-Style login scherm, voordat het 'normale' Windows 7 aanmeldscherm in beeld komt.

Eerst heb ik de pc laten scannen door ComboFix, MBAM en Norton Antivirus.
Die vinden nu allemaal niks meer, dus ga ik er van uit dat de pc nu virusvrij is.
Ik heb eigenlijk wel zo'n beetje alles nagelopen waar iets van rommel kon zitten.
Temp mappen leeg gemaakt, bij C:\Programdata gekeken, ook niets meer
Start menu --> opstarten, ook leeg
(Beide natuurlijk bekeken met verborgen + systeembestanden zichtbaar)
Ik heb bij de netwerkprotocollen gekeken, misschien stond daar wat raars tussen, maar helaas, gewoon de standaard dingen die altijd bij Windows 7 staan.
Ook in de softwarelijst staat niets opvallends.
Het lijkt op een of ander login script ofzo, maar omdat het de Home Premium versie is, is gpedit enz niet aanwezig waardoor ik niet weet waar ik het nu moet gaan zoeken
Na ongeveer anderhalf uur was de mederwerker klaar.
Daarna werd gevraagd om een bepaald bedrag over te maken om de 'problemen' verder op te lossen.
Toen kreeg hij agrwaan en hing op.
Al met al, geen handige actie van de goede man
Sindsdien heeft hij een Windows '98-Style login scherm, voordat het 'normale' Windows 7 aanmeldscherm in beeld komt.

Eerst heb ik de pc laten scannen door ComboFix, MBAM en Norton Antivirus.
Die vinden nu allemaal niks meer, dus ga ik er van uit dat de pc nu virusvrij is.
Ik heb eigenlijk wel zo'n beetje alles nagelopen waar iets van rommel kon zitten.
Temp mappen leeg gemaakt, bij C:\Programdata gekeken, ook niets meer
Start menu --> opstarten, ook leeg
(Beide natuurlijk bekeken met verborgen + systeembestanden zichtbaar)
Ik heb bij de netwerkprotocollen gekeken, misschien stond daar wat raars tussen, maar helaas, gewoon de standaard dingen die altijd bij Windows 7 staan.
Ook in de softwarelijst staat niets opvallends.
Het lijkt op een of ander login script ofzo, maar omdat het de Home Premium versie is, is gpedit enz niet aanwezig waardoor ik niet weet waar ik het nu moet gaan zoeken
..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..