Ik zit erover te denken om (te proberen) de switch te maken naar een baan als tester of testmanager. Ik heb zo'n vier jaar geleden TMAP Next certificering behaald, maar er verder nooit iets mee gedaan doordat ik van baan wisselde. Ik heb dus geen specifieke testervaring, los van het normale testen wat je als ontwikkelaar doet. Ik werk inmiddels langere tijd als webdeveloper, maar zie hier voor mezelf geen toekomst meer in, en ben toe aan iets anders. En m'n huidige takenpakket is zeer breed, van grafisch ontwerpen tot serverbeheer, php/html/css/postgres, soms ook klantcontacten, alles wat voorhanden komt.
Ik las vanmorgen toevallig in de Spits een artikel over een recruiter die verhaalde over hoe onvoorbereid sollicitanten waren als ze op gesprek gingen. Hij gaf als voorbeeld het geval van een salesmanager die als voorbereiding een lijst van mogelijke klanten mee zou kunnen nemen. Ik vind het lastig het voorbeeld naar een baan als tester te vertalen, dus daarbij wil ik jullie hulp inroepen.
Graag zou ik wat tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken, hoe jullie ertegenaan kijken, waar ik me in zou kunnen verdiepen etc. Alle tips zijn welkom! :-)
Ik las vanmorgen toevallig in de Spits een artikel over een recruiter die verhaalde over hoe onvoorbereid sollicitanten waren als ze op gesprek gingen. Hij gaf als voorbeeld het geval van een salesmanager die als voorbereiding een lijst van mogelijke klanten mee zou kunnen nemen. Ik vind het lastig het voorbeeld naar een baan als tester te vertalen, dus daarbij wil ik jullie hulp inroepen.
Graag zou ik wat tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken, hoe jullie ertegenaan kijken, waar ik me in zou kunnen verdiepen etc. Alle tips zijn welkom! :-)