Ik ben al een tijdje bezig met een redelijk groot audio systeem.
wat houd redelijk groot in, nou meer dan 2000W RMS (rated).
Het systeem word gebouwd voor de home cinema ruimte die we een aantal jaar geleden gemaakt hebben.
Ik ben begonnen met dit systeem met een budget van 800€
hier zit ik ondertussen al een flink stuk overheen en waarschijnlijk kom ik uiteindelijk op zo'n 2000€ uit
Ik heb hier een aantal keer wat plaatjes van gezet in het kistradio topic maar dit is eigenlijk niet helemaal de geschikte plek. Dus vandaar dat ik nu een buildlogje bij ga houden waar mensen kunnen zien wat ik allemaal eraan doe en erop kunnen reageren.
Ik ben begonnen met een custom subwoofer boks tuned @ 41HZ.
deze heb ik gemaakt met fiberglass. Nu heb ik helaas pas foto's vanaf het stuk waar de plamuur erin zit.
Het gaat hier om de pioneer TS W309S4. 12'

Dit was goedkope plamuur en was niet fijn schuurbaar dus heb ik me uiteindelijk evercoat Gold gekocht.
Als je iets met fiberglass en plamuur van plan bent koop evercoat!! even een tip.
hier is dan het resultaat na het opvullen met de evercoat plamuur.

Vervolgens heb ik de kabels in de boks gelegd.

toen heb ik de poorten uitgefreesd en afgerond.

vervolgens de pvc buizen en mdf blauw gespoten en de pvc buizen eraan vast gemaakt met fiberglass voor de extra stevigheid. en natuurlijk even in de boks gepast.

vervolgens heb ik flink wat uurtjes aan de boks geschuurd.
en met primer voorbereid.

Vervolgens met zwarte lak overgespoten 3 laagjes en daarna 2 laagjes blanke lak.

Hier een filmpje met de subwoofers en 2 speakers aangesloten.
YouTube: Basement SoundSystem Test setup
wat houd redelijk groot in, nou meer dan 2000W RMS (rated).
Het systeem word gebouwd voor de home cinema ruimte die we een aantal jaar geleden gemaakt hebben.
Ik ben begonnen met dit systeem met een budget van 800€
hier zit ik ondertussen al een flink stuk overheen en waarschijnlijk kom ik uiteindelijk op zo'n 2000€ uit
Ik heb hier een aantal keer wat plaatjes van gezet in het kistradio topic maar dit is eigenlijk niet helemaal de geschikte plek. Dus vandaar dat ik nu een buildlogje bij ga houden waar mensen kunnen zien wat ik allemaal eraan doe en erop kunnen reageren.
Ik ben begonnen met een custom subwoofer boks tuned @ 41HZ.
deze heb ik gemaakt met fiberglass. Nu heb ik helaas pas foto's vanaf het stuk waar de plamuur erin zit.
Het gaat hier om de pioneer TS W309S4. 12'

Dit was goedkope plamuur en was niet fijn schuurbaar dus heb ik me uiteindelijk evercoat Gold gekocht.
Als je iets met fiberglass en plamuur van plan bent koop evercoat!! even een tip.
hier is dan het resultaat na het opvullen met de evercoat plamuur.

Vervolgens heb ik de kabels in de boks gelegd.

toen heb ik de poorten uitgefreesd en afgerond.

vervolgens de pvc buizen en mdf blauw gespoten en de pvc buizen eraan vast gemaakt met fiberglass voor de extra stevigheid. en natuurlijk even in de boks gepast.

vervolgens heb ik flink wat uurtjes aan de boks geschuurd.
en met primer voorbereid.

Vervolgens met zwarte lak overgespoten 3 laagjes en daarna 2 laagjes blanke lak.

Hier een filmpje met de subwoofers en 2 speakers aangesloten.
YouTube: Basement SoundSystem Test setup
[ Voor 6% gewijzigd door freakk op 21-07-2013 18:25 ]