Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
Hallo Tweakers,

Hoe kan ik het beste ISDN opzeggen? Mij vader heeft een eigen bedrijf en heeft dus wel internet nodig. De fax wordt al enige tijd niet meer gebruikt. Sinds ISDN flink wat kost per maand wil mij vader er graag van af.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

De provider bellen en zeggen dat je het abbo wilt beeindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb er ervaring mee (KPN-ISDN that is):
-Eerst zeg je je DSL-abo op dat over die ISDN-verbinding gaat
-Wachten tot het DSL-signaal van de lijn is
-Dan pas kun je KPN bellen om ISDN om te zetten naar analoog (kost iets van 95 ex. BTW geloof ik)
-Als dat omgezet is, kun je DSL-over-analoog aanvragen

Als je vader niet zonder internet kan in de tussentijd, zou 'ie misschien (tijdelijk) kabelinternet kunnen aanvragen, bij bijv. Ziggo kun je een consumentenabo maandelijks opzeggen (bij zakelijk zit je er voor 1-2 jaar aan vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:46

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Heb je nog wel een analoge telefoonlijn nodig, of wil je het nummer behouden?

Houd er wel rekening mee dat indien het een zakelijk ISDN-abonnement betreft, je een opzegtermijn hebt van drie maanden en het abonnement per jaar verlengd wordt, Het kan dus zijn dat je nog bijna vijftien maanden aan het abonnement vast zit, of langer als KPN de administratie niet op orde heeft: Probleem opzegging vaste lijn KPN.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nextron schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:44:
Houd er wel rekening mee dat indien het een zakelijk ISDN-abonnement betreft, je een opzegtermijn hebt van drie maanden en het abonnement per jaar verlengd wordt
Geldt niet voor alle zakelijke abo's; is nog een relletje over geweest, en de OPTA heeft zich ermee bemoeid:
nieuws: OPTA: KPN misleidde zakelijke klanten
nieuws: OPTA dwingt KPN opzegkosten terug te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-07 12:02
bedankt voor de infomatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-07 12:36
Ik heb gewoon Vast Bellen met nummerbehoud aangevraagd bij mijn DSL provider. Zij hebben de KPN-lijn opgezegd. Internet is niet onderbroken geweest, en telefoon nauwelijks. Technisch is het nog steeds een ISDN-lijn (ik gebruik een Annex B modem) maar dat kost me verder geen cent meer.

Als je toch weer PSTN wilt zul je in ieder geval een nieuw modem nodig hebben. Kies je voor Internetbellen dan hang het ervan af. Sommige modem/routers zijn al geschikt, daar kun je zo je (analoge) telefoons inprikken. De mijne was dat niet: ik heb er een IP DECT telefoon bij gekocht.

[ Voor 26% gewijzigd door geerten op 04-02-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Als je provider het aanbiedt kan je het telefoonnummer toevoegen aan een VoIP variant. Ik weet niet waar je ADSL hebt, maar tegenwoordig zijn er een aantal providers die je ISDN dan omschakelen naar bijv VDSL over PSTN.
Pagina: 1