Welke geluidskaart voor Games?

Pagina: 1
Acties:

• hdpveen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-01-2025
Hallo,

Ik ben opzoek naar een geluidskaart voor het gamen. Ik heb een Razer Carcharias als headset. Maar vooral met BO2 hoor ik in wars en in public niet waar iemand vandaan komt soms heel vervelend.

Hebben jullie een goed advies voor mij?

budget zit rond de 100 euro

Mvg,

Rick

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
ik vrees dat alleen een soundcard niet genoeg is om 'echt' sourround sound te krijgen.
Het liefst wil je een soundcard met Dolby headphones en een goede koptelefoon, eentje die van nature 'ruimtelijk' geluid weergeeft.

De betere kaartjes van Asus ondersteunen deze technologie, daarnaast maakt bv Ultrasone goede koptelefoons. Je kan dan een losse mic. toevoegen. (zowel de koptelefoon als mic. zullen niet binnen je budget passen ;-))

• hdpveen
funnyname schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:00:
ik vrees dat alleen een soundcard niet genoeg is om 'echt' sourround sound te krijgen.
Het liefst wil je een soundcard met Dolby headphones en een goede koptelefoon, eentje die van nature 'ruimtelijk' geluid weergeeft.

De betere kaartjes van Asus ondersteunen deze technologie, daarnaast maakt bv Ultrasone goede koptelefoons. Je kan dan een losse mic. toevoegen. (zowel de koptelefoon als mic. zullen niet binnen je budget passen ;-))
De headset is goed, maar ik ben opzoek naar een geluidskaart.

• hdpveen
Niemand advies?

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:33

Shabbaman

Got love?

Je bent wel een beetje ongeduldig, of niet? Je hebt een stereo-koptelefoon, daarvan kan je weinig verwachten qua "positional audio".

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:45
hdpveen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:35:
[...]

De headset is goed, maar ik ben opzoek naar een geluidskaart.
Nee, de headset is niet goed...
Je headset is een 2 kanaals model. Voor ruimtelijk geluid heb je een 6 kanaals headset nodig.
Je kan dan wel een dure geluidskaart kopen, maar je koptelefoon heeft nog steeds maar 2 kanalen.

Als je fan ben van Razer, dan zoiets: (8 kanaals) http://www.razerzone.com/gaming-audio/razer-megalodon
Heb je zelfs geen geluidskaart nodig, omdat deze via USB werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 05-02-2013 13:00 ]

TheS4ndm4n#1919

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Met mijn Creative X-fi titanium klinkt het anders gewoon als surround als ik een koptelefoon opdoe. Zorg voor een goede geluidskaart en een redelijke koptelefoon en je bent klaar.
Pagina: 1