Raar kenteken: KW-13-77

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 18:14
Laatst reed ik in de file achter vrij recente VW Polo met kenteken KW-13-77. Dit kenteken stond op een normale gele kentekenplaat met een blauw EU-vlakje links met daarin de letters NL, niks aan het handje zou je zeggen.
Omdat deze combinatie letters/cijfers mij onbekend voorkwam ben ik op RDW.nl gaan zoeken naar het kenteken en heb hierbij niets kunnen vinden.

Weet iemand wat dit kenteken betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Kroontje

...

volgens Wikipedia: Nederlands kenteken is dit een ondersteunend defensievoertuig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt ook KM voertuigen etc., an sich niet vreemd. Evenals CD kentekens kom je die best vaak tegen.
Pas schrikken als je AA voertuigen ziet ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 04-02-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 18:14
Ah, duidelijk, thx!

Had al even gezocht maar kon het zo gauw niet vinden. Zal eens gaan letten op de AA's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik woon in de buurt van Soesterberg. Het is daar KW- all over the place ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:00

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik werk in Den Haag, en daar struikel je over de CD-kentekens...

Overigens is CD een internationaal gevoerde lettercombinatie. Het staat voor Corps Diplomatique en wordt in ieder geval op het Europese vasteland altijd gehanteerd voor diplomatieke (ambassade) voertuigen. Dus ook in Duitsland, België en Frankrijk beginnen die kentekens met CD. Maar volgens mij is het zelfs wereldwijd het geval.

AA is voor het koningshuis en niet voertuig gebonden. Dezelfde auto kan verschillende AA-kentekens voeren, maar heeft meestal ook een regulier kenteken. Wanneer welk kenteken gebruikt wordt, is niet direct aan regels gebonden (zo hoeft er geen lid van het koningshuis in de auto te zitten, maar als die er wel inzit, hoeft er nog steeds niet verplicht een AA-kenteken op te zitten). Het AA-kenteken is vooral voor de herkenbaarheid bedoeld.

En dan zijn er nog BN-kentekens (die je ook vrij veel in Den Haag ziet). Dat zijn buitenlandse voertuigen die niet in Nederland geregistreerd zijn mar toch een Nederlands kenteken moeten hebben.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:12
Kw wordt gebruikt door de paarse defensie delen. Bijvoorbeeld DMO en Paresto

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:04

vhal

ಠ_ಠ

CD zie ik regelmatig rijden in regio DH. Ook de variant uit Belgie. Op de 1 of andere manier zijn dat wel de meest dikke en dure wagens. Naast BN heb je ook weer GN wat vergelijkbaar is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 14:48
Ik kwam afgelopen week een 21-SC-05 tegen, met een sterretje op de plaats van de duplicaatcode :s Bleek te gaan om een NAVO kenteken.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35

Tomatoman

Fulltime prutser

En dan heb je ook nog eendagskentekens voor voertuigen die eenmalig naar een RDW-keuringsstation moeten voor een keuring (en weer terug naar huis). Die hebben een kenteken à la P-12-34. Ik heb weleens zo'n kentekenbewijs gehad, met daarbij een officiële instructie hoe ik op basis van een stuk wit karton twee kentekenplaten moest maken :D. Inderdaad: in deze bijzondere situatie zijn zelfgemaakte kentekenplaten wettelijk toegestaan.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Pagina: 1