Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB-HDD met bestanden erop beveiligen.

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 01:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een backup HDD van 320GB met gevoelige informatie erop.

Deze wil ik beveiligen en weggeven (andere locatie, voor t geval dat).

Het is dus de bedoeling dat ik ZONDER de HDD te formatteren, de HDD kan beveiligen.

Heb net met Rohos Mini drive een ander USB stick willen beveiligen, maar die is vastgelopen en is nu geformatteerd. :? Rohos zelf biedt deze mogelijkheid dus niet aan (oude gegevens beveiligen, zonder nieuwe partitie/format).

TrueCript idem dito..

http://www.pepermunt.net/...usb-stick-beveiligen.html (2gb is te weinig).

Weet er iemand raad?

Gulfstream G650

Verwijderd

zoek is naar encryptie software. Er zullen honderden mogelijkheden zijn ontwikkeld de laatste 10 jaar want veel bedrijven gebruiken dit nl. ook en zal deze software zeer degelijke encryptie leveren. Norton had volgens mij ook z'n applicatie in het software pakket!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SalimRMAF schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:23:
Het is dus de bedoeling dat ik ZONDER de HDD te formatteren, de HDD kan beveiligen.
Waarom deze vreemde restrictie? Maak gewoon op een andere schijf een of meerdere Truecrypt containers met sterk password, kopieer de bestanden daar naar toe, verifieer dat ze correct zijn weggeschreven, verwijder de bestanden van de harde schijf (of formatteer), en verplaats de Truecrypt containers naar de schijf. Klaar, zonder moeilijk te doen.

Uberhaupt moet Truecrypt dit gewoon kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 04-02-2013 02:54 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Je zult voor een goede beveiliging toch een beveiligd gedeelte op de harde schijf moeten maken.
En ik raad je aan om voordat je dat doet toch echt de schijf GOED te formatteren.
Als je normaal een bestand verwijderd van die schijf dan is hij namelijk niet echt weg, het gaat pas weg als er weer een nieuw bestand naar toe geschreven word. En aangezien het een backup schijf is kan er nog wel informatie op staan die je een half jaar geleden hebt verwijderd.

Ik heb laatst een beveilige hard disk gemaakt met http://www.truecrypt.org/ .
Deze is alleen te openen met een bestand op mijn computer samen met een wachtwoord.

Mijn SNES verzameling!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hallo,

Ik heb een backup HDD van 320GB met gevoelige informatie erop.

Deze wil ik beveiligen en weggeven (andere locatie, voor t geval dat).

Heb net met Rohos Mini drive een ander USB stick willen beveiligen, maar die is vastgelopen en is nu geformatteerd. :? Rohos zelf biedt deze mogelijkheid dus niet aan (oude gegevens beveiligen, zonder nieuwe partitie/format).

TrueCript idem dito..

http://www.pepermunt.net/...usb-stick-beveiligen.html (2gb is te weinig).

Weet er iemand raad?
Welk OS gebruik je? Sinds Windows 7 zit er in Windows Bitlocker To Go waarmee je zonder formatteren een drive kunt encrypten. Weet alleen niet of het in alle edities van Windows zit.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Dat is per definitie bijna onmogelijk. Immers zul je de oude data MOETEN overschrijven om het te vernietigen, waarbij een zero- of randomwrite simpelweg de meest doeltreffende oplossing is.

Gooi de data tijdelijk in een TrueCrypt container van voldoende grootte, format de disk daarna geheel dmv. TrueCrypt (of doe een random write + container op file-niveau) en plaats je data weer terug. Klaar.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Thralas schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:14:
Dat is per definitie bijna onmogelijk. Immers zul je de oude data MOETEN overschrijven om het te vernietigen, waarbij een zero- of randomwrite simpelweg de meest doeltreffende oplossing is.
Dat is helemaal niet onmogelijk. Bitlocker doet dat namelijk wel en laat het filesystem zelfs nog bereikbaar tijdens het encrypten/decrypten. Ik heb vorige maand een nieuwe kantoorlaptop met W7 gekregen en de Bitlocker encryptie van de C: schijf draaide gewoon in de achtergrond terwijl ik alweer op die laptop aan het werk was. Zelfs rebooten was niet een probleem, na de reboot ging Bitlocker gewoon verder waar het gebleven was.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Fair enough, daar was ik niet van op de hoogte. Ik betwijfel echter of andere producten dat ook kunnen, gezien je nogal wat trickery uit zult moeten halen om al deels te encrypten zonder het bestaande FS onderuit te halen.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 01:15

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
De content transformeren is geen optie; veel bestanden (miljoenen) zijn enkele KB's groot. Het resultaat is dat het dagen kan duren voordat ik klaar ben met het kopieren.

Ben nu Bitlocker aan het uitproberen. :)

Gulfstream G650

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Truecrypt kan bij het maken van een nieuw volume gewoon in-place encrypten.
Volumes => Create volume
Non-system volume
Standard volume
Select device
Encrypt partition in place

Sterker nog, je kunt zelfs je Windows partitie encrypten terwijl je er gebruik van maakt.
Pagina: 1