Geluidskaart kiezen Xonar Phoebus vs Asus Xonar Essence STX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481769

Topicstarter
Mensen,

Wat moet ik kiezen:

Asus Xonar Phoebus vs Asus Xonar Essence STX

Situatie:
Net nieuwe hi-end computer (PC) gekocht, nergens op bespaard.
Maar geluid is niet zoals ik het wil hebben. Veel lawaai maar je hoort weinig (in films). Speakers Herman Kardon Soundstick III (ook met Logitech geprobeerd. het was nog slechter!) Overweeg om Audioengine A5+ bij te kopen.. maar jah het is weer eens 350 euro, dus even kijken of we het met een geluidskaart kunnen verbeteren.

Activiteiten wat ik wil doen:
30% Gamen - over boxen en over headset
50 % Ik wil ook tv/home cinema sets (nog niet gekocht) aansluiten om films en muziek via grote scherm te kijken en over boxen te beluisteren. Ik denk nu aan 2.1 opstelling... ik wil niet te veel boxen in woonkamer hebben. Computer en tv zullen in de buurt van elkaar zijn, dus mogelijkheid om via kabels te doen is aanwezig.
20% Muziek, audioboeken beluisteren via hoofdtelefoon of boxen.

Mochten jullie nog aanvullende vragen hebben dan hoort ik het.

Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

De Xonar Phoebus is een wat nieuwere kaart speciaal voor gamers. Ik denk dat dit ongeveer hetzelfde is als de Thunderbolt audiokaart die ik bij mijn mobo heb gekregen. Een prima kaart en waardig opvolger van mijn Creative X-Fi Elite Pro. De Essence is al wat langer op de markt maar speciaal gemaakt voor 2.1 speakers en dus lijkt mij dit de betere keus voor jouw doel. Of de Phoebus gebruik maken van nieuwe SNR (ruis onderdrukking)technologie weet ik niet en is mogelijk is een review te vinden. Anders zou ik beginnen met de Essence. Als je nou een hele goedde PC zaak in de buurt hebt die dit verkoopt is het misschien mogelijk om beide me te nemen en ze een dagje te testen, maar dit zal je niet vaak zien en zal je in eerste instantie beide kaarten moeten afrekenen waar je meestal wel het recht hebt een product zonder opgaaf van reden terug te brengen mits onbeschadigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481769

Topicstarter
Zoiets voelde ik ook. Jammer inderdaad dat echt nergens een vergelijking is gemaakt tussen deze twee. en in één review komt Xonar Phoebus ontzettend goed uit de bus, in andere valt hij toch wel een beetje tegen. Wel raar, want het is nieuwe kaart met bijna hetzelfde hardware en prijs is op één niveau...

Ik wacht nog even op reacties, waarna ik de beslissing zal maken....