luidsprekers voor € 200 per paar

Pagina: 1
Acties:

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 09:27
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een paar luidsprekers om the combineren met mijn Onkyo HT-R548, Ik ga ze ongeveer de 50/50 gebruiken voor muziek en films. Ik twijfel op dit moment tussen de Cambridge Audio S30, de Wharfedale diamond 10.1 en de Boston acoustics A25. Mijn vraag is hoe de luidsprekers van elkaar verschillen in detail weergave, bass weergave en het verdere geluid overal? Ook vraag ik mij af of the wharfedale's de extra 60 euro waard zijn en of het "hout"op de wharfedale en cambridge audio luidsprekers echt is of vinyl.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06

tijmeng

Panasonic 7J

vinyl... de wharfedale.. staat hierzo in de kamer.. prima speaker voor het geld. maar idd luisteren is t beste. Ergens waar ze veel keuze hebben (correct bv)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lucjuh8 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:42:
Ook vraag ik mij af of the wharfedale's de extra 60 euro waard zijn en of het "hout"op de wharfedale en cambridge audio luidsprekers echt is of vinyl.
Hout is niet een erg geschikt materiaal om speakers van te maken. Daarom worden de meeste speakers van MDF of een vergelijkbaar materiaal gemaakt, afgewerkt met fineer, wat dan eventueel wel weer "echt" hout kan zijn.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 07:21
Het zijn allemaal goede luidsprekers voor het budget, maar er is maar een manier om er achter te komen welke voor jou geschikt is: luisteren.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:46
Vergeet ook zeker niet om de Dali Zensor 1 mee te nemen in je vergelijking!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:00
Ik zou als ik jou was ook zeker de Dali Zensor 1 en de Q Acoustics 2010i/2020i beluisteren. Allebei erg goede speakers. Ben uiteindelijke voor de 2010i gegaan, omdat ik de hoge tonen te hard (vermoeiend) vond. Maar zelf luisteren blijft het beste.

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-01 09:27
Ik ben gisteren gaan luisteren naar de Dali zensor 1 en vond het zeer indrukwekkend, heb ze niet kunnen vergelijken met andere luidsprekers in deze prijsklasse maar wel met de kef q100 en ls50, die gaven natuurlijk veel beter geluid maar voor de meerprijs viel het wel mee (2x en 4x de prijs van de dali's). Ik heb ze eigenlijk meteen gekocht voor 250, iets boven mijn budget maar ben er zeer blij mee. Hopelijk komt er nog wat meer bas in bij het inspelen verder uitstekende luidsprekers voor de prijs.
Bedankt voor alle aanbevelingen.
Pagina: 1