Groene jack ingang voorkant pc geeft mono geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hallo,

sinds kort gebruik ik een hoofdtelefoon bij mijn pc. Maar als ik mijn hoofdtelefoon aan de voorkant van mijn pc aansluit geeft hij een mono geluid. Als ik de balans verschuif naar l of r, krijg ik een mono geluid. Als hij in het midden staat klinkt het alsof er 2 plus polen met een nagenoeg identiek geluid over hetzelfde kanaal worden verstuurd. Met als resultaat dat alle hoge tonen niet hoorbaar zijn.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
driver update
Gezocht naar een oplossing via Google
De stekkers van 97 en HD omgewisseld.
Andere hoofdtelefoon aangesloten.

Ik gebruik een sennheiser hoofdtelefoon en heb deze pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-3870K Black Edition€ 80,43€ 80,43
1Asrock A75 PRO4€ 61,50€ 61,50
1Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5€ 116,64€ 116,64
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 49,95€ 49,95
1Sharkoon Vaya€ 28,-€ 28,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 80,40€ 80,40
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 44,95€ 44,95
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 42,95€ 42,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 94,-€ 94,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je kan het nog is testen met een Ubuntu OS vanaf een cdtje. Kijk in de BIOS welke instellingen er zijn voor het front pannel en welke de front pannel kunnen weergeven (dus geen HD als de kast het ook niet kan bv niet elke kast ondersteund HD.). Controleer of het geluid veranderd als je de stekker en half in doet en of de poort schoon is. Als je een jack plug > mini jack converter gebruikt probeer dan een andere. Werkt het via de achterkant van het systeem wel? Als niks helpt > vervang front pannel? Je kan ze mogelijk ook los kopen voor 15 eurie ofzo (3.5" of 5 1/4), maar het is ook een onderdeel van de kast dus mogelijk kan je garantie claimen > bel helpdesk leverancier kast!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 03-02-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:47:
Als niks helpt > vervang front pannel? Je kan ze mogelijk ook los kopen voor 15 eurie ofzo (3.5" of 5 1/4), maar het is ook een onderdeel van de kast dus mogelijk kan je garantie claimen > bel helpdesk leverancier kast!
Dan kan hij beter een nieuwe pc-kast kopen want 15 euro is de helft van de prijs van zijn hele pc-kast, en ik dan ook denk dat het gewoon aan dat front-panel zelf ligt. Het is een van de goedkoopste kasten in pricewatch dus dan kan je wel sneller een mankementje eraan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
je kan ff kijken of de header/kabels naar je frontpannel goed zitten.
overigens heeft mono/stereo niks the maken met het missen van hoge tonen.
ik neem aan dat de jack stekker van je koptelefoon wel 3 polig is?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ubuntu OS instaleren gaat me wat ver, wel bedankt voor de tip.

Ook voel ik er weinig voor om een nieuwe kast te kopen of weer 15 euro uit tegeven aan een frontpanel.
Ik heb de winkel gebeld, maar zij geven aan dat het een driver fout is en dat dit daarom niet onder de garantie valt.

De kabels intern zitten allemaal goed..
Ik ben het niet helemaal met erik eens dat mono/stereo niet met het wegvallen van tonen te maken heeft. In Jip en Janneke taal: Wanneer 2 gelijke tonen uit fase over 1 kanaal komen heffen ze elkaar op.
Deze methode wordt heel veel gebruikt bij festivals om het geluid te "sturen"
In werkelijkheid ligt het allemaal nog iets gecompliceerder, maar is verder niet relevant voor mijn vraag of voor dit forum.

De hoofdtelefoon is gewoon stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik lees iets van driverfout waarna ik meteen even ben gaan kijken welke audiochip erin zit en zoals ik wel verwacht had zit er een Realtek in. Nu weet ik niet of je de driver gedownload hebt vanaf Asrock zelf of dat je ook al eens de driver van Realtek rechtstreeks geprobeerd hebt.

http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

En dan nog een tip namelijk gebruik altijd HD zowel bij je BIOS instellingen als ook de HD stekker van de pc-kast. AC97 is namelijk al heel oud en werd voor een heel aantal jaren terug alleen nog gebruikt dus ga er vanuit dat je HD moet gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door Roel1966 op 04-02-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
J.S. Coolen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 18:14:
Ubuntu OS instaleren gaat me wat ver, wel bedankt voor de tip.
Je hoeft niets te installeren. Je kan het OS booten vanaf CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
als je een jackplug niet diep genoeg aandrukt krijg je ook mono geluid, weet je zeker dat hij er diep genoeg is zit?
Pagina: 1