Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Op de harde schijf van mijn laptop heb ik voor mijn persoonlijke account de mijn documenten map zo ingesteld dat deze alleen toegankelijk is vanaf mijn eigen account. In 'mijn documenten' staat ook mijn dropbox map.

Komende dinsdag zal mijn laptop dienst doen op een event als referentiecomputer aan de centrale balie. Hiervoor is het nodig dat meerdere mensen op mijn computer kunnen inloggen. Ik heb hiervoor een nieuwe useraccount gemaakt zonder admin-rechten. Het is echter van essentieel belang dat de mensen die dinsdag mijn computer zullen gebruiken toegang hebben tot (een deel van) mijn dropbox map.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd is

1. contextmenu--> share with --> specific people en vervolgens de nieuw aangemaakte account toevoegen
2. contextmenu--> advanced --> properties --> security --> de nieuwe gebruiker toevoegen en de nodige rechten geven.

Beide oplossingen leiden er toe dat ik de betreffende map, ingelogd als de nieuwe user, niet kan bereiken vanuit mijn D: partitie, maar wel als ik mijn eigen computer via het netwerk benader. Wat ik wil hebben is juist dat de map niet via het netwerk te benaderen is, maar wel voor de andere useraccount op dezelfde laptop.

Wie o wie weet hoe ik dat kan regelen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Directe snelkoppeling naar de map werkt niet? Anders wordt 't een aparte map maken direct op de D:\ waar ze bij kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Nee, werkt helaas niet. ("You don't currently have permission to access this folder"). Zelfs als ik het betreffende account full control geef.

Edit: blijkbaar werd een submap waar ik de link naartoe had gemaakt om de een of andere reden niet automatisch meegedeeld. Ik heb nu op alle submappen en bestanden expliciet rechten gegeven, en nu werkt het.

[ Voor 42% gewijzigd door Krekker op 03-02-2013 23:40 ]