Toon posts:

Linux-Windows Wired connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag lieve mensen,

Ik heb een probleem met het ontvangst van mijn usb-wireless internet signaal van mijn PC. Ik zit op een eiland en kan daarom niet naar de mediamarkt om een betere ontvanger te kopen en deze in te ruilen.

Dus ik had bedacht ik link mijn Linux Mint laptop (met draadloos internet ontvanger) aan mijn Windows 7 PC met een ethernet kabel.

Mijn eerste vraag is: is dit uberhaupt wel mogelijk om zo mijn PC te kunnen voorzien van internet

Groet

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

Ja dat kan, je moet daarvoor routering instellen op je laptop met gebruik van iptables. Een simpel script daarvoor kan je zo vinden met google. Aangezien linux niet echt denderend veel verschil maakt kan je met een simpele uitleg zoals hier wel eruit komen of natuurlijk hier nog even doorvragen :) http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=111972

Hacktheplanet / PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
ah ik ben een te grote newb om dit te begrijpen =D

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je al wel gekeken waarom je slecht signaal hebt in plaats van oplossing te zoeken? Dat lijkt mij eigenlijk stap 1.

Download inssider en ga eens kijken hoe druk het is. Misschien kan je op een ander kanaal gaan zitten. Dat wil ook nog wel eens helpen. Het helpt in deze ook nog wel eens om te vermelden wat voor wireless router je hebt en welke chipset er op je USB stick zit (of een typenummer daarvan).

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein