Toon posts:

Chello internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een computer met Chello kabel internet. Nou wil ik ook internet op mijn ander computer voor mijn broertje, zodat we tegelijk kunnen internetten. Jammer genoeg mag dit niet van Chello, je mag zelfs geen netwerk aanleggen. Ik heb dus wel een netwerk, en zodra ik dit softwarematig installeer, doet het internet het niet meer. Nou had ik van een vriend gehoord dat je dit kan oplossen met een programma genaamd seegate of zoiets dergelijks. Maar dit kan ik nergens vinden. Kan iemand mij helpen? Heeft iemand anders dit probleem ook gehad en het opgelost.

Een andere vriend van mij heeft ook kabel, en op meerder computers door middel van een router, een hardware matige oplossing. Dit wil ik dus niet. Ik zoek een software matige oplossing. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Oplossing:

2 Netwerkkaarten in de pc waarop chello binnenkomt... dus 1tje van chello, en 1tje die naar 't netwerk gaat...

Dan zet je op de server(pc waar chello binnenkomt) een programma als Winroute, of Sygate...

edit:

Ohja, dan moet je natuurlijk nog wel ff de instellingen doen...

TCP/IP op de netwerkaart voor 't netwerk... ook op de andere pc... Handmatig ip adressen ingeven, en op de client als DNS-server en Gateway 't IP-adres van de server opgeven...

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
als je win me hebt kan je doormiddel van de networking wizard je connectie delen is wel zo handig.
dat heb ik gedaan.
maar sygate of wingate werkt ook

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Dat seegate moet dus inderdaad Sygate zijn en dat werkt heel lekker..
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal op je clients wil gaan doen welke manier het makkelijkst is voor je.
Als je alleen wil emailen/surfen (en een beetje ICQ) dan is Windows Internet sharing voldoende. Met sygate kan je ook portmappen wat wel handig is voor games en anders internet apps die net over default poorten gaan..
suuk6!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

ik wil dat dus ook doen maar doe t via win98 se en dan ics

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat doe ik dus, met WIN ME die network wizard. Maar telkens als ik mijn netwerk softwarmatig installeer blocked Chello me. Wat moet ik doen zodat ze me er niet uitgooien?

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:03
gebruik de search functie van got.
hebk ook gedaan, staan nog wat handig linkjes. etc, en xou winroute gebruiken, is ideaal.

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op woensdag 06 juni 2001 18:13 schreef DarkShadow het volgende:
Gebruik de search functie van got.
Haha ligt plat weet je nog....? |:( |:( |:(

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als mensen het blijven vragen, dan blijf ik het zeggen!
Sygate!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:53
[topic=133724]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.