Hallo iedereen,
Ik ben binnenkort van plan om een eigen computer te bouwen maar ik ben nog niet geheel zeker over mijn keuze. Ik heb een lijstje met wensen en eisen samengesteld en al wat hardware bij elkaar gezocht.
Ik ben van plan om met deze pc te gaan gamen op medium / hoge kwaliteit met games als GTA 4, Battlefield3, Black Ops 2 en Minecraft. Verder wil ik een beetje kunnen internetten en basic office taken kunnen uitvoeren.
Wensen:
Hier heb ik mijn lijst samengesteld:
AMD Phenom II X4 965 BE
Asus M5A97 PRO (asus.com) Azerty
HIS 6850
Kingston SSDNow V Series V300 120gb
Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU
Cooler Master K280
Cooler Master GX-Lite 600W
Zalman ZM-F3RL 120mm
PCI-E op usb 3.0 interne usb host
Hitachi Deskstar 7K1000
Ik heb voor een kaartlezer met pci gekozen omdat er geen USB 3.0 poort op het i/o zit.
Met mijn lijstje kwam ik uit op een bedrag van €600,11. Hierbij heb ik zoveel mogelijk geprobeerd bij Azerty te kopen. Maar sommige componenten waren niet bij deze webshop verkrijgbaar.
Verder ben ik niet helemaal zeker of alle hardware op elkaar past. Willen jullie even kijken of er nog verbeterpunten zijn in mijn lijst. Of dat je misschien wel met een totaal nieuw idee komt. Alles is welkom!
M.v.g.
Niels Tiben
Ik ben binnenkort van plan om een eigen computer te bouwen maar ik ben nog niet geheel zeker over mijn keuze. Ik heb een lijstje met wensen en eisen samengesteld en al wat hardware bij elkaar gezocht.
Ik ben van plan om met deze pc te gaan gamen op medium / hoge kwaliteit met games als GTA 4, Battlefield3, Black Ops 2 en Minecraft. Verder wil ik een beetje kunnen internetten en basic office taken kunnen uitvoeren.
Wensen:
- SSD (120gb minimaal)
- 1tb harde schijf
- Minimaal 6gb RAM (liefst 8gb)
- Snelle CPU/GPU
- Amd GPU (CPU maakt niet uit, als het maar snel is)
- Ruimte voor uitbreiding
- Geheugenkaartlezer met USB 3.0
- Asus moederbord
- Ventilator met een rood ledje
Hier heb ik mijn lijst samengesteld:
AMD Phenom II X4 965 BE
Asus M5A97 PRO (asus.com) Azerty
HIS 6850
Kingston SSDNow V Series V300 120gb
Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU
Cooler Master K280
Cooler Master GX-Lite 600W
Zalman ZM-F3RL 120mm
PCI-E op usb 3.0 interne usb host
Hitachi Deskstar 7K1000
Ik heb voor een kaartlezer met pci gekozen omdat er geen USB 3.0 poort op het i/o zit.
Met mijn lijstje kwam ik uit op een bedrag van €600,11. Hierbij heb ik zoveel mogelijk geprobeerd bij Azerty te kopen. Maar sommige componenten waren niet bij deze webshop verkrijgbaar.
Verder ben ik niet helemaal zeker of alle hardware op elkaar past. Willen jullie even kijken of er nog verbeterpunten zijn in mijn lijst. Of dat je misschien wel met een totaal nieuw idee komt. Alles is welkom!
M.v.g.
Niels Tiben
[ Voor 4% gewijzigd door nielstiben op 04-02-2013 00:06 ]