Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Titan vs M17x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn desktop omdat ik vaak wissel van leefomgeving. De laptop die ik zoek wil ik gebruiken voor het volgende:

-Werken (office)
- Videobewerken (sony vegas)
- Gamen (Far Cry 3, Battlefield 3)

Mijn budget voor deze laptop is 1800,- maar minder is natuurlijk altijd welkom

Momenteel twijfel ik tussen de volgende 2 modellen:

AlienWare M17x

Processor: 3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3630QM (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost 2.0) bewerken
Besturingssysteem: Windows® 7 Home Premium, 64 bits, Nederlands
Grafische kaart: 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M
Geheugen: 8. 192 MB (2 x 4 GB) 1.600 MHz Dual Channel DDR3
Harde schijf: 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Scherm: 44 cm(17.3") Wide Full HD (1920 x 1080) WLED LCD

Prijs: €1883,98 (geen kortingen gebruikt)

XNOTEBOOKS® TITAN IV17

Processor: Intel Core i7 - 3630QM Quad Core (2.4GHz -3.4GHz) 6MB cache­ (Ivy Bridge) 45 Watt
Besturingssysteem: geen
Grafische kaart: ATI HD7970 / 2.0GB GDDR5­
Geheugen: 8GB DDR3-1600 * CORSAIR VENGEANCE
Harde schijf: 128 GB SSD SAMSUNG 840 PRO­ Sata-600 + 750GB 7200rpm SEAGATE Momentus­ S-ATA 16Mb cache
Scherm: 17.3" HD+ / Full HD(1920 x 1080) ONTSPIEGELD HIGH CONTRAST SCHERM­

Prijs: €1551,90

Ik neig momenteel enorm naar de Titan omdat ik dan in één keer klaar ben omdat er al een SSD (een must voor mij) ingebouwd is. Nu heb ik alleen begrepen dat de bouwkwaliteit van een Dell/Alienware vele malen beter is.

Wat is wijsheid? 8)7

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Clevo laptops (wat de Titan dus is) hebben een behoorlijk negatieve status op tweakers.net. Zo een beetje vergelijkbaar met de E series van bijvoorbeeld Sony. Op het gebied van koeling, montage en bouwkwaliteit vallen ze behoorlijk tegen ten opzichte van de Alienware. Ook heeft deze model van Xnotebooks als ik dacht een probleem met de turbo module van de processor, waardoor je dus nooit de volle kracht van de machine zou kunnen benutten. Hierover ben ik eigenlijk niet heel zeker. Dus wijsheid zou ik heel simpel zeggen: Alienware

Daarnaast kom je met de kortingen en URL hacks een stuk voordelig uit dan je bent met de prijs van 1883.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Dit model heeft geen turbo problemen. De koeling is wel net aan.

Als je de kortingsacties gebruikt, en je schaft een losse SSD aan uit de pricewatch (samsung 840 pro = €125) dan ben je maar €100 duurder uit. Dat is een erg makkelijke keus, de titan heeft namelijk maar 1 pluspunt: optie tot een goed, mat scherm (en die heb jij niet gekozen. Het normale matte scherm is extreem grainy). Voor de rest doet de alienware alles beter. En niet zo'n beetje ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel, het is de M17x geworden :).