Toon posts:

Startmenu opent vanzelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sinds een paar dagen een irritant fenomeen:

het startmenu opent vanzelf, de muisaanwijzer schiet naar het startmenu.

Gevolg is dat als ik een filmpje zit te kijken in XBMC of MPC de OSD opspringt en dus de film(-ervaring) wordt verstoord.
Soms gebeurt het enkele keren vlak (<10sec) achter elkaar soms met heel lang (>15min) ertussen

Heb op internet lopen zoeken, maar in combinatie met W7 kom ik het probleem niet tegen. Sowieso zijn de meeste meldingen meer dan 2 jaar oud. Ook voor een oplossing bieden de topics die ik her en der lees weinig houvast. Bij anderen gingen er soms ook spontaan programma's open, maar daar heb ik geen last van.

Herkent iemand dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Omdat je het hebt over xmbx / mpc. Is het niet iets heel simpels als een afstandsbediening van de buren waarop jouw htpc reageert?

En voor de rest malware/spyware etc al gechecked?

[ Voor 16% gewijzigd door Gomez12 op 03-02-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat als je alle muizen/afstandsbediedingen/toetsenborden afkoppelt? Heb je het dan nog steeds? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:29:
Omdat je het hebt over xmbx / mpc. Is het niet iets heel simpels als een afstandsbediening van de buren waarop jouw htpc reageert?

En voor de rest malware/spyware etc al gechecked?
zou vreemd zijn want mijn HTPC heeft alleen IR en die gebruik ik niet. Én het is wel heel plotseling dat het nu invloed zou hebben we wonen hier al een paar jaar. Zij hebben geen nieuwe PC of TV en ik ook niet. Overigens ken ik het fenomeen wel met telefoneren en televisie afstandsbedieningen, maar niet dat hun 'iets' mijn PC zou storen. Daarnaast waarom schiet de mousepointer naar het startmenu......
MensionXL schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:14:
Wat als je alle muizen/afstandsbediedingen/toetsenborden afkoppelt? Heb je het dan nog steeds? :)
Goed idee, al vraag ik me af hoe ik dan de oplossing vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Om eerlijk te zijn zou ik gewoon terug gaan naar een herstelpunt van een paar dagen terug gaan. Mogelijk even je Userdata van XBMC backuppen....dan weet je zeker dat het issue weg is :+

Al moet ik wel zeggen dat je dit natuurlijk ook zelf had kunnen bedenken, met een beetje logisch denkwerk en Google :)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 04-02-2013 20:01 ]