Toon posts:

windows 7 start niet op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
ik zou me eerst even voorstellen :) .
ik ben geert wedzinga 16jaartjes jong.
ik ben nu mijn eerste pc aan het opbouwen.
ik had al een heel gedoe eerst met de hdd dat ie op dynamic stond.
en ik had eerst 2hdd's de nieuwe waar nu het probleem mee doet en een oude 80gb, waar windows op stond.
ik heb windows weer opnieuw geinstalleerd,op de nieuwe hdd.
was klaar ik de oude hdd dr uit. pc uit gedaan wil hij niet meer opstarten en de oude hdd is nu dus waarschijnlijk dood want die tikt en start heel raar op als je m aansluit doet alles het sloom enzovoort.
ik heb de hele middag al wezen uitvinden wat t kon zijn, alles zit goed aangesloten dat is 1 punt wat zeker is.
groeten geert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan de boot bestanden niet toevallig op de "oude" hd?

Als je die er dan uit haalt zal Windows niet opstarten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik snap niet echt wat het probleem is...

Je bent een PC aan het bouwen, een nieuwe.... (specs?).

Je HDD stond dynamisch (bedoel je een dynamische schijfindeling ofzo?) en blijkbaar was dat een probleem (binnen welk besturingssysteem??). Nu staat je schijf anders (MBR?), en is er geen probleem?

Ik snap ook niet wat je bedoelt met dat je 2 HDD's had: de nieuwe en de oude? Waar komt een oude vandaan in een nieuwe PC? Waarom de oude er nog in? Maar goed, Windows staat dus op de nieuwe HDD... staat je boot sector en bootmanager daar ook op? Is dat in je EFI je opstart schijf?

Je hebt geloof ik je oude schijf er uit gehaald, maar die is daardoor dood gegaan? Waar zat hij eerst in, werkt hij nog in z'n originele plek? En wat bedoel je met sloom? Is dat niet de bootsector van een andere PC die dwars zit? Ik weet echt niet waar je andere HDD uit komt... of hoe je geïnstalleerd hebt.

In andere woorden, wat is je probleem? Die HDD? De nieuwe PC? Wat is daar mee, heb je windows al geinstalleerd op de nieuwe harde schijf? En daarmee bedoel ik: ook een bootsector e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
1] Ouwe HDD weghalen uit je PC
2] sluit je nieuwe HDD aan als enige HDD,
3] gooi je windows 7 DVD erin en boot vanaf die DVD (eventueel boot-volgorde aanpassen in bios)
4] formatteer je nieuwe HDD,
5] her-installeer windows.
6] kijk of windows goed draait
7] sluit je ouwe hdd aan als 2e harde schijf, zorg dat je wel boot vanaf je nieuwe HDD (evt volgorde weerd aanpassen in bios)
8] ouwe HDD troubleshooten.

;)

[ Voor 42% gewijzigd door Znorkus op 03-02-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat na een windows installatie hij niet meer wilt opstarten van de nieuwe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat je ouwe HDD nog in je PC zat toen je windows installeerde.

Die nieuwe HDD is hopelijk een SSD? ;-) Zou ik je dik aanraden.

windows-installatie'
'hij wil'

[ Voor 13% gewijzigd door Znorkus op 03-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@znorkus geen ssd:( was het budget 'nog' niet voor.
maar ik snap niet waarom hij niet opstart hij geeft ook primary ide master not detected aan.
gr geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Hm wordt helemaal niet herkend in bios?
Aangesloten met sata-aansluitingen, of nog die ouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee met sata. hij geeft hem wel aan op sata 1 aansluiting.. en als ik opstart en wanneer hij het windows logo zou moten komen komt er zwart beeld met 1 wit knipperend streepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Oh, hij wordt dus wel herkend door je BIOS, alleen windows wil niet starten. Prima.

pleur je windows 7 dvd erin, formatteer het kreng, en installeer windows opnieuw :D

[ Voor 18% gewijzigd door Znorkus op 03-02-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit is leuk.. die heb ik niet :(.. heb wel een usb met windows 7 een bootable usb
maar heb ik al geprobeerd... maar wou op geen 1 manier opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:10

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, vanaf DVD opstarten en Windows installeren... Staat de SATA controller wel in AHCI? Stel dat in in de EFI! Je boot sector stond duidelijk op de andere schijf die je er uit getrokken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ga eerst even een windows 7 cdtje maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 11:37
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:59:
dit is leuk.. die heb ik niet :(.. heb wel een usb met windows 7 een bootable usb
maar heb ik al geprobeerd... maar wou op geen 1 manier opstarten
Ik weet niet of je USB 3.0 poorten hebt, maar probeer je windows installatie usb stick op een 2.0 poort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:59:
ja ik ga eerst even een windows 7 cdtje maken :)
offtopic:
Maak dan ook meteen je toetsenbordje. Je shift en je punt-toets doen het niet of niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ik gebruik dat nooit ben daar te lui voor. :P, @maikool Ik heb 3.0 poorten ja maar usb van mij is sowieso al 2.0

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Lol @ sypie ;-)

da's de nieuwe smartphone-generatie joh, die gast schrijft gwn ff zoals die t zecht want hij wilt dat gwn' ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobex
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:02:
Haha, ik gebruik dat nooit ben daar te lui voor. :P
Zou nochtans de leesbaarheid van je probleem een pak overzichtelijker maken... Je eerste post is bijna een code-telegram uit WO1 ... stop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Ben overigens wel benieuwd of je wel kan booten als je die stick in een USB2.0 poort doet.
of anders in je bios nog instellen dat je van USB wil booten? heb er eigenlijk 0 ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het booten via usb lukt maar niet hij zegt select proper boot device.
of "Insert Removable Media''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
USB-poorten achterop je kast gebruiken ipv de misschien niet aangelsoten (3.0) poorten aan de voorkant? In je BIOS instellen dat je boot van USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows dvd geregeld, een maat van me gaat vanavond mij even helpen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorrie, maar ik snap niet helemaal hoe je een OS op de ene HDD installeerd en dat de boot dan op de andere terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Nou mijn ervaring is ook dat je andere HDDs 't beste er even uit kan gooien bij het installeren van je OS. Het hoeft waarschijnlijk niet meer als je preciezer snapt wat je aan het doen bent, maar zolang dat niet zo is, is een vergissing snel gemaakt. Welke drive heet er dan C bijvoorbeeld als je met bootvolgordes gaat kloten - dat kan verwarrend zijn. Dus aan niet-experts (inclusief mijzelf) geef ik altijd het advies: hou het zo simpel mogelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar een clean install zoals hij nu gaat doen is wel heeel omslachtig. Zeker omdat het voorgestelde mogelijk niet het probleem is en dus een clean install ook niet de (makkelijkste) oplossing. De laatste keer dat ik dat moest doen had ik 2 dagen voor 150 updates (alleen al voor windows en office zelf) nodig om m'n systeem weer draaiende te krijgen.

Staat bijvoorbeeld de boot-volgorde wel goed?
"primary ide master" dat klinkt niet als SATA. (maar IDE, dat is die brede platte kabel)

Als je bootrecord niet gevonden wordt, is dat meestal ook de mededeling.
Kennelijk staat er in je BIOS dat je opstart via IDE.........

Probeer eens uit te vinden welke sata poort nr 1 heeft (staat in het installatieboekje. Prik je HDD daarop.
In BIOS instellen dat die moet opstarten van HDD, en de juiste volgorde van HDD's aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 12:36
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:47:
sorrie, maar ik snap niet helemaal hoe je een OS op de ene HDD installeerd en dat de boot dan op de andere terecht komt.
Doordat er op die andere hdd al een bootable partie en mbr stond zal de nieuwe Windows installatie daaraan toegvoegd worden ipv dat er nog één aangemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@finnbo ik heb hem aangesloten op sata 1 staat op het mobo zelf.
maar hoezo kan ik gewoon niet windows installeren met alleen de nieuwe hdd erin zonder poespas..
Pagina: 1