Probleem:
Sinds korte tijd wordt de tweede harde schijf niet meer herkend in Windows. Windows 7 wordt geboot vanaf de SSD (Crucial M4 128GB) en de harde schijf werd vooral gebruikt om data op te slaan. Maar nu is de extra harde schijf nergens te bekennen. Niet bij Computer/Verkenner en ook niet bij Schijfbeheer. Zelfs MiniTool Wizard ziet de schijf niet.
Wat heb ik geprobeerd:
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar ik weet verder niet wat ik zou kunnen doen om te achterhalen wat er aan de hand is. Misschien dat jullie dit al eerder hebben gezien/meegemaakt en mij kunnen helpen met wat tips.
Extra informatie:
Moederbord: MSI H77MA-G43
Harde schijf was een OEM versie. Zat in de vorige PC.
Sinds korte tijd wordt de tweede harde schijf niet meer herkend in Windows. Windows 7 wordt geboot vanaf de SSD (Crucial M4 128GB) en de harde schijf werd vooral gebruikt om data op te slaan. Maar nu is de extra harde schijf nergens te bekennen. Niet bij Computer/Verkenner en ook niet bij Schijfbeheer. Zelfs MiniTool Wizard ziet de schijf niet.
Wat heb ik geprobeerd:
- PC opengemaakt om de SATA kabels te checken.
- Een andere SATA kabel geprobeerd.
- Een andere aansluiting van de voeding geprobeerd.
- Aan verschillende SATA poorten op het moederbord verbonden.
- BIOS gecheckt. Niks geks gevonden.
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar ik weet verder niet wat ik zou kunnen doen om te achterhalen wat er aan de hand is. Misschien dat jullie dit al eerder hebben gezien/meegemaakt en mij kunnen helpen met wat tips.
Extra informatie:
Moederbord: MSI H77MA-G43
Harde schijf was een OEM versie. Zat in de vorige PC.
[ Voor 29% gewijzigd door Safaci op 03-02-2013 19:39 . Reden: Extra informatie ]