Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU keuze ultrabook

Pagina: 1
Acties:

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 20:47
In mijn zoektocht voor een nieuwe laptop zit ik in twijfel voor welke CPU ik het beste kan nemen. De laptop gaat gebruikt worden voor software ontwikkeling dus een snelle CPU is belangrijker dan eentje die wat zuiniger met de accu omgaat. Echter kan ik mij ook wel voorstellen dat een iets langzamere CPU veel beter met de accu omgaat. In dit geval is die tweede optie natuurlijk interessanter.

Omdat mijn keuze voor schermresolutie(1600x900/1920x1080) nog niet vast ligt maar wel de grote(+/- 13") heb ik in principe nog de keuze uit de volgende CPU's:
Ci7 3520M
Ci7 2640M
Ci7 3517U
Ci5 3427U
Ci5 3317U

Op volgorde van prestaties voor zover ik weet.. alleen nu dus nog uitkiezen welke ik zou willen en hoewel het alleen om de CPU gaat toch maar in het Laptop Aankoopadvies gedeelte gezet daar het allemaal mobiele CPU's zijn :)

Verwijderd

Je hebt geen ultrabooks met i7-3520M of i7-2640M. Een ultrabook impliceert dat er een low-voltage CPU wordt gebruikt. En dat zijn dit niet.

Je blindstaren op de CPU is naar mijn mening onzin. Het scherm, de SSD, toetsenbord, koeling lijken mij veel belangrijkere kenmerken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Zeker niet blindstaren maar speelt natuurlijk wel een rol :) Ik denk dat de Vaio Z precies in jouw straatje past ivm compileren: full voltage quadcore en idioot snelle RAID 0 SSD setup (in een pakket van 1,16kg). Je kan nog kiezen tussen 900p en 1080p en naast de resolutie is het contrast en de kleurechtheid erg goed. Mat scherm, hoge helderheid.

Er is alleen potentieel een maar. Ik heb zelf de vorige generatie met hetzelfde tobo met erg korte travel als de huidige generatie. Beetje forumreplies typen is geen probleem. A4tje of evt een paar voltypen is ook geen probleem. Maar als jij verwacht dat je even 1200 regels code ofzo op de laptop wegtikt dan moet je het tobo op z'n minst eerst proberen. Ik zou best een hoofdstuk van een paper willen schrijven erop, maar 10blz is wat minder. Niet ondoenlijk, maar fijn is anders.

De Asus Zenbooks hebben niet zo een snelle SSD en CPU, maar wél een erg goed 1080p IPS scherm en ook het beste tobo van alle ultrabooks. Dus dat lijkt mij ook een erg geschikt kandidaat.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 20:47
Ik heb nu ook al een Vaio Z volgens mij de eerste generatie en in principe ben ik er wel over te spreken. Ook het toetsenbord maar ik wilde vanwege de prijs dit keer ook eens kijken naar wat alternatieven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Tobo van de 1e gen is onovertrefbaar. De 2e generatie zit daar niet dichtbij hoor :) En ja, ze zijn prijzig idd. Ik denk dat je dan eens naar de Zenbook moet kijken of evt de Samsung 13" NP900 ls die nog met W7 voor een leuke prijs er is. Voor de prijs van de W8 versie kan je net zo goed een Z of een Zenbook halen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel