Ik ben op de markt voor een nieuw GPU en heb mijn ogen laten vallen op een paar builds van de Geforce GTX 670. In een aantal vergelijkingsreviews doen de fabrieks overgeklokte GTX 660Ti kaartjes het helemaal niet slecht t.o.v. de 670's. Slechts in een aantal gevallen trekt de GTX 670 iets beter, met name als het op MSAA aankomt waar de 670 profiteert van de extra memory bandbreedte. Als de GTX 670 al beter uit de bus komt, dan is dat vaak maar met een voorsprong van 10-15% in termen van fps t.o.v. de 660Ti.
Ook het prijsverschil van 140 euro tussen de 2 videokaarten meegenomen, zou je kunnen zeggen dat de 660Ti de sweet spot raakt in termen van prestaties: de meeste bang voor je buck. Aan de andere kant is de 670 wel de superieure kaart, maar de verschillen zijn klein. De vraag is dan ook is wat zijn jullie als DE reden waarom ik een 670 zou moeten aanschaffen en is deze toch de extra investering waard ten opzichte van de 660Ti?
Ook het prijsverschil van 140 euro tussen de 2 videokaarten meegenomen, zou je kunnen zeggen dat de 660Ti de sweet spot raakt in termen van prestaties: de meeste bang voor je buck. Aan de andere kant is de 670 wel de superieure kaart, maar de verschillen zijn klein. De vraag is dan ook is wat zijn jullie als DE reden waarom ik een 670 zou moeten aanschaffen en is deze toch de extra investering waard ten opzichte van de 660Ti?