Aankoop power button zelfbouw pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466443

Topicstarter
Ik zoek een aan en uit knop voor mijn pc (momentary SPST (single pole, single throw) switch)
Eentje die netjes is afgewerkt en voor inbouw is bedoeld. Ook het liefst één met een ledje waar ik de power led kan op aansluiten.

Deze vond ik er mooi:
http://www.ebay.nl/itm/16...m416e84dc88#ht_693wt_1397

Alleen werkt deze met een 12v led en is bedoelt voor in auto,s maar zal deze led ook werken op een moederbord aansluiting? Deze is iets van 5v toch?
En zo niet iemand misschien goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:15
Ja dit zal werken, de voeding bezit namelijk 12V, 5V, 3,3V lijnen. Maar als je wat meer had opgezocht had je dat toch echt zelf makkelijk kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakG5 op 03-02-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het gaat om een powerbutton kun je natuurlijk ook altijd het ding gewoon aan de 12V hangen van de voeding ipv aan het moederbord. Meer dan branden als je PC aanstaat doet een powerled toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466443

Topicstarter
tweakG5 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:03:
Ja dit zal werken, de voeding bezit namelijk 12V, 5V, 3,3V lijnen. Maar als je wat meer had opgezocht had je dat toch echt zelf makkelijk kunnen vinden.
Ten eerste post ik niet zomaar vragen, ik zoek netjes de forums af en Google wat ik probeer op te lossen.
Ik wist namelijk eerst niet eens dat het om een psts knop ging.

Aansluiten van de led op de voeding is geen mogelijkheid, vandaar mijn vraag of het mogelijk is hem aan te sluiten op de front-panel van het moederbord. De voeding komt nogal een eind weg van de aan/uit knop. Ik heb de voeding naar het moederbord ook al moeten verleggen en verlengen. Deze knop komt ook nog eens een stuk van het moederbord af.

Maar ik weet niet of een 12v led brand op een 5/6v aansluiting van de power led van de front-panel, en of het mogelijk is om de power led en h.d.d. led samen te voegen zodat je dus 6/12v hebt waardoor misschien de led misschien lijkt te flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 466443 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:24:
Aansluiten van de led op de voeding is geen mogelijkheid, vandaar mijn vraag of het mogelijk is hem aan te sluiten op de front-panel van het moederbord. De voeding komt nogal een eind weg van de aan/uit knop. Ik heb de voeding naar het moederbord ook al moeten verleggen en verlengen. Deze knop komt ook nog eens een stuk van het moederbord af.
Waarom kun je 'm niet aan de voeding hangen?

Andere mogelijkheid is natuurlijk om het ding aan een fanheader te knopen, als je die vrij hebt op je moederbord natuurlijk.