Computer maakt soms geen verbinding met bedraad netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Goedemiddag,

Al sinds dat wij hier overgestapt zijn van XS4All (router: FritzBox Fon) naar UPC (router: Cisco EPC 3925) heb ik hier met één computer (Win, x64) in huis het probleem dat deze geen verbinding maakt met het netwerk en het internet. Dit gebeurt gek genoeg niet altijd maar af en toe. Als ik geen verbinding heb zie ik bij het Netwerkcentrum dat de computer verbonden is met "Onbekend Netwerk" (dit netwerk is openbaar). Er is dus blijkbaar wel verbinding met een netwerk, maar normaal hoort hier gewoon de naam van de router te staan (dit is gewoon een bedraad thuisnetwerk).

Het gebeurt dus soms bij het opstarten dat de computer geen verbinding met internet heeft. dit probleem herstelt zich ook niet in de loop van de tijd. Pas als ik gelijktijdig de router reset en de computer opnieuw opstart, werkt alles weer stabiel en naar behoren.

Ik heb zelf al wat rondgezocht, maar ik kon zo niks vinden. Heb de LAN-kabels allemaal al omgewisseld gehad, maar niks mag baten. Wie o wie heeft een oplossing? _/-\o_

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Verwijderd

Heb je de netwerkkaart al eens disabled/enabled?

• Daam
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:34:
Heb je de netwerkkaart al eens disabled/enabled?
Dank voor je reactie. Ik heb dit geprobeerd, maar het gebeurde helaas net weer. :/

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Verwijderd

Als je geen verbinding hebt, trek de UTP kebl uit je Mac, en wacht 15 seconden. Steek hem daarna weer erin, en kijk of het dan werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Normaliter hoef je helemaal geen verbinding te 'maken' met een bedraad Ethernet netwerk.

Geef eens wat meer info, bijvoorbeeld wat voor IP-adres je krijgt op zo'n moment, of de router GUI van de EPC3925 nog benaderbaar is en zo ja wat je daarin terugziet bij LAN en WAN verbinding enzo.

Oslik blyat! Oslik!

• Daam
dion_b schreef op zondag 03 februari 2013 @ 21:52:
Normaliter hoef je helemaal geen verbinding te 'maken' met een bedraad Ethernet netwerk.

Geef eens wat meer info, bijvoorbeeld wat voor IP-adres je krijgt op zo'n moment, of de router GUI van de EPC3925 nog benaderbaar is en zo ja wat je daarin terugziet bij LAN en WAN verbinding enzo.
Het probleem heeft zich al een paar dagen niet meer voorgedaan (wat soms kan gebeuren) en het is niet te reproduceren. Zodra het weer gebeurd zal ik je tips opvolgen en hier mogelijk wat screenshots plaatsen.

Pagina: 1