Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 17:31
Hallo,

Over een paar weken ga ik op rondreis door Oost Afrika.
Graag zou ik middels een GPS Logger de route zo live mogelijk voor het thuisfront online laten zien.
Ik heb op oa Tweakers wat research gedaan.
Live gaat 'm niet worden, dit ivm de te hoge kosten voor data en\of sms.
Blijft over offline loggen, en dat de bestanden (zodra ik internet heb) te plaatsen op de bekende trackingsites.

Ik ben echter op zoek naar een USB GPS logger, die ik kan uitlezen zonder dat ik op de pc software hoeft te installeren. Zodat ik bij elk willekeurig internetcafe (met usb...) zo simpel mogelijk de bestanden uit kan lezen.

Helaas kan ik deze niet vinden, overal dien ik eerst software te installeren, en middels programma de bestanden uit te lezen en weg te schrijven voordat ik deze online kan zetten (of te mailen naar het thuisfront zodat die deze kan plaatsen). Live wordt het op deze manier nooit, maar is toch een leuke manier om eea te volgen.

Hopelijk weet iemand zo'n USB GPS logger.
App voor op Smartphone is voor mij geen optie in Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Garmin Etrex 10/20/30 kunnen het. Doen zich voor als een USB mass storage en dan kun je het GPX bestand uit een folder pakken.
De Garmin Mapsource software kan er vervolgens nog van alles mee doen. Maar ook zonder die software werkt het. Ik log met een Etrex al vele jaren mijn vakantie uitstapjes. Ze werken op 2 AA batterijen. Loggen gaat niet op micro-SD kaart maar op interne gehugen bij deze modellen.

Het scherm toont ook andere leuke info:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7208/7116137135_c5c9c85351.jpg
IMG_2409 by A.J. Haverkamp, on Flickr
Niet slecht voor een 61 PK Lupo 3L :)

[ Voor 33% gewijzigd door ajhaverkamp op 03-02-2013 18:14 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een Sony GPS tracker, die doet dat ook:
http://www.pebbleplace.com/Review/Sony_GPS_1.html

128 MB ingebouwd geheugen dus genoeg om flink wat dagen te loggen zonder uberhaupt je PC aan te moeten sluiten. Daarnaast werkt ie een volle dag op 1 AA batterij en kan je direct je foto's op het ding zelf geotaggen (SD kaart erin, druk op de knop, klaar).
Werkt simpel en goed, als je hem aan de PC aan sluit met een internet verbinding kan je ook assisted GPS data erop zetten, dan heeft ie sneller een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-06 17:31
perfect
dit is precies wat ik zoek
loggen en nog wat verdere leuke functionaliteit.
bedankt!