Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 16:22
Situatie:
TV: LG 32ld350 2x hdmi in
Cabel: Ziggo Humax 5100c
Mediacenter: Boxee box
Voor het geluid een JVC RX5060

De humax en boxee box zijn aangesloten met een HDMI kabel op de tv. Vanaf de tv heb ik een optische kabel naar de JVC.
Wanneer ik tv kijk via de humax dan krijg ik over het algemeen geluid in Dolby Digital mits de uitzending dit ondersteund. Maar er is 1 zender National Geografic die wel uitzend in DD maar dan heb ik geen stemgeluid uit de center speaker.
Wanneer ik op de boxeebox een film kijk zowel DD als DTS dan heb ik ook geen geluid uit de center speaker.

Ik heb al meerdere HDMI kabels geprobeerd, maar omdat hij het wel doet op andere zenders, lijkt mij dit niet het probleem.
De center speaker lijkt mij ook niet defect omdat hij op andere zenders wel geluid geeft.

Wat kan dit probleem veroorzaken?

Ik heb ook een nieuwe tunner geprobeerd, waar rechtstreeks de HDMI kabels in kunnen, de nieuwe norm zullen we maar zeggen. Ook hierbij dezelfde problemen.

Center speaker lijkt stuk. Hier mag een slotje op.

[ Voor 3% gewijzigd door zzz16 op 03-02-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Stuurt de TV wel 5.1 via de optische kabel terug naar de receiver als de bron extern HDMI is?

Mijn TV doet dat niet en ik heb de digitale uitgang van de htpc en dvd rechtstreeks op de receiver aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 16:22
Volgens mij wel. Straks nieuwe center speaker proberen dan hopen dat het opgelost is.
Je tv dempt dan toch niet alleen de center speaker?