Internetverbinding instabiel ondanks goede verbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Mijn moeder heeft via haar werk een HP ProBook maar er zijn wat problemen met het internet.

De verbinding is namelijk érg instabiel (ondanks het goede bereik). Na enkele minuten verbonden te zijn wordt de verbinding gedegradeerd tot 'geen internettoegang' (maar wel verbonden). Via de kabel zijn er geen problemen en ook op haar werk (via WiFi) is er geen probleem. Het probleem doet zich ook voor met andere routers hier in huis dus ik heb een vermoeden dat door een bepaalde domein-instelling misloopt.

Op de computer zijn er 2 accounts, laten we zeggen x en y. X is verbonden met het (fictieve) domein: DOMIJN van haar werk. Als je via deze account inlogt kan het wel 10 minuten duren voordat het bureaublad verschijnt, op haar werk gaat het vlotjes. Account y is verbonden met een lokaal domein, inloggen gaat dan ook vlotjes.

Het besturingssysteem is Windows 7 (met Security Essentials). Firewall uitzetten heeft geen effect.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 compleet verschillende problemen.: Zoals je zelf zegt is er een 2e account voor het werk en jij wil hier thuis op inloggen? Das dus een probleem voor de systeem beheerder van het bedrijf (die zal ik AD het account kunnen opschonen en voorzien van de juiste beveiligings rechten).

Wat je doet als je Wifi thuis niet goed functioneert is een heleboel. Ik zie nergens dat je ook maar iets geprobeerd hebt?

-Nieuwe driver en firmware voor netwerk kaart
-Nieuwe firmware voor wifi station
-Testen andere kanalen (frequentie)
-Uitsluiten van stoorzenders?
-Test met lagere verbindings snelheid-
-Test op 1.5 meter afstand van de wifi

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
-Nieuwe driver en firmware voor netwerk kaart
Het zou me verbazen als dit aan een driver ligt, het probleem doet zich voor op verschillende routers, behalve op die van haar werk maar ik zal eens zoeken naar updates, je weet maar nooit.
-Nieuwe firmware voor wifi station
-Testen andere kanalen (frequentie)
-Test met lagere verbindings snelheid-
-Test op 1.5 meter afstand van de wifi
"Het probleem doet zich ook voor met andere routers"
-Uitsluiten van stoorzenders?
Andere computers hebben nergens last van en de verbinding zelf is goed, er komt gewoon geen internet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De installatie van de nieuwste drivers brengt geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Laatste kick..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Oké, ik ga toch nog eens een kans wagen. Ondertussen zijn de volgende zaken gebeurd en het probleem bestaat nog steeds..

-Nieuwe router
-BIOS geüpdatet
-WiFi drivers geüpdatet - verschillende versies geprobeerd notabene
-Laten scannen op malware

Dus voor de duidelijkheid: de verbinding is goed maar soms is er geen internetverbinding meer beschikbaar. Het uit- en terug inschakelen van de netwerkadapter lost het probleem tijdelijk op. Het probleem doet zich niet voor als ik 2 meter van de router zit.

Verbinden met een guest-account (een WiFi-netwerk zonder WPA2 wachtwoord oid dus) werkt ook niet

[ Voor 17% gewijzigd door filenox op 21-04-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als Windows zegt "geen internettoegang" maar wel verbonden is, is dat 9 van de 10 keer een DNS issue. Dat kan ook wel, aangezien je moede op de zaak vermoedelijk via een ander netwerk verbonden zit. Ik gok dat ze op de zaak ook wireless gebruikt en geen kabel?
Wat je zou kunnen doen: als DNS servers primair en secundair de servers van OpenDNS instellen vor je WLAN verbinding (als je daarbij mag ivm zakelijke laptop). Dikke kans dat het dat dan oplost.
Mocht je op andere machines in het (W)LAN netwerk ook problemen hebben, dan kun je ook overwegen om die OpenDNS servers in je router te zetten als pri en sec dns, zodat ze aan alle clients uitgedeeld worden.

Makkelijk uit te testen btw: als het probleem zich voordoet, command line openen en dan daarin:
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
Dikke kans dat ie dan weer ineens gewoon internet heeft. Als dat idd het geval is, gewoon die OpenDNS instellen op je laptop en je bent overal vanaf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Je DNS-theorie zou toch niet verklaren dat het de eerste 2 minuten gewoon goed werkt? Websites zoals speedtest.net zijn goed te bezoeken (de test geeft trouwens meer dan 20Mbit/sec aan). Maar aangezien ik liever het zekere voor het onzekere neem ben ik bij de adapterinstellingen gaan kijken en daar staat dus dat hij de DNS-servers automatisch mag toewijzen; er is dus niets ingesteld...

Maarrr again, ik neem liever het zekere voor het onzekere: ik heb de DNS-server van Google ingesteld en het probleem is iets of wat verbeterd... /flushdns zorgt ervoor dat de pagina af en toe wilt laden maar een patroon kan ik er niet in zien... :?

Als ik terug dichter bij de router ga zitten is er geen probleem. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door filenox op 21-04-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor je wifi heb je 2 waardes aan een signaal, Windows geeft er echter maar 1 weer. Je hebt de signaal sterkte, en de signaal kwaliteit. Je router kan prima hard brullen, maar als het onverstaanbaar is, is je verbinding gewoon ruk.

Dan hebben we ook nog het punt dat er een stoorzender in je omgeving kan zijn. Dit kan een systeem zijn die je router nadoet en het verkeer onderschept (man-in-the-middle), hetzelfde IP adres heeft (je hoeft niet altijd een melding te krijgen van Windows!) of software op de laptop van het bedrijf die bepaalde instellingen maakt die je niet ziet.

Om je hele OS uit te sluiten, kan je het beste met een ander OS starten op de laptop. Hiervoor kan je een Linux Live CD gebruiken. Heb je prima verbinding met alles voor een langere tijd dan 5 minuten, bijvoorbeeld een uur, dan kan je er vanuit gaat dat 't iets is wat in Windows zit, wat door 't bedrijf is ingesteld/geïnstalleerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het zou me verbazen dat het aan de router ligt, geen enkele laptop / tablet / smartphone heeft problemen met WiFi, dat was niet bij de vorige router en ook niet bij de huidige.

Ik zal nu een Ubuntu live cd-branden en ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Ik ben nu al enkele minuten aan het surfen via Ubuntu en hier werkt alles gewoon perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar minuten zegt nog niet heel veel natuurlijk maar iets is beter dan niets! Dus in het kort gaat elke Windows installatie mis na de eerste start en Ubuntu werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Inderdaad ja, in Ubuntu gaat het vlekkeloos en in Windows... ja.. daar gaat het niet/amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Een paar dingen die bij mij opkomen:
1) Probeer eens een WiFi dongle ipv de ingebouwde hardware
2) Aangezien Ubuntu goed werkt denk ik eigenlijk dat het in de netwerk instelling zit. De beoogde verbinding met het werk DOMIJN, komt dat wel tot stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Een WiFi dongle heb ik niet dus dat zal niet lukken. Wat waarschijnlijk wel het vermelden waard is, is dat er via ethernet geen problemen zijn, daar gaat alles zoals het hoort.

DOMIJN is een lokaal domein dus daar valt geen verbinding mee te maken. :)
Pagina: 1