Hallo mensen,
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al een tijdje niet bezig ben geweest met het samenstellen van een nieuwe PC en dat mijn kennis op het moment dus behoorlijk achter loopt. Vandaar dat ik hier voor advies kom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gebruik is tweeledig:
Het Budget
We zitten te denken aan tussen de €400 en €500 euro, omdat ik denk dat "de doelstellingen" met dit budget gehaald kunnen worden. Mocht dat niet zo zijn, dan valt er op budget gebied wel wat te regelen.
Randapparatuur
Daarnaast een standaard muis en keyboard en zo, maar niks dat van belang is.
Merkvoorkeur
Heb ik op zich niet, met de aantekening dat ik liever iets minder heb van een betrouwbaar merk dan iets meer van een onbekend dan wel onbetrouwbaar merk.
Eigen Research en vragen
Natuurlijk heb ik de Best Buy Guides bekeken van zowel november (basissysteem) als januari (budgetgamesysteem). Beide systemen moeten eigenlijk een beetje worden aangepast om aan mijn wensen te voldoen.
Basissysteem BBG November 2012
Budget-game systeem:
1. Dit systeem is volgens mij redelijk compleet, alleen zou ik graag een SSD toevoegen. Welke zou goed bij dit systeem passen
2. Om binnen het budget te passen: zou het mogelijk zijn een slag goedkopere videokaart te gebruiken? Zo Ja, welke?
Naast antwoord op deze vragen, zijn natuurlijk alle verdere suggesties van harte welkom. Mocht iemand het complete systeem op de kop willen gooien, veel plezier ermee
Ik zal zelf gedurende de dag ook nog meer research gaan doen naar o.a. een geschikte videokaart en een geschikte SSD, maar wilde dit alvast posten om een gevoel te krijgen.
Iedereen alvast hartelijk dank voor jullie hulp,
groetjes Remmert en Leonie
Ik moet eerlijk toegeven dat ik al een tijdje niet bezig ben geweest met het samenstellen van een nieuwe PC en dat mijn kennis op het moment dus behoorlijk achter loopt. Vandaar dat ik hier voor advies kom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het gebruik is tweeledig:
- Thuiswerken
- Ze speelt graag World of Warcraft
Het Budget
We zitten te denken aan tussen de €400 en €500 euro, omdat ik denk dat "de doelstellingen" met dit budget gehaald kunnen worden. Mocht dat niet zo zijn, dan valt er op budget gebied wel wat te regelen.
Randapparatuur
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Philips 236V3LAB6 | € 129,90 | € 129,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 129,90 | |
Daarnaast een standaard muis en keyboard en zo, maar niks dat van belang is.
Merkvoorkeur
Heb ik op zich niet, met de aantekening dat ik liever iets minder heb van een betrouwbaar merk dan iets meer van een onbekend dan wel onbetrouwbaar merk.
Eigen Research en vragen
Natuurlijk heb ik de Best Buy Guides bekeken van zowel november (basissysteem) als januari (budgetgamesysteem). Beide systemen moeten eigenlijk een beetje worden aangepast om aan mijn wensen te voldoen.
Basissysteem BBG November 2012
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 90,10 | € 90,10 |
| 1 | Asrock FM2A75M-DGS | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Fractal Design Core 1000 | € 30,89 | € 30,89 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1866C9D3K2/4GX | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | be quiet! System Power S6 300W | € 30,- | € 30,- |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 119,99 | € 119,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 370,83 | |
- Voor thuiswerken heeft ze echt wat meer opslagruimte nodig dan de 128GB SSD die in het systeem zit. Wat is een goede harde schijf om hierbij te doen?
- World of Warcraft is niet direct het spel wat het uiterste van een GPU vraagt, maar een onboard lijkt me toch niet ideaal om het prettig te kunnen spelen. Aan dit systeem zal dus een videokaart moeten worden toegevoegd, wat adviseren jullie?
| 1 | AMD Athlon II X4 640 Boxed | € 59,95 | € 59,95 |
| 1 | Gigabyte GA-78LMT-USB3 | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Club3D Radeon HD7850 1Gb royalKing | € 155,49 | € 155,49 |
| 1 | Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB | € 44,46 | € 44,46 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 33,70 | € 33,70 |
| 1 | Corsair CMV4GX3M2A1333C9 | € 21,49 | € 21,49 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,95 | € 15,95 |
| 1 | Antec VP350P | € 33,99 | € 33,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,93 | |
Budget-game systeem:
1. Dit systeem is volgens mij redelijk compleet, alleen zou ik graag een SSD toevoegen. Welke zou goed bij dit systeem passen
2. Om binnen het budget te passen: zou het mogelijk zijn een slag goedkopere videokaart te gebruiken? Zo Ja, welke?
Naast antwoord op deze vragen, zijn natuurlijk alle verdere suggesties van harte welkom. Mocht iemand het complete systeem op de kop willen gooien, veel plezier ermee
Ik zal zelf gedurende de dag ook nog meer research gaan doen naar o.a. een geschikte videokaart en een geschikte SSD, maar wilde dit alvast posten om een gevoel te krijgen.
Iedereen alvast hartelijk dank voor jullie hulp,
groetjes Remmert en Leonie