15 inch laptop met 1920x1080 resolutie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493189

Topicstarter
hey ik ben op zoek naar een laptop met een 15 inch scherm en 1920x1080 resolutie en een ssd harde schijf. prijs maakt niet zoveel uit, wil vooral eigenlijk de lichtste laptop die nog wel snel is. Ben niet van plan erop te gamen, maar hij moet wel wat aankunnen. dus niet als je een paar programmas tegelijk opent in windows dat ie dan al sloom en laggy word. Welke kan ik dan het beste kiezen? Zat al naar de MSI gaming laptop te kijken , maar met bijna 4kg leek die me wel wat lomp. ben ook van plan er mee te reizen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

Had je de Dell Inspiron 15r SE al gezien? Die is meer dan een kilo lichter, bevat in de goedkoopste configuratie een recente i5, een voor een laptop redelijke videokaart en 6GB geheugen, dus qua prestaties zit die wel in orde.

Daarnaast kun je bij Dell altijd nog wat coupons en dingen gebruiken, waardoor je laptop sowieso minder hoeft te kosten dan die 699 euro voor het goedkoopste model. Kijk daarvoor even in het Dell kortingen topic hier op het forum :)

Edit: Ik zie net de prijs van de MSI, en zelfs het duurste model 15r SE kost maar ~1000 euro zonder kortingen. Dan heb je een krachtigere i7, 8GB geheugen, een 32GB msata caching-SSD zodat je laptop al een stuk sneller aan zal voelen en een Blu-Ray lezer/DVD brander.

[ Voor 23% gewijzigd door Sorbo op 03-02-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
De Dell is de sterkste keuze als je kijkt naar specs voor je geld. Als je echt een lichte laptop met de gewenste specs wilt hebben dan heb je ook nog de Vaio S15.

Deze weegt 1,89KG en heeft een Full HD IPS scherm. Je kunt hier dan je eigen SSD + Ram in stoppen want bij Sony.nl betaal je 4x de prijs die je ervoor zou moeten neerleggen.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

JT

VETAK y0

En voor de volledigheid is de Asus NV56 ook een mooi apparaatje met een goed 1080p scherm.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zelf gekozen voor de al eerder genoemde Sony Viao SE serie, mat (!!!) 15 inch LCD scherm met zeer goeie kleurweergave en uiteraard Full HD reso en alles erop en eraan.

Degelijke laptop, minder als 2 kilo, stevige alu behuizing. En er is een optie bij een soortgelijk model voor een SSD Pack. Ik heb deze er los bijbesteld met de bedoeling om de originele hardeschijf met een caddle in te bouwen op de plek van de dvd drive. :)

http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie/vpcse1j1e
Vinand schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:40:
De Dell is de sterkste keuze als je kijkt naar specs voor je geld. Als je echt een lichte laptop met de gewenste specs wilt hebben dan heb je ook nog de Vaio S15.

Deze weegt 1,89KG en heeft een Full HD IPS scherm. Je kunt hier dan je eigen SSD + Ram in stoppen want bij Sony.nl betaal je 4x de prijs die je ervoor zou moeten neerleggen.
Daar vergis je je in, als je even de moeite had genomen om dat op te zoeken dan kom je erachter dat het SSD Pack niet zomaar een SSD schijfje is zoals je die in de winkel koopt. Dit zijn 4 geheugenchips van Samsung die in RAID0 aan elkaar gekoppeld zijn. Dat is dus echt rete snel. :) Daarom is die upgrade ook zo verschrikkelijk duur...

[ Voor 46% gewijzigd door Joopieboy op 03-02-2013 11:58 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:54:
Daar vergis je je in, als je even de moeite had genomen om dat op te zoeken dan kom je erachter dat het SSD Pack niet zomaar een SSD schijfje is zoals je die in de winkel koopt. Dit zijn 4 geheugenchips van Samsung die in RAID0 aan elkaar gekoppeld zijn. Dat is dus echt rete snel. :) Daarom is die upgrade ook zo verschrikkelijk duur...
De SSD niet, nee. De HDD die sony erbi levert is wel te vervangen door iets anders. En daarom moet je dat soort spul niet bij sony kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:05:
hey ik ben op zoek naar een laptop met een 15 inch scherm en 1920x1080 resolutie en een ssd harde schijf. prijs maakt niet zoveel uit, wil vooral eigenlijk de lichtste laptop die nog wel snel is. Ben niet van plan erop te gamen, maar hij moet wel wat aankunnen. dus niet als je een paar programmas tegelijk opent in windows dat ie dan al sloom en laggy word. Welke kan ik dan het beste kiezen? Zat al naar de MSI gaming laptop te kijken , maar met bijna 4kg leek die me wel wat lomp. ben ook van plan er mee te reizen.
Ik vraag me af waarom je voor een gaming laptop kiest. Terwijl je daarvoor zegt dat je niet gaat gamen. Je kan ook eens kijken naar de y500. Deze heeft ook een FHD scherm, alleen voor een bepaalde productiedatum is er een kans dat er een elan touchpad in zit. Dit is een defect touchpad, dat wil zeggen dat je de laptop terug kan sturen, gratis, en dat lenovo dan het touchpad vervangt. Je kan even kijken in het forum. Deze beschikt over net zoals de n56vz over de gt650m.
Ik heb zelf gekozen voor een Sony Viao SE serie, mat (!!!) 15 inch LCD scherm met zeer goeie kleurweergave en uiteraard Full HD resp en alles erop en eraan.

Degelijke laptop, minder als 2 kilo, stevige alu behuizing. En er is een optie bij een soortgelijk model voor een SSD Pack. Ik heb deze er los bijbesteld met de bedoeling om de originele hardeschijf met een caddle in te bouwen op de plek van de dvd drive. :)

De se serie die je linkte is niet meer te koop volgens de PW. Ook beschikt deze nog over de tweede generatie intel processors.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij lijkt naar de verkeerde. Dit is de goede link: http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ik zag net dat je deze week gratis 8 GB ram (12 totaal) en upgrade naar 500 GB schijf hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
ik dacht al. als je deze samenstelt heeft de topicstarter de beste laptop voor zijn wensen. Even snel samengesteld voor de topicstarter;
  • Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
  • Windows 8
  • 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
    gratis
  • 12 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
    gratis
  • DVD-station
  • 39,5cm LED, 1920x1080+camera
  • NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
  • Zonder Draadloos WAN
  • Standaardbatterij
  • Office 2010 Trial
  • Geen bescherming
  • Zonder Adobe Creation
  • Zonder Adobe Lightroom 4
  • Imagination Studio Suite 4
het is natuurlijk altijd mogelijk om er een i7 quadcore in te stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door scrat op 03-02-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom lijkt mij geen slechte optie. En kan idd zijn dat ik verkeerd hebt gelinkt oid.
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:06:
[...]

De SSD niet, nee. De HDD die sony erbi levert is wel te vervangen door iets anders. En daarom moet je dat soort spul niet bij sony kopen.
Volgens mij snap ik niet goed wat jij bedoeld, of snap jij niet helemaal wat ik bedoel?

Als je via Sony een SSD meebesteld, dan heb je een dure upgrade, maar je hebt dan ipv HDD een aantal geheugenchips erin zitten. Die zijn met zijn 4en geschakeld in RAID0 en daardoor zo gigantisch snel. Dat verklaard het prijsverschil. Ik heb wel bewust voor deze originele SSD upgrade gekozen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/02/2013-02-02-11.45.14-Custom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik heb zelf gekozen voor de al eerder genoemde Sony Viao SE serie, mat (!!!) 15 inch LCD scherm met zeer goeie kleurweergave en uiteraard Full HD reso en alles erop en eraan.

[...]

Ooh ik denk dat ik beter dan bijna iedereen hier weet wat Sony verkoopt ;). De prijzen voor 2 64gb samsung ssd zijn alsnog zo een 3x te duur bij Sony dan deze bij de winkel. Het verschilt niet veel met de Apple ssd prijzen en dat is geen positieve opmerking ondanks dat het RAID 0 is.

De Vaio SE series bestaan niet meer, deze zijn vervangen door de nieuwere Vaio S15 series die ik al eerder hier had genoemd. Is inderdaad een zeer goede laptop, en bij de nieuwe versie is het al zo goede scherm nog beter geworden (Orange gating is verdwenen). Ook is de grafische kaart die sony levert een stuk verbeterd ten opzichte van de oude. Conclusie: als je er veel mee op reis gaat dan is het echt een hele goede keuze mits je ook nog eens sterke performance wilt hebben.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:40:
Als je via Sony een SSD meebesteld, dan heb je een dure upgrade, maar je hebt dan ipv HDD een aantal geheugenchips erin zitten. Die zijn met zijn 4en geschakeld in RAID0 en daardoor zo gigantisch snel. Dat verklaard het prijsverschil. Ik heb wel bewust voor deze originele SSD upgrade gekozen. :)
Alleen jammer dat je dan €200+ betaalt voor iets wat je in de praktijk nooit gaat merken... Ik raad juist altijd af om RAID constructies te maken in een desktop, en in een desktop kost het maar een paar euro extra tegenover een enkele, 2x zo grote SSD.

Het klinkt heel stoer dat je data met 1000 MB/s kan lezen, in de praktijk heb je daar vrijwel niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Persoonlijk merk ik het verschil wel in een aantal zaken tussen de SSD in mijn vaste i7 computer en deze laptop. Qua koude start is het al een wereld van verschil. Maar goed is toch een keuze die je zelf moet maken. Ik vond dit het persoonlijk wel waard. :)

Enige wat ik trouwens lijk te missen bij die nieuwe serie ik het verlichte toetsenbord. En dat is toch een hele mooi feature vind ik. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 03-02-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De koude start van 2 verschillende apparaten vergelijken is niet handig. Misschien bevat je moederbord een enorm trage firewire driver, ik noem maar wat. Dat soort vergelijkingen moet je met één apparaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
welke optie bij de configuratie van sony is dan de speciale ssd? die van 1000Euro?
Joopieboy schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:08:
@scrat: nee die moet je los toevoegen in een zelf aangepaste config.
opgelost.

[ Voor 54% gewijzigd door scrat op 03-02-2013 13:10 . Reden: reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Darkstone: daar heb je wel gelijk in. :)

@scrat: nee die moet je los toevoegen in een zelf aangepaste config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thx voor alle replies :) . hoeveel het kost maakt me niet zoveel uit zolang het niet te gek word (richting de 3k euro). Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn over prestaties. Ik wil een zo snel mogelijke laptop met zo min mogelijk gewicht. Ik zie ook dat de sony vaio s serie een tpm module heeft wat ook een +punt is.

hmm zit nu 1tje van sony samen te stellen. Maar zie nergens het gewcht staan, neem aan als ik 4 cpu's kies ipv 2 dan lijkt me dat ie al een stuk zwaarder word?

en als ik de 4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM optie kies, hoe snel is dat precies? Als ik bijv 8 programma's tegelijk draai, zou dat genoeg ram zijn, of word 12 gb alleen interessant als je high end games wil spelen. want met 12gig kan ik dus niet die ssd schijf erin hebben.

oh en ik zie hier http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie dat er ook een tpm module in zit. Maar bij het samenstellen zie ik die optie nergens. Is het makkelijk om die na te bestellen en zelf in te bouwen? of zit die er gewoon standaard in?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 13:36:
hmm zit nu 1tje van sony samen te stellen. Maar zie nergens het gewcht staan, neem aan als ik 4 cpu's kies ipv 2 dan lijkt me dat ie al een stuk zwaarder word?
Nee, een CPU is sowieso al iets wat nauwelijks iets weegt, en met 4 CPU's bedoelen ze 4 cores, en daar wordt de CPU niet groter of zwaarder van. Het grootste deel van het gewicht zit hem in de behuizing en de accu. Upgrades beïnvloeden dit minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaZo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik had precies dezelfde eisen als de TS en ben toen voor de Sony SVS1512V1ES gegaan met een Samsung 830 series 256GB SSD. Weegt nog geen 2 kg en heeft genoeg performance (CPU en graka) om met gemak grote Photoshop-bestanden te bewerken en gaat toch ook makkelijk 4 uur mee. Ik ben er iig erg blij mee! Aan 6GB RAM heb je denk ik ook wel genoeg. Zelf heb ik er nu 8GB in zitten, maar dat was omdat ik nog een reepje had liggen :)

oh en ik zie hier http://www.sony.nl/product/vaio-s-serie dat er ook een tpm module in zit. Maar bij het samenstellen zie ik die optie nergens. Is het makkelijk om die na te bestellen en zelf in te bouwen? of zit die er gewoon standaard in?
De TPM-module zit er altijd standaard in en kun je dus niet als optie kiezen. Ik weet niet of hij op het moederbord gesoldeerd zit of dat het een los component is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog 1 vraagje, adapter zit er standaard bij als je hem besteld van de sony site? 2 adapters lijkt me nogal overkill, zeker voor 130e.

dit is men uiteindelijke keuze

Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows 8 Pro
128 GB SATA Gen3 Flash SSD
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij

comments? prijs is 1800e . Lijkt me at dat behoorlijk snel is, geen haperingen en kan er af en toe een spelletje op spelen? de 6 gig ram geheugen was niet leverbaar in combinatie met de ssd schijf. ik zie dat ik 270e bespaar als ik dus die gewone 500gig hd erin stop, en zelf een ssd koop. Maar lijkt me dat die dingen in de winkel ook wel snel 200e zijn toch? en hoe moeilijk is het om zelf een ssd erin te zetten? heb weinig ervaring met pc's bouwen. En is garantie niet weg dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
Waarom die SSD upgrade? Als je zelf een ssd erin zet heb je meer opslagruimte voor minder geld.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
ik zou toch geen ssd bij sony kopen. Daar kost zoiets veel te duur. Een ssd is veel goedkoper, een crucial m4 128gb kost 94 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Waarom kijk je niet naar BTO?

Hier zijn de standaard specs al beter dan hierboven en daarbij ook goedkoper.
Vooral die videokaart is 3x niks waarbij je bij BTO voor deze prijs al een 7970m heb met 8gig ram en een grotere SSD (of twee).

Qua gewicht zitten ze dacht ik op 3,5kg.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Ik zou voor het gratis geheugen en de 500 gig schijf gaan.

Die SSD kun je echt beter zelf erin zetten, een samsung 840 pro van 128 GB kost ca 150 euro.

Ik heb een config gekozen gelijk aan die van jou maar dan met:

zwarte behuizing
12 GB Ram
500 GB HD

exclusief adobe software (die moet je uitzetten, scheelt 70 euro)

op 1.309 Euro, voor die 500 euro verschil koop je een hele leuke SSD

Ontwerp
Afwerkingen: Zwart

Uw configuratie
Processor: Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Besturingssysteem: Windows 8
Opslagcapaciteit 500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
Geheugen: 12 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
Optisch station: DVD-station
Display: 39,5cm LED, 1920x1080+camera
Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Connectiviteit: Zonder Draadloos WAN
Draadloos LAN: Draadloos LAN(IEEE 802.11abgn)
Toetsenbord Style: Toetsenbord met backlight
Batterij: Standaardbatterij

Microsoft® Office 2010: Office 2010 Trial
McAfee Security Software: Geen bescherming
Adobe® Creation: Zonder Adobe Creation
Adobe® Lightroom®: Zonder Adobe Lightroom 4
Sony Creative software: Imagination Studio Suite 4

[ Voor 47% gewijzigd door DeDooieVent op 03-02-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Famous schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:15:

Vooral die videokaart is 3x niks waarbij je bij BTO voor deze prijs al een 7970m heb met 8gig ram en een grotere SSD (of twee).

Omdat BTO niet goed bekend staat hier. Ja, er zijn vast wel goede modellen, maar ik zou toch geen BTO adviseren. Ook eigen ervaringen. Daarnaast is 3.5kg niet licht. Daarnaast gamed hij helemaal niet, dus een 7970M is al driedubbel overkill.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online

Hier zijn de stand spec al beter dan hierboven en daarbij ook goedkoper.

maar de topicstarter wilde juist een draagbare laptop. en gamen was geen vereiste. De s15 weegt maar 1,84 kilo. Of iets in die richting. Ook heeft Bto niet echt een goede reputatie op tweakers. Sommigen vinden het geweldig anderen niet. Ik heb zelf totaal geen ervaring met BTO en kan hier dus ook niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Iekozz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Omdat BTO niet goed bekend staat hier. Ja, er zijn vast wel goede modellen, maar ik zou toch geen BTO adviseren. Ook eigen ervaringen. Daarnaast is 3.5kg niet licht. Daarnaast gamed hij helemaal niet, dus een 7970M is al driedubbel overkill.
Dit was ook een prijsvergelijking voor zijn €1800,-. Hierbij wilde ik aangeven dat het dus een stuk goedkoper kan.
En wat licht is verschilt ook per persoon.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat is BTO? En hoe lastig is het voor een pc noob om zelf die ssd erin te zetten, en is garantie niet weg dan? Of is dat toch bs :) Oh en moet ik zelf niet een windows cd gaan kopen als ik hem standaard met een normale HD koop? Aangezien ik wel windows op de ssd wil hebben. Lijkt me dan dat wat je bespaart voor de SSD ongedaan gemaakt word?

edit: hmm heb nog een windows 7 ultimate liggen bedenk ik me nu. Alleen is dat wel een OEM. Heb daar op andere pc nogal slechte ervaringen mee gehad. Alle drivers leken goed geinstalleerd te zijn, maar kreeg telkens blauwe schermen en vastlopers na men herinstallatie. Is er misschien een standaard driver paket op de site te vinden?

dus dan kan ik beter hiervoor gaan
Windows 8 Pro
500 GB Serieel ATA (7200 rpm)
12 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Famous schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Dit was ook een prijsvergelijking voor zijn €1800,-. Hierbij wilde ik aangeven dat het dus een stuk goedkoper kan.
En wat licht is verschilt ook per persoon.
3.5kg is niet licht. Zeker niet als je er dagelijks mee moet slepen. Ja tuurlijk, het kan soms goedkoper, maar dat wil nog niet zeggen dat het de beste deal voor die persoon is.
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:23:
wat is BTO? En hoe lastig is het voor een pc noob om zelf die ssd erin te zetten, en is garantie niet weg dan? Of is dat toch bs :) Oh en moet ik zelf niet een windows cd gaan kopen als ik hem standaard met een normale HD koop? Aangezien ik wel windows op de ssd wil hebben. Lijkt me dan dat wat je bespaart voor de SSD ongedaan gemaakt word?

Windows 8 Pro
DVD-station
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
BTO is een bedrijf wat custom laptops maakt. Dus jij zegt die en die componenten en dan zetten ze dat erin. Ze gebruiken bijna altijd clevo barebones waar ze dan componenten inzetten.

Een SSD is heel makkelijk erin te zetten en je verliest niet je garantie ermee. Als je het toch niet helemaal aandurft, kan je het ook door een vriend/kennis/familielid laten doen.

Met Windows 8 heb je geen key meer nodig, die zit al in het BIOS. Je moet hem dan laten opstarten vanaf een Windows 8 cd (de iso kan je branden) en dan installeren op je ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:23:

Windows 8 Pro
DVD-station
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij
Garantie vervalt niet door wisselen harddisk, echter, sony staat niet bekend om zijn goede garantie beleid. Voor de zekerheid zou ik dus de originele harddisk bewaren en terugplaatsen igv garantie.

Een SSD plaatsen is een kwestie van klepje openen en schijf wisselen

Windows kan je gewoon legaal via torrent binnenhalen en installeren met de key die onderop de laptop zit. Zit met 7 in mijn hoofd. Heb je meteen geen last van alle vooringestalleerde zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
BTO en alle andere fabrikanten die ook barebones gebruiken, staan hier op Tweakers door sommigen als geweldig beschreven door anderen juist niet. je kan eens een keer kijken in het forum. [Ervaringen] BTO notebook / laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok thanks :) Voor mensen die dit gedaan hebben, is er ergens een lijst met drivers te downloaden? Vind drivers zoeken altijd zon gekloot. pricewatch: Samsung 830 series 256GB dit is dus een goede. kwestie van laptop openschroeven en ding erin klikken dus? Is het nog de moeite waard windows 8 erin te hebben of kan ik gewoon beter mijn windows 7 oem erin gooien? oh en moet ik een adapter als optie kiezen, of zit dat er gewoon standaard bij. Vind 130e wel wat veel voor een adapter. zeker als er al 1 bij zit natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 18:26

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Waarom zou je niet voor een Apple MacBook Pro met Retina-display gaan?
Krachtige hardware (standaard voorzien van SSD), prima accu duur (7uur), lichtgewicht en het beste laptopscherm wat er dit moment in de markt te krijgen is. En als Mac OSX een probleem is dan instaleer je gewoon windows. Ik draai zelf ook windows 8 op mijn Macbook pro

13" met resolutie van 2560x1600 = 1.6KG € 1.785,00
15" i7 met resolutie van 2880x1800 = 2KG € 2.323,00

Ok ze zijn niet echt goedkoop maar daar krijg je wel een hoop kwaliteit en gebruiksgemak voor terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-02-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iekozz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:26:
BTO is een bedrijf wat custom laptops maakt. Dus jij zegt die en die componenten en dan zetten ze dat erin. Ze gebruiken bijna altijd clevo barebones waar ze dan componenten inzetten.
BTO maakt helemaal niets. Ze rebranden alleen clevo en compal en msi barebones. Het gros is clevo, en die zijn domweg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@tweak, wat krijg ik extra dan voor 800e meer behalve een mooi appeltje op de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:44:
Krachtige hardware (standaard voorzien van SSD), prima accu duur (7uur), lichtgewicht en het beste laptopscherm wat er dit moment in de markt te krijgen is. En als Mac OSX een probleem is dan instaleer je gewoon windows. Ik draai zelf ook windows 8 op mijn Macbook pro

Ok ze zijn niet echt goedkoop maar daar krijg je wel een hoop kwaliteit en gebruiksgemak voor terug.
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Een heel hoge resolutie en ook nog eens een goede bouwkwaliteit. En geen verbouw om er een SSD in te plaatsen. Hij weegt maar rond de 200 gram zwaarder dan een s15.

Misschien vind de topicstarter OSX geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh had de resolutie niet gezien, dat is idd interessant. Hoe hoger de resolutie hoe interessanter. Vraag me alleen af of dan in de praktijk een 15 inch scherm met zon resolutie niet te klein is en het een beetje overkill is?

OSX is wel een probleem, windows moet er wel op staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:09:
nog 1 vraagje, adapter zit er standaard bij als je hem besteld van de sony site? 2 adapters lijkt me nogal overkill, zeker voor 130e.

dit is men uiteindelijke keuze

Windows 8 Pro
128 GB SATA Gen3 Flash SSD
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
Zonder Draadloos WAN
Standaardbatterij

comments? prijs is 1800e . Lijkt me at dat behoorlijk snel is, geen haperingen en kan er af en toe een spelletje op spelen? de 6 gig ram geheugen was niet leverbaar in combinatie met de ssd schijf. ik zie dat ik 270e bespaar als ik dus die gewone 500gig hd erin stop, en zelf een ssd koop. Maar lijkt me dat die dingen in de winkel ook wel snel 200e zijn toch? en hoe moeilijk is het om zelf een ssd erin te zetten? heb weinig ervaring met pc's bouwen. En is garantie niet weg dan?
https://bluelink.nl/product/N1E5WMH
ThinkPad T530 Intel Core i7-3520M-2C-2.9GHz 4GB 500GB 7200rpm 15.6inch(1920x1080 nVidia Optimus 5400M 1GB) DVD-Rec Intel WiFi 6205 Bluetooth WWAN 3G Fingerprint 9-cell Cam Windows 7 Pro 64
€1629,00

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Niet online
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:51:
oh had de resolutie niet gezien, dat is idd interessant. Hoe hoger de resolutie hoe interessanter. Vraag me alleen af of dan in de praktijk een 15 inch scherm met zon resolutie niet te klein is en het een beetje overkill is?

OSX is wel een probleem, windows moet er wel op staan.
je kan even kijken naar de videoreview van Tweakers. Hier word even gesproken over upscaling en het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 18:26

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Voor mij was het scherm en de accuduur en de bouw kwaliteit van de Apple retina doorslaggevend. Ik zat ook lang te twijfelen want je betaald daar wel wat extra voor maar ik heb achteraf nog geen moment spijt gehad, en die euro's ben je zo weer vergeten!

Ik vond de Sony s15 een beetje gammel aanvoelen en best wel groot. Ik sjouw de laptop overal mee naar toe en wil wel dat ie nog jaren mee gaat dus dan is kwaliteit wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm alleen de mac heeft weer niet die tpm module wat ook wel belangrijk is voor mij. is het mogelijk om dat er zelf in te zetten?

En als je met die resolutie windows erop zet krijg je dan niet retekleine nauwelijks zichtbare icoontjes? die resolutie is echt huge op zon 15 inch scherm.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 493189 op 03-02-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de dualcore i7 he. De sony is €600-€700 goedkoper met nauwelijks tragere i5.

Bovendien kan je hem bij lenovo zelf goedkoper krijgen...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 03-02-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

BTO heeft een zeer negatieve naam, daarnaast slaat het advies werkelijk nergens op. Hij wil een portable laptop hebben, en de BTO is dat absoluut niet... Zeker niet als je kijkt naar de zeer zwakke behuizing ervan.

On topic.
Waarom neem je niet de Vaio S15 retailmodel van 999 euro... Wat heb je nou aan de quad core i7?
Aan je eisen te zien is een core i5 veel meer dan sneller genoeg dan je ooit het verschil gaat merken...

pricewatch: Sony SVS1512V1ES

Enigste wat je dan moet doen is een ssd in knallen van 90 euro... (Crucial M4 128GB SSD)\
Dan kom je uit op ongeveer 1089... Meer dan genoeg voor jou! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Mijn grote probleem met de retail versie is dat ie wit is :') echt ik weet het, maar het oog wil ook wat, ik ga voor geen goud met zo'n witte poederdoos lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:45:
[...]

BTO maakt helemaal niets. Ze rebranden alleen clevo en compal en msi barebones. Het gros is clevo, en die zijn domweg slecht.
Ja dat bedoelde ik ook ;).
DeDooieVent schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:37:
Mijn grote probleem met de retail versie is dat ie wit is :') echt ik weet het, maar het oog wil ook wat, ik ga voor geen goud met zo'n witte poederdoos lopen...
De S15 kan je via de Sony site ook in het zwart bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
DeDooieVent schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:37:
Hij is niet wit maar zilver... De svs13 is wit...
Afbeeldingslocatie: http://img.2ememain.be/f/preview/141949584_3-sony-vaio-serie-s-15-argent-svs1512c5e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Iekozz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:51:
De S15 kan je via de Sony site ook in het zwart bestellen
Ik had het ook over de retailversie
Vinand schreef op zondag 03 februari 2013 @ 18:15:
[...]

Hij is niet wit maar zilver... De svs13 is wit...
[afbeelding]
Zilver vind ik zo mogelijk nog erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 303530 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:12:
[...]

Dat is de dualcore i7 he. De sony is €600-€700 goedkoper met nauwelijks tragere i5.

Bovendien kan je hem bij lenovo zelf goedkoper krijgen...
Voor € 1388,88 zo te zien?
Configuratie:
System components
Intel Core i7-3630QM Processor (6M Cache, up to 3.40 GHz)
Windows 8 64
Windows 8 64 MUI EMEA WE (EN FR DE IT NL)
15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit AntiGlare Display, Mobile Broadband Ready
NVIDIA NVS 5400M Graphics with Optimus Technology, 1GB DDR3 Memory
4 GB DDR3 - 1600MHz (1 DIMM)
Keyboard Netherlands
UltraNav without Fingerprint Reader
No Camera, with Microphone
320GB Hard Disk Drive, 7200rpm
DVD Recordable 8x Max, Dual Layer, Ultrabay Enhanced w/ SW Royalty for Windows 8
Express Card Slot & 4-in-1 Card Reader & Bezel
6 Cell Li-Ion TWL 70+
135W AC Adapter - EU
Bluetooth 4.0 with Antenna
ThinkPad 1x1 b/g/n
Mobile Broadband upgradable
@hieronder: dan kom je op €1410,66 :)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neem wel de 9-cel accu, daarmee kan je praktisch de hele dag mee. En verrgeet ook niet de US international toetsenbordlayout, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is de nederlandse layout niet standaard in nederland.

De T530 is een stuk zwaarder dan de S15, maar daar staat weer betere bouwkwaliteit tegenover. Probeer maar geen crash test uit te voeren met je S15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:04

JT

VETAK y0

Tweak-Freak schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:44:

Sorry, maar los van de resolutie is het scherm zeker niet het beste, aangezien de kleurendekking zeker niet in de top zit. Accuduur van 7 uur is leuk, maar beter kijk je naar de reallife resultaten ipv de specs op papier. Verder zie ik niet in wat er daadwerkelijk beter is aan aan de 15". Sterker nog, de 15" is duurder, zwaarder, stuk tragere SSD dan de S15. Alleen de resolutie is hoger. OSX is een kwestie van smaak en niet zozeer beter. Opgesomd de Pro Retina 15" tov S15:

+ Hogere resolutie/beter scherm
+ Beter touchpad
+ Langere accuduur
+ Displayport

- Zwaarder
- Geen 2GB voor de GPU mogelijk
- Tragere SSD dan wat je zelf inbouwt of wat je af-fabriek kan kiezen
- Glossy scherm
- Behuizing kan flink warm worden

Sorry, maar dat vind ik toch écht geen 800 - 1000 euro meer waard.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
aah fk wilde net voor de retina gaan maar nu twijfel ik weer. neem aan dat die retina's ook gewoon in de apple store staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Anoniem: 493189 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:32:
aah fk wilde net voor de retina gaan maar nu twijfel ik weer. neem aan dat die retina's ook gewoon in de apple store staan?
De retina is echt een slechte keuze in verhouding met wat er op de markt staat... Ik snap zowiezo niet waarom deze hier word geadviseerd... |:(

De retina:
- De koeling is zeer matig, maakt veel herrie onder load, behuizing word erg warm
- De laptop is zelf helemaal custom size en vastgesoldeerd... Je kunt dus achteraf niks aan upgraden voor de toekomst. Ook is de SSD maar gemiddeld op zijn best. Een snellere SSD of meer RAM die in de toekomst uit zal komen zul je er niet in kunnen plaatsen..
- De prijs, Retina is extreem overpriced...

De Vaio S15 geeft een veel betere deal voor zijn geld ten opzichte van de Macbook Retina, en is daarbij ook nog eens een stuk lichter, je kunt hem achteraf altijd nog upgraden en je eigen hardware erin stoppen, veeel goedkoper (en dan in de zin van dat je meer waarde krijgt voor elke euro die je ervoor neerzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm thx, ik lees ook dat met windows de retina nogal wat heating issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Stel dat je voor een S15 gaat, neem dan niet eentje met SSD maar met een normale HDD.
Indien je via Sony eentje met een SSD configureert krijg je het namelijk niet in een standaard 2,5" formaat en kan je dus ook niet goedkoop upgraden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493189 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 00:32:
hmm thx, ik lees ook dat met windows de retina nogal wat heating issues heeft.
Met Windows sowieso. Als je windows wilt draaien, koop dan niet de retina. De voordelen van de mac zijn nauwelijks present onder windows, enkel de thunderbolt port kan ik zo snel bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Sony Vaio S15 zwart:
Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Windows 8
500 GB Serieel ATA (7200 rpm) *
12 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM *
DVD-station
Zonder Draadloos WAN
Batterij met lange levensduur
Office 2010 Trial
Geen bescherming
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 4
Imagination Studio Suite 4

Totaal: €1309,-
* gratis upgrades.

Volgens mij kan je indien student nog eens 10% korting krijgen, en dan heb je een best mooie prijs volgens mij.

Als je 10% korting krijgt plemp je er nog eens een 256GB SSD in en je hebt een erg vlotte notebook!

Edit: Als je de wit/grijze versie mooi vind (ik vind het een prima kleurtje persoonlijk gezien) kan je beter de 999,- variant uit de PW halen. Scheelt wel wat.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 04-02-2013 00:44 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1