Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Van harddisk naar SDD in netbook

Pagina: 1
Acties:

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Vraagje: is er een gemakkelijke manier of een (gratis) tool om een harddisk van een netbook (helaas een wat grotere capaciteit dan dan SDD) te clonen naar een SDD?

Het probleem is dat als ik de SDD leeg in de netbook duw, natuurlijk nog windows moet installeren en die staat op DVD :(

Bedankt alvast!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:18
Je bedoelt een SSD ipv SDD ;) (komt van Solid State Drive)
Verder kan je gemakkelijk op google enkele programma's vinden, en bij sommige 'laptop upgrade kits' zit een kopie van bv Norton Ghost inbegrepen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:48

Sorbo

Uw hulp in huis!

Je kunt natuurlijk ook met een werkende PC even een USB-stick maken waarmee je windows installeert. Daarvoor moet je even een iso hebben van je windowsversie, en de Windows 7 USB tool.

Kwestie van even een USB stickje maken, en van booten nadat je je SSD hebt ingebouwd. Dan kun je net als je met de CD kon een verse windowsinstallatie maken :)

• W1seguy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Je kunt tegenwoordig ook voor een paar centen een externe DVD-drive kopen op USB. Kun je ook CD's en DVD's branden vanaf je netbookje :) .

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik heb ook WIndows 7 USB tool gebruikt om Windows opnieuw te installeren voor mijn netbook met SSD. Erg fijn zo'n SSD. Let wel op dat je een USB stick met minstens 4gb vrije ruimte moet hebben. Ik had uiteindelijk een 8gb stick nodig omdat als je een 4gb stick partitioneer dan heb je in feite 3.7gb ruimte. Je kan uiteraard ook een kleinere WIndows 7 ISO pakken waarbij aantal dingen zijn weggehaald, dan zal het wel kunnen passen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Macrium Reflect Free is een erg fijne tool om een image te maken van je werkende systeem naar bijvoorbeeld een USB drive. Daarna de SSD inbouwen en image terugzetten met een recovery stick.

Al geniet een volledige herinstallatie wel de voorkeur.

https://discord.com/invite/tweakers

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
Niet gratis maar Acronis Migrate Easy is een wereld programma.

• PageFault
Thanks voor de vele nuttige tips, ik ga hem binnenkort es openschroeven om te kijken welke SSD erin past, neem aan gewoon 2,5" S-ATA, maar ik verifieer liever voor ik iets bestel ;)

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 11:25
PageFault schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:05:
Thanks voor de vele nuttige tips, ik ga hem binnenkort es openschroeven om te kijken welke SSD erin past, neem aan gewoon 2,5" S-ATA, maar ik verifieer liever voor ik iets bestel ;)
Laptops hebben altijd 2,5'' drive(s). Alleen ultrabooks misschien niet (die gebruiken plat flashgeheugen).

Zover ik weet zijn alle SSD's ook 2,5", dus moet sowieso passen, sommige zijn soms zelfs kleiner, maar dan krijg je meestal wel een plasticje bijgeleverd (Samsung 830).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Backup & Restore zit gewoon ingebakken in Win7, het enige dat je erbij nodig hebt is een restore CD (die kan hij direct voor je branden) dus je mist eventueel alleen een externe DVD brander.

• PageFault
Het is gelukt met hulp van de Windows 7 USB tool en de recovery DVD die bij de netbook zat. Ik moest 2 schroeven van de netbook uitboren, die kreeg ik echt niet los, de overige gingen wel (met geweld) los.

Alle drivers moest ik van de Samsung site afplukken, niet alles werkte correct (Wifi, ethernet, videokaart). De webcam heb ik nog niet geprobeerd, maar is niet zo interessant.

Dank voor alle adviezen!
Pagina: 1