Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 16:25
Medetweakers, hardware guru's en techneuten,

Gisteren heb ik een nieuw setje aangeschaft: Maximus 5 Gene + 2500k + Corsair Vengence 8gb.
Tijdens Windows (Windows 7 Ultimate 64bit) installatie had alleen de optie om de OS te installeren op mijn SSD, mijn andere HDD Samsung HD501LJ werd niet weergegeven. Vervolgens heb ik een andere SSD poort geprobeerd, een andere kabel en daarna zelfs een andere HDD maar geen succes. In de bios worden de drivesnook niet herkent. Mijn externe HDD wordt wel herkent maar dat is een USB aansluiting. Ik heb beide HDD gechecked met HD Tune (2 maanden geleden ong.) op mijn oude systeem, beide waren in orde.
Ook wordt mijn SSD (OCZ Vertex 3 120 GB) niet herkent als SSD in Windows, hibernate werkt niet..

HELP, want mijn kennis schiet tekort!

Gr. Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:48

Dark

who tweaked the light?

Pagina's 2-26, 2-27, 2-28 van het boekje bekijken en nagaan of je het eea. goed hebt aangesloten, de ssd aan een van de middelse rode sata connetors, de hdd aan een zwarte.

Vervolgens even in bios kijken bij advanced/sata configuration/sata mode selection en AHCI selecteren.

zou moeten werken! suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 16:25
Ik heb de juiste de juiste SATA poorten, nu worden de schijven wel herkent maar vervolgens kom ik niet voorbij het Windows Starten... scherm. Waar zou dit vandaan kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:48

Dark

who tweaked the light?

Zou het kunnen dat windows geinstalleerd is in IDE mode terwijl je sata-mode nu op AHCI gezet hebt?