Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500282

Topicstarter
Hallo iedereen,
ik kan het niet langer tegenhouden, ik heb internet nodig op mijn gsm en ben daarom genoodzaakt een smartphone te kopen. Ik ben waarschijnlijk helemaal niet geschikt voor zoiets, maar de klassieke GSMs met internet bestaan niet, dus het moet maar. Het probleem is dat ik er totaal niets van ken en dus wat begeleiding in mijn zoektocht nodig heb.

Wat ik al door heb dat ik nodig heb of wil:
- niet imposant groot of zwaar, het moet makkelijk in een jas- of truizak geraken
- snel, om de irritatie te beperken
- goede camera, dan kan ik dat ding al thuis laten
- stevig, ik ben het gewoon om mijn handtas gewoon weg te smijten en ben van plan er op te letten, maar ik ben niet zo goed met elektronica in leven houden
- vrij groot geheugen (intern of extern weet ik niet of dat uitmaakt) om foto's te maken, muziek en apps
- zeeeeer simpel en gebruiksvriendelijk
- makkelijke manier om te linken met mijn pc (daar dingen op te zetten en af te halen) bestaat zoiets met een simpele kabel?
- toetsen of volledig touchscreen ben ik nog nie uit
- niet te duur, liefst onder de 150 euro, max onder de 200 euro
- alle andere dingen die jullie zeggen: dat moet je echt wel hebben! zoals 3G ofzo :p

Ik heb al in verschillende winkels gekeken en opgezocht op internet, maar ik voel me niet begeleid genoeg daar en vind een uitgave van boven de 100 euro meer dan een 'lichte beslissing' waard.

Hopelijk zijn jullie hier iets mee, sorry als ik domme dingen gezegd heb.
Zoals jullie zien kan ik er niet goed mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Misschien is de Nokia Lumia 620 wat voor je? Is wel iets duurder dan je budget (250 euro), maar wel nieuw, redelijk snel, gebruiksvriendelijk en gaat lang mee waarschijnlijk.
Hij is bijna te koop in Nederland als het goed is.

Er staan ondertussen al wat reviews er van op YouTube als je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het grootste probleem is je budget, je wilt snelheid.. dat is evenredig aan de kosten, een goedkoop toestel kan al snel irritatie opwekken omdat het niet lekker werkt.
Als je een compact toestel wilt zou ik hoe dan ook geen toetsenbord nemen.. je houd dan bijna niets meer over qua scherm én de toetsen zijn dan zo klein dat het lastig werkt als je wat grote handen hebt.
Als je een goede camera wilt zou ik naar de sony's kijken.. die blinken daar in uit.
Met je eisen voor opslag en connectiviteit valt eigenlijk een iPhone af, zeker als je ook 'makkelijk verbinden' wilt. Android is daar het meest flexibel in de meeste android toestellen ondersteunen ook (micro)sd kaartjes.
Misschien een 2e hands galaxy S2 o.i.d.

[ Voor 60% gewijzigd door DukeBox op 03-02-2013 17:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:53
Misschien de LG L5 Optimus een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
De Nokia Lumia 800 is nu bij de MediaMarkt in de aanbieding voor 200 euro :X

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
Qua stevigheid scoren de meeste (zeker goedkope) telefoons slecht.
Dan kun je beter een beschermhoesje erbij kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Dat is juist het leuke van de Lumia 800, die is verrassend goedkoop en is tegelijkertijd een high end smartphone met een uber-degelijke bouwkwaliteit zoals je het gewend bent van Nokia maar dan met luxere hardware als het ware :P

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

RocketKoen schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:15:
Qua stevigheid scoren de meeste (zeker goedkope) telefoons slecht.
Dan kun je beter een beschermhoesje erbij kopen.
Valt mee, bij dat budget is de camera juist meestal troep.
De Sony xperia P vind ik ongeveer de beste in de prijsklasse +- €200,-

@TS, gezien je eisen moet je wel even bij je zelf te raden gaan of je wel voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, iets wat er eigenlijk niet kan.
Je moet dingen afstrepen om bij een fatsoenlijke telefoon te komen.

iPhone valt sowieso af, dan blijven Android en Windows Phone toestellen over.
Ik zou in elk geval weg blijven van de Samsung Galaxy toestellen voor dat budget, over het algemeen traag, slecht scherm en een camera :'( .

Sony heeft met de xPeria P een prima telefoon die aan het gros van je eisen voldoet. Ook is dat nog eens een stevige telefoon door de alumium behuizing. Maar je moet wel bedenken dat je geen enkele smartphone kan laten vallen, iets wat bij een dumphone nooit zo erg was. :+

De Windows Phone in jouw prijs categorie zijn ook vaak prima, al heb ik daar geen ervaringen mee.

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 15-02-2013 19:42 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1