Monitor Audio RX8 of RX6, RX Centre, RX2 met Marantz SR6005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-07 21:12
Beste tweakers,
Ik wil mijn huidige ( JAMO S606 ) speakers vervangen. Ik was gisteren bij HOBO hifi en heb ik naar Monitor Audio RX Serie speakers geluisterd. Ze klinken geweldig. Maar ik heb mijn twijfels hier over. RX8 klinkt wat beter als RX6 en RX8 is 4ohm en RX6 6ohm. Ik wil de hele set aanschaffen en op mijn Marantz SR6005 receiver aansluiten. Gaat dit samen goed? En bij WhatHifi zeggen ze dat RX6 beter is dan de RX8. Kan ik dan 2x RX8 bi-amp , 1x RX Centre en 2x RX2 aansluiten op mijn Marantz zonder problemen? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 19:24

mr.paaJ

generatie cmd+z

Eigen smaak gaat voor, dus als je de RX8 beter vindt klinken dan kan dat.
Aansluiten kan zonder problemen ja, daar is zo'n versterker voor gemaakt ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

idd een mooie serie. Als je van plan bent een sub te nemen dan is de rx6 voldoende. Zonder sub beter de RX8 die heeft een stuk meer body.

Kijk eens naar het RX6AV pakket! Die is gaaf. Staat op mijn wishlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Ik wil geen sub bij. Er zit genoeg bass in wat ik gisteren gehoord heb. Ik snap alleen niet waarom hebben ze RX8 4ohm gemaakt en de rest van de speakers 6ohm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan ik helaas ook geen antwoord op geven... Heeft misschien met de extra woofer te maken in de RX8?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Ik twijfel nog steeds. Wat kan ik beter doen? 2x RX8 of 2x RX6 kopen voor 200 euro minder en een subwoofer bij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sub is voor films wel echt een toevoeging. Neem dan wel de RXW van Monitor Audio die past er perfect bij. Als je alleen veel muziek luistert dan een RX8 voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Leuk en aardig maar RXW kost 1100 euro. Dat wil ik nooit betalen alleen voor de sub. Kan ik dan niet een andere merk subwoofer kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurrlijk kan er een andere sub bij. Die RXW past qua kleur en tonale balans perfect bij de rest. Maar een sub van REL of BK of SVS moet ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 00:16
Een sub is de meest makkelijk te blenden speaker in een surround set.
Het frequentie bereik is beperkt, enkele driver (geen filter/crossover verschillen) dus het minst merk/serie gevoelig. Let alleen wel even op dat het een aanvulling moet zijn op je main speakers, oftewel het bereik van je sub dus lager is als van je mains. Een sub die pas begint op 60hz is weinig zinvol.

Je zou inderdaad eens kunnen kijken bij REL.

Een T1 van REL is prima voor films, een Stampede weer beter voor muziek.
Yamaha had goeie subs voor een mooie prijs, geen idee of dat nog zo is.
JBL studio gehad, niet verkeerd maar meer geschikt voor muziek.
Cylindrische SVS Ultra gehad en dat sloeg werkelijk nergens op, verder als 25% gain en ik kreeg problemen in de buurt. Die had vanaf 16hz al een behoorlijke SPL dat hoor je niet, dat voel je ;)

RA sub heb ik ook eens gehoord en dat is zeker niet verkeerd voor die prijs.
http://www.ra-subwoofers.nl/index.html

Let ook even op dat een fwd firing woofer positie gevoeliger is vergeleken met down fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Is deze sub misschien goed?
http://www.canton.de/nl/h...woofer/produkt/sub8.2.htm

En zijn er misschien subwoofers betaalbaar en goed voor muziek en films?

[ Voor 29% gewijzigd door tayram op 05-02-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de RX8 of RX6 liever een 10 inch sub. Heeft wat meer diepte en slagkracht voor vloerstaanders. Dan wordt het echt een ondersteuning voor de RX6 of RX8

Deze als voorbeeld:

http://www.canton.de/nl/h...oofer/produkt/sub10.2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34

FeaR

In GoT we trust

> CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 00:16
Die Cantons zijn front fires, ga je hem tussen je main speakers (RX6/RX8) zetten?

Als het prettig geprijsd moet zijn zou ik voor 325,- de downfire RA nemen:
http://www.ra-subwoofers.nl/producten/gemini.html

Als het iets duurder mag zijn zou ik naar REL gaan kijken.

Muziek zou ik eerst proberen zonder sub, de MA speakers zijn hele mooie stereo vrienden.
Daar hoeft de sub zich niet mee te bemoeien, dit is wel afhankelijk van je muziekstijl maar diep sublaag in muziek is lang niet altijd aanwezig en prettig. Daarbij moet je dan vaak alsnog een compromis sluiten, je afstelling voor films is meestal niet wat je bij muziek wil hebben.

Wel is het zo dat je de main speakers ontlast met je sub aangezien het laag minder vermogen krijgt als je dit over de actieve sub laat gaan. Aansturing van laag in een speaker kost het meeste vermogen.
Resultaat KAN zijn dat de dynamiek van het geheel verbeterd wordt.

Persoonlijk vind ik de meest veelzijdige sub als deze een passieve radiator heeft.
Oftewel 2 drivers waarvan er 1 aangedreven wordt, maar het blijft altijd heel persoonlijk.
De REL T1 is daar een voorbeeld van.

[ Voor 13% gewijzigd door Double-X-L op 06-02-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tayram
Ik heb een uur geleden de MA set besteld. Begin volgende week komen ze binnen. Eerst even uitproberen zonder sub. Misschien heb ik nog niet eens sub nodig. Maar dat weet ik volgende week wel.
Pagina: 1