Game headset

Pagina: 1
Acties:

• Quinten998
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02 15:13
goedenavond,

Ik heb wat hulpt nodig met het kiezen van mijn volgende game headset.

Mijn vorige headset heeft kleine oor schelpen waardoor er een deel op mijn oor drukt wat na 2 - 3 uur game gaat irriteren.
Wat is dus wil zijn graag grote oor schelpen, ook wil ik graag wat mooier/beter geluid, het zou ook fijn zijn als die een dempend is van geluid van buiten af. budget : de prijs maakt niet zo veel uit als die maar een goede tijd mee gaat en het geluid/mic goed is.

Wat ik er mee doe is dus vooral mee gamen, luisteren naar muziek/film en praten op teamspeak3.

Wat ik nu heb :

Creative Fatal1ty Gaming Headset

Merk die ik graag wil is razer (ik heb namelijk meer van razer muis en keyboard).

Dus ik dacht aan een:

Razer Megalodon 7.1

Razer Tiamat 7.1

Razer BlackShark

Razer Banshee

Helaas word er op het internet gezecht dat de mic van razer tiamat en megalodon niet goed zijn, Is dat ook echt zo of is dat zo op te lossen door een paar instelling te veranderen? Er schijnt ook een zoement geluid te zijn? en dempen ze geluid van buiten?

ik weet dat ik voor de tiamat en megalodon een geluidskaart nodig heb en dat die 7.1 moet kunnen drijen, maar mijn moederboard heeft die ondersteund ook 7.1 ik heb de asrock z77 extreme4

Een paar frienden van mijn die raden aan de logitech

Logitech G35 gaming headset

Verwijderd

Voor elke headset heb je een geluidskaart nodig. Echter hebben sommige er een USB geluidskaart bijgeleverd (dit zie je ook in de prijs). Veel headsets hebben een matige microfoon en omdat de PC nou eenmaal veel statische elektriciteit heeft zou eigenlijk elke microfoon wat moeten brommen maar het kan teveel zijn bij sommige setjes natuurlijk. Het brommen word normaal opgelost door het gebruikte programma zoals TeamSpeak ofzo (noise cancelation, remove background noise filters). Welke van de vier je moet nemen kan ik je niet zeggen want ik ken ze niet. Maar vaak is het zo dat het ene model van dit jaar is en de andere van de jaren ervoor. Daardoor mag je verwachten dat de nieuwere beter zijn mits de prijs daar ook naar is. Verder moet je weten wat jij belangrijk vind zoals, vorm, geluidskwaliteit en microfoon & software. En toch maar een aantal reviews lezen om te oriënteren naar mogelijkheden en kwaliteit ;)

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:44
Zo goed als alle onboard kaarten kunnen tegenwoordig 7.1 wel aan. Of 7.1 nodig is in een headset.. Ik hoor geen verschil tussen mijn stereo headset en een 5.1/7.1 headset. Bij beide kun je gewoon goed horen waar bijv. je tegenstander loopt. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je de headset fijn vindt zitten..

Een aanrader:
pricewatch: Sennheiser PC 350

- Zit helemaal om je oor heen. :)
- Goed geluid.
- Goede mic.

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Persoonlijk gebruik ik nu ongeveer 3 jaar lang al een Tritton AX 180 en het is de beste headset die ik ooit op mijn hoofd heb mogen zetten.
Het geluid is geweldig en de mic naar het schijnt ook (vrienden op skype e.d.)

Één punt van aandacht is wel dat soms de schuifjes van game volume en voice volume geswitched worden door de computer.
Of dat aan mij ligt of niet, dat weet ik niet, maar het is zeker iets om rekening mee te houden.

Qua grootte van de schelpen en druk op het hoofd kan ik melden dat hij prima over mijn grote oren heen gaat en dat ik met gemak 5+ uur aan een stuk door er mee kan blijven zitten.

Het is zeker een optie om te overwegen.

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-03 12:54
De enige gaming headset die mij persoonlijk bevallen is is de pricewatch: CM Storm Sirus 5.1 Gaming Headset

Aangezien Coolermaster nou niet een gerenommeerd bedrijf is in headsets is het een lastige stap om te maken. Maar ben er van overtuigd dat in deze prijscatagorie er geen enkele headset is die hier tegen op kan.
Waarschijnlijk zelfs niet-gaming headsets die je voor muziek kan dragen zullen hier niet tegen op kunnen.

Was erg verbaasd toen ik deze headset op mijn hoofd heb gezet, de bouw is kwalitatief, en het geluid blaast je weg. Helaas heb ik hem zelf niet, aangezien ik al een duurdere headset heb van enkele honderden euro's duurder. Die trouwens in kwaliteit zelfs in de buurt van deze headset komt.

PS. Haal in ieder geval NIET de Logitech G35.
Ik heb echt geen flauw idee hoe deze headset zo populair heeft kunnen worden en zoveel positieve reviews heeft kunnen krijgen. Ja de headset zit comfortabel maar daar blijft het ook wel bij.

Het koord zit zowat meteen in de knoop. De basweergave is slecht. Hoge tonen zijn om spontaan van in tranen uit te barsten. En zelf vind ik die G-keys op je headset ook echt debiel.
Op m'n toetsenbord en muis vind ik ze fijn, maar net alsof je jezelf constant tegen je kop aan gaat tikken.
Ik ben trouwens geen Logitech basher. Ik heb jaren lang gebruik gemaakt van hun toetsenborden, muizen, en speakers. Vind echter dat ze met het jaar achteruit gaan. Spijtig.

[ Voor 30% gewijzigd door Valandin op 03-02-2013 18:04 ]

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

Afbeeldingslocatie: http://0-media-cdn.foolz.us/ffuuka/board/a/image/1340/13/1340133723357.png

On a serious note: Een goede headphone, met goede soundstage in 2.0 en gedetailleerd in de hogere tonen (als je FPS speelt) gaat veel beter werken dan zo'n flut razor ding. Ik heb Steelseries Siberia V2's gehad, Speedlink Medusa 5.1's en ook die Creative.

Audio Technica AD700 met eventueel een losse clip-on mic gaat veel beter zijn.

Edit; je schrijft dat het geluid van buiten af blocked moet zijn; dan ga je het best op zoek naar een closed-ear headphone, AD700 is open-ear (wat een beter soundstage opleverd, en minder sterke bas als ik het goed heb). Bij FPS wil je de hoge tonen (voetstappen) juist beter horen waar dat dus juist van pas komt. Maar ik neem aan dat er ook een closed tegenhanger van de AD700 is, geen idee of die goed is.

Edit2; Audio Technica A700 :)

[ Voor 35% gewijzigd door j4y op 03-02-2013 18:52 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat moet je kopen?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 11:41
Ik heb zelf ook gaming headsets gehad, Turtle Beach X1--> Roccat Kaves (5.1 TROEP)--> HD558 met een clip on mic, ik was verbaast door t betere, heldere geluid wat ik kreeg in zowel games als muziek, dit is mijn mening. Persoonlijk zou ik razer troep nooit halen, prijs/kwaliteit is bagger met dat soort merken
Pagina: 1