p5qc/q9550 freezed met alle "nieuwere" videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
Hallo korte schets:

mijn pc freezed zodra ik er een kaart insteek die extra power vereist/iets geavanceerder is ondanks het jarenlang goed draaien van een GTS250.Er zit ondertussen een nieuwe voeding in (corsair HX650) en heb getest met mijn kaart,een 550 en een 560, allemaal freezes..enige dat ik heb dat niet freezed is 8600gt

Maar ik heb het al tot in detail met alle ondernomen troubleshooting stappen neergeschreven op verschillende forums maar ik heb de indruk dat er geen consensus over de oorzaak kan worden bereikt dus ik post hier even de links en zou erg erkentelijk zijn moest iemand er eens naar kunnen kijken..

Thx!

http://windows8forums.com...randomly-multiple-os.html
http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic479993.html
http://www.techsupportfor...n-multiple-os-681434.html

Verwijderd

Wanneer en hoelang komen die freezes? Ik heb het ook als de videokaart zijn ventilator in werking zet. Dan is er 1/2 seconde dat hij hapert. Kan door stroom komen maar is dus ook op te lossen met driver aanpassingen vanaf Nvidia want na de toename in ventialtor snelheid is er geen probleem meer. Ook kan je freezes krijgen als er na maanden een stoflaag tussen de ventialtor en het koelblok komt. Dan word de chip 99grad C. of hoger en functioneert hij voor geen meter meer. Test voor de grap is een andere voeding!

• dwelfusius
er zit net een nieuwe voeding in,alles is uitgeblazen en ontstoft, en het zijn eerder hangs dan freezes,enkel een cold shutdown helpt

Verwijderd

Bios versie?

• dwelfusius
eh kweetniet de laatste nieuwe, er zijn al paar jaar gn nieuwe bios-en voor dat mobo verschenen

2109 blijkbaar..maar die 250 heeft al 2 jr gewerkt he

[ Voor 23% gewijzigd door dwelfusius op 03-02-2013 19:37 ]

Verwijderd

Als ik mij niet vergis is de GTS250 een PCI-e 1.0 x16 kaart, het kan wel eens zijn dat er een compatibiliteitsprobleem is met de nieuwe kaarten die een 2.0 of 3.0 interface hebben.
Ik kom echter zo snel geen andere topics op internet tegen met dit specifieke probleem.
Vandaar dat ik vroeg naar de bios versie, soms brengt dat uitkomst, ik zie de door jou genoemde versie echter niet op de Asus site staan.
Heb ik het juiste bord voor mij?
http://www.asus.nl/Mother...Socket_775/P5QC/#overview

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-02 14:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Het is niet omdat een voeding nieuw is dat hij niet kapot kan zijn. De meest logische verklaring zou nog altijd de voeding zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

• dwelfusius
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:23:
Als ik mij niet vergis is de GTS250 een PCI-e 1.0 x16 kaart, het kan wel eens zijn dat er een compatibiliteitsprobleem is met de nieuwe kaarten die een 2.0 of 3.0 interface hebben.
Ik kom echter zo snel geen andere topics op internet tegen met dit specifieke probleem.
Vandaar dat ik vroeg naar de bios versie, soms brengt dat uitkomst, ik zie de door jou genoemde versie echter niet op de Asus site staan.
Heb ik het juiste bord voor mij?
http://www.asus.nl/Mother...Socket_775/P5QC/#overview
oei excuseer bios 2103
Mavamaarten schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:27:
Het is niet omdat een voeding nieuw is dat hij niet kapot kan zijn. De meest logische verklaring zou nog altijd de voeding zijn.
ja dat is waar, maar het lijkt me raar dat die ook enkel dan issues geeft, ipv gewoon een doa te zijn..maar is mogelijk natuurlijk..Ik heb nog een cooler master 500w, kan ik het daarmee testen..En mss een erg stomme vraag, kan ik een andere psu op mijn grafische kaart aansluiten maar mijn corsair ingeplugd laten voor de rest, of werkt dat niet?geen zin om opnieuw alles te de/reconnecten

Verwijderd

dwelfusius schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:45:

ja dat is waar, maar het lijkt me raar dat die ook enkel dan issues geeft, ipv gewoon een doa te zijn..maar is mogelijk natuurlijk..Ik heb nog een cooler master 500w, kan ik het daarmee testen..En mss een erg stomme vraag, kan ik een andere psu op mijn grafische kaart aansluiten maar mijn corsair ingeplugd laten voor de rest, of werkt dat niet?geen zin om opnieuw alles te de/reconnecten
Dat is niet handig, dan weet je niet of de extra belasting van een nieuwe kaart het probleem vormt, het beste is om alles toch even op 1 voeding te testen.

• dwelfusius
nope..werkt nog steeds niet..Op aanraden van techsupportforum nu ff alles manueel gezet qua timings en voltage hoewel ik niet denk dat dat iets gt veranderen, aangezien het jaren stabiel heeft gedraaid zo..Maar ik vroeg me af of mijn northbridge mss iets met de issues te maken heeft..kweetniet he ma mss beetje versleten en als ik een zwaardere kaart gebruik moet hij meer rekenen=meer power nodig (auto is 1.5 en minimum is ook 1.5) en mss iets minder power efficient als vroeger? ik weet het echt niet meer..fyi de thread op techsupportforum staat alles in

Verwijderd

Link naar de thread?
Waar staat 'initiate graphics adapter' (advanced) in de bios op?
Heb je al een cmos clear gedaan na installeren nieuwe kaart?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 17:34 ]

• dwelfusius
http://www.techsupportfor...n-multiple-os-681434.html

en welke nieuwe kaart? de enige andere kaarten die ik heb gebruikt waren om te testen, en aangezien in mijn bios normaal alles op auto staat heb ik daar niets aan veranderd, omdat het gewoon nog de default settings waren (buiten die stomme asus splash screen)

en initiate staat op peg/pci

[ Voor 57% gewijzigd door dwelfusius op 06-02-2013 19:15 ]

Verwijderd

Het wordt misschien tijd om eens te testen met een ander moederbord, mijn inziens heb je zo'n beetje alles geprobeerd.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan het niet uit je verhaal afleiden, maar welk os gebruik je, en heb je je os opnieuw geinstalleerd? Of heb je je drivers opnieuw geinstalleerd?

• dwelfusius
7 x64 en 8x64

en ja en ja :) alletwee geprobeerd

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke drivers? De laatste? Ben je ook al eens een of meerdere versie terug gegaan? Of heb je de beta release al eens geprobeerd (Doet Nvidia nog aan beta drivers)?

• dwelfusius
laatste,voorlaatste,beta.. ma ik geef het op, ik vind het niet,al 3 maand werk inzitten,foert

vraag me af,is het de moeite een z77bord te nemen met een 2500k of 2600k 2dehands?Dan heb ik wat extra te spenderen ipv een 3570k maar toch nog steeds native usb 3.Enige dat ik mis is pci-e 3 ondersteuning, of mis ik me?

[ Voor 54% gewijzigd door dwelfusius op 10-02-2013 22:35 ]

Verwijderd

Wat je zou kunnen probeeren met een p5qc ,weet ik niet zeker trouwens ,maar het kan zijn dat er modded bios (mbios) ook voor de p5qC te verkrijgen zijn.
Er zijn blijkbaar redelijk wat botle necks te verhelpen met de laatste keuzes aan modded bios ,deze kwamen eerst van de p5q deluxe en werden teug gebracht naar een p5q series ,al deze moederboards schijnen van een formulla mobo afgeleid te zijn ..

Ik weet het we heben het over een p5qC maar het is maar een schot in het donker ;)
google p5qC mBIOS ,meschien ook voor de c etc ..source:
http://www.xtremesystems....Q-Pro-Deluxe-Premium-BIOS

• dwelfusius
is gechecked maar vind niets voor de p5qc..search in forum geeft results precies mr berwijst altijd nr zelfde pagina, en dl links zijn megaupload xD

ok
dus ik stel mn laatste vraag nog is ;)
vraag me af,is het de moeite een z77bord te nemen met een 2500k of 2600k 2dehands?Dan heb ik wat extra te spenderen ipv een 3570k maar toch nog steeds native usb 3.Enige dat ik mis is pci-e 3 ondersteuning, of mis ik me?

En if z77 bord was ik aan het denken aan asrock extreme 4, dacht dat die hun buildkwaliteit tegenwoordig ok was, of anders een gigabyte of asus (asus zijn nogal vree duur voor tzelfde) soortgelijk equivalent
Pagina: 1