Toon posts:

Hoe HD formatteren om Mac films >4 GB op TV te bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hard drive 1TB

Ik wil films vanaf m'n Mac op harddrive (WD) zetten om ze vervolgens met usb functie op samsung smart tv te bekijken. HD moet toegankelijk zijn vanaf Mac en Windows.

Hoe moet ik mijn HD formatteren om dit te laten werken voor bestanden >4 GB?

-> exFAT formatteren werkt voor Mac en Windows én TV, maar alleen bestanden kleiner dan 4 GB.
-> NTFS werkt niet op Mac

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:45
Werkt NTFS op je TV? Er zijn wel programma's om NTFS werkend te krijgen op OS X.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Tuxera NTFS downloaden en installeren. Dat maakt het mogelijk voor Mac om NTFS te lezen en te schrijven.

Of doe het in een keer goed en koop een goede mediaspeler waar je vervolgens de films naar de televisie streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:59
Exfat werkt juist voor bestanden >4 GB is mijn ervaring. Ik gebruik het altijd voor films op m'n tv :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 10:00
Het hele idee van exFAT is juist dat het bestanden die groter zijn dan 4GB aan kan. Ik snap dan ook niet waarom dat in dit geval niet zou werken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:48

B2

wa' seggie?

Als je in het [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 topic of op Google kijkt, zie je dat er meer mensen problemen hebben met exFAT op Samsung TV's.

Oplossing is dus om extra software te installeren zodat je Mac NTFS kan praten, om de bestanden kleiner te maken, of kleinere versies te downloaden. Ik gok dat het mkv's zijn, pak gewoon de mp4 versie.
Of inderdaad, een losse mediaspeler kan altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 03-02-2013 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
Paragon NTFS does the trick for me. Hiermee leest en schrijft de Mac NTFS zonder problemen. Er is een gratis proefversie voor 10 dagen, daarna heb ik voor volgens mij €16 een licentie gekocht.
Hiermee zet ik films op een externe HD die mijn LG tv gewoon kan lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door McLovinB op 04-02-2013 19:15 ]

Pagina: 1