Zoals de titel al zegt: mijn monitor is aan vervanging toe. Op dit moment heb ik een BenQ GL2440HM. Een simpel TN-paneel van 24 inch met een resolutie van 1920 x 1080. Is niet in hoogte verstelbaar maar doet het verder best heel goed (al heb ik 'm nog niet echt kunnen vergelijken met een beter scherm). Ik wil onderhand dit budgetscherm eens de deur uit doen en deze vervangen voor een nieuwe monitor.
Ik heb al in het aankoopadvies gekeken, maar daar kom ik nu niet verder mee aangezien ik wat ervaringen nodig heb van andere Tweakers.
Wat ik op de monitor doe
Vooral gamen, af en toe wat schoolwerk. Geen foto's of video-editen. Games zijn vooral League of Legends, daarnaast nog wat ETS2 en heel wat Steam-games. Ik speel geen shooters, meer 'casual-achtige' games, op LoL na dan.
Budget
Mijn budget is heel flexibel, maar veel duurder dan 500 euro moet het niet worden. Ik bedoel dus niet dat ik persé een monitor van 500 euro zoek maar ik ben het bereid uit te geven als ik voor dat geld een mooie setup vind.
Wat ik zelf al heb gezocht/gevonden
Ik heb al in het aankoopadvies gekeken, maar daar kom ik nu niet verder mee aangezien ik wat ervaringen nodig heb van andere Tweakers.
Wat ik op de monitor doe
Vooral gamen, af en toe wat schoolwerk. Geen foto's of video-editen. Games zijn vooral League of Legends, daarnaast nog wat ETS2 en heel wat Steam-games. Ik speel geen shooters, meer 'casual-achtige' games, op LoL na dan.
Budget
Mijn budget is heel flexibel, maar veel duurder dan 500 euro moet het niet worden. Ik bedoel dus niet dat ik persé een monitor van 500 euro zoek maar ik ben het bereid uit te geven als ik voor dat geld een mooie setup vind.
Wat ik zelf al heb gezocht/gevonden
- Ik lees veel over IPS-monitors. Ze schijnen goed te zijn, maar is dat ook nodig voor gamen? Ze hebben een hogere inputlag?
- Kan ik het beste voor één grote monitor gaan (27 inch en 2560 x 1440), of zou twee monitoren een betere keuze zijn? Ik heb nu 24 inch en het lijkt erop dat het een hoop geld scheelt als je voor 23 inch HD gaat, maar ik wil eigenlijk niet kleiner, merk je dat veel? Ik vind mijn huidige (HD-)resolutie prima maar ik zou in sommige games en andere situaties wel wat hoger hebben, is dit handig?
- Heeft het zin om een 120Hz-monitor aan te schaffen of is dit eigenlijk onzin? Het gaat mij dan eigenlijk niet om het 3D-aspect (al is dat wel eens leuk om mee te spelen) maar vooral om meer FPS te kunnen zien.