Toon posts:

Celeron 1 wil niet op PII mobo!! Ahhhhhhh....

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een Celeron 1 gekocht om hem op 83FSB of zo te laten lopen, maar krijg een zwart-scherm!! Ahhhhhhhh....
Ligt dat aan mijn mobo, of ligt dit aan mijn CPU, of ligt dit aan mijn PPGA/FCPGA converter??????
Please help me, or I will buy een new mobo morgen!
Please snel, de cooler zit nu op die celeron en type dit van mijn PII, met alleen maar een koelblokje, dus 60 graden of zo, dus snel is wel zo koel!

Verwijderd

Waarschijnlijk is je videokaart het probleem.
Dit kan je simpel testen door je AGP op 2/3 te zetten. Dit moet mogelijk zijn aangezien het een PII mobo is.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij loopt nog niet eens op 66MHz, en ik heb een PCI videokaart. Dit is dus heel klote!

Verwijderd

Ahumm, als het aan je mobo ligt zou ik geen nieuwe kopen aangezien dit ongeveer 330,- kost... Kun je bijna een hele nieuwe proc voor halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik heb die Celeron pas vandaag gekocht, om nu dus een nieuwe processor te kopen, nee! Ik koop anders een Abit VA6 voor 250 pieken, mijn pa heeft toch PC-prive, dus nog maar 125 piek!! En mijn Celeron was 330 incl verzendkosten, dus maar 165piek, samen 290 piek, en ik heb een koper voor mijn oude spullen voor 290 piek, dus kost het mij toch niks.

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Hoe oud is dat Mobo? En heb je wel 's de BIOS geflashed? Zou best wel 's kunnen wezen dat je Mobo de celeron niet herkent.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Wat voor mobo heb je? Misschien staat het voltage wel te laag ofzo. Ik had gisteren (omdat ik ff in de war was met de cel II) het voltage op 1,5 gezet en toen ging m'n pc ook niet meer aan. Dus moest ik m'n bios ff reseten....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit een bios update voor dit moederbord gehad (Chaintech :(), maar een Celeron zal toch moeten draaien dacht ik. Ik zal de bios een restten, misschien dat ie nu op 100MHz draaid, terwijl deze 66MHz nodig heeft. Dat kan het natuurlijk ok zijn, maar ik ga hem dadelijk bij iemand anders proberen.

• Undertaker2
  • Laatst online: 18-05 02:21
Heej, een Celeron 1 krijg je NOOIT stabiel op 100 mhz FSB.

Misschien kom je in je bios, maar denk maar niet dat je er ook maar 5 minuten quake mee kunt spelen.

83 mhz bus is overigens gewoon kut.
(denk aan je HD)

Als je dan toch 83 mhz wilt hebben moet je je voltage omhoog gooien. Geeft ie dan nog steeds geen beeld, ga er dan geen nieuw mobo voor kopen, want ook al krijg je dan misschien wel beeld, stabiel wordt ie waarschijnlijk toch niet.

Koop dan een Celeron II 566!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat jullie het niet echt begrepen hebben, ik krijg hem nog niet eens op 66MHz aan ut werk, ik gekeken op de site van chaintech, en daar zeggen ze dat ze die processors nog niet getest hebben, met andere woorden, HIJ LOOPT GEWOON NIET OP DIT (...) MAMMAPLANKJE!!! Sorry...
Maar ja, wat ik dus wil zeggen is dat de best klote is, maar ik heb al een nieuw mobo besteld, maar die zou gisteren aankomen, nee hoor! Misschien komt ie vandaag, anders ga ik eens goed klagen :(!!

• budi
  • Laatst online: 08:49
Er zijn genoeg Celeron I chippies die op 100 mhz kunnen draaien (of eigenlijk er waren). Neem nou de veel gewilde Celeron 300A, die krijg je makkelijk op 450 mhz. Of ben ik nu aan het mierenneuken?

Een vriend van me heeft een Celeron 333 op 500 draaien.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1