Samsung PS51E530 --> geen dolby surround/dts via ps3?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324374

Topicstarter
Help!

Inmiddels zo'n 3 maandne in het bezit van de Samsung PS51E530. Tot een uur geleden meer dan tevreden over deze "domme" plasma-tv. Nu wilde ik voor het eerst een blu ray draaien via de ps3 en daar begon het. Geen dolby surround, geen dts ik snap er geen reet van. Vooral daar ik via mijn AC Ryan mediaplayer volgens mij wel van zowel dts als dolby surround kan genieten. Wat gegoogle verder vond ik wat over het SPDIF-gedoe. Lang verhaal kort te maken: heb ik persee een spdif-optische kabel nodig om van deze geluidskwaliteiten gebruik te kunnen maken, is er een andere manier of ben ik gewoon fucked??? Graag jullie hulp...

Mvg,
Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat moet je televisie met DTS en DD? Alsof het de speakers erin heeft zitten om de kwaliteit die beide codecs bieden te weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet toch gewoon dvd's en blu ray's kunnen afspelen met het juiste geluid vanaf mn ps3?! Dit probleem nog nooit gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 324374 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:10:
Ik moet toch gewoon dvd's en blu ray's kunnen afspelen met het juiste geluid vanaf mn ps3?! Dit probleem nog nooit gehad!
Als je televisie het niet ondersteund, wordt het gewoon niet ondersteund. En terecht wel, aangezien je televisie er niets mee kan. De speakers zijn, zoals ik het al zei, niet toereikend om deze kwaliteit te weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik volg wat je zegt, maar zou het werkelijk absurd vinden als ik niet simpelweg een film van kijken vanaf mn ps3. Nooit bij stil gestaan dat ik hier rekening mee moest houden met de aanschaf van een televisie. SPDIF-kabel werkt dus ook niet? 2e 3e mening welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 324374 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 22:19:
Ik volg wat je zegt, maar zou het werkelijk absurd vinden als ik niet simpelweg een film van kijken vanaf mn ps3. Nooit bij stil gestaan dat ik hier rekening mee moest houden met de aanschaf van een televisie. SPDIF-kabel werkt dus ook niet? 2e 3e mening welkom!
Bedoel je dat je helemaal geen geluid krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
Dimens schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:12:
[...]

Als je televisie het niet ondersteund, wordt het gewoon niet ondersteund. En terecht wel, aangezien je televisie er niets mee kan. De speakers zijn, zoals ik het al zei, niet toereikend om deze kwaliteit te weergeven.
wat heeft speakers nu temaken met je tv die wel of geen dolby/dts afspeeld, dit heeft niets met je speakers temaken maar met licentie gelden die samsung niet wilt betalen, met gevolg geen dolby en geen dts via hdmi(wel via interne tv tuner) op samsung tv's, nu zit er 2 dingen op of je gebruikt spidf van ps3 naar versterker of je zet je ps3 op lpcm audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ik hoor dus alleen achtergrondmuziek ed.
@Devilstrike: bedoel je dus dat je met een spidf-kabel wel gewoon geluid kan doorsluizen vanaf je ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 19:31
Anoniem: 324374 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:33:
Nee ik hoor dus alleen achtergrondmuziek ed.
@Devilstrike: bedoel je dus dat je met een spidf-kabel wel gewoon geluid kan doorsluizen vanaf je ps3?
Als jij een versterker hebt met spdif/optisch in wel, dus ps3 met spidf/toslink naar versterker dan moet je gewoon geluid horen, mits je ps3 goed ingesteld staat(dus onder audio instellingen even kijken of dat aanstaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Dit is een vaag omschreven klacht; er zijn mij een aantal dingen niet duidelijk:

Heb je de ps3 rechtstreeks aangesloten op de TV en krijg je daardoor geen goed geluid? Je kan altijd de audio-output in je ps3 veranderen naar 2.0 geluid (PCM). Dat zou het probleem moeten oplossen. DD of DTS op je TV heeft toch 0% zin.

Heb je een receiver er tussen staan, dan moet je kijken of je receiver wel het input signaal snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor de duidelijkheid:

PS3 via hdmi rechtsreeks aangesloten op de tv. Heb meerdere blu rays en dvd's afgespeeld, maar krijg beperkt geluid. Achtergrondgeluiden als muziek ed. is te horen, maar vocals (denk het primaire geluid) is niet te horen.

Heb bij audio config ps3 wel settings aangepast, maar werkt ook niet.

Deze samsung heeft wel een optical uitgang.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 324374 op 03-02-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Anoniem: 324374 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:46:
Voor de duidelijkheid:

PS3 via hdmi rechtsreeks aangesloten op de tv. Heb meerdere blu rays en dvd's afgespeeld, maar krijg beperkt geluid. Achtergrondgeluiden als muziek ed. is te horen, maar vocals (denk het primaire geluid) is niet te horen.

Heb bij audio config ps3 wel settings aangepast, maar werkt ook niet.

Deze samsung heeft wel een optical uitgang.
Wat zijn nu de audio config settings bij de ps3. Want daar gaat het fout!
Het moet pcm 2.0 zijn of iets in die richting. IIG geen DTS of dolby digital uitsturen.

[edit]

dolby digital 5.1 uitzetten
dts 5.1 uitzetten
en alle lineaire pcm 5.1 7.1 kanalen uitzetten.

Alles behalve 2 kanalen uitzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 03-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt de settings in je PS3 op 5.1 staan (DTS/Dolby D) terwijl je maar 2 speakers hebt. Je hoort nu geen spraak omdat dit uit de center speaker komt bij jouw settings, maar die heeft je tv niet. . Zorg dus dat je audio instellingen op 2.0/Stereo/PCM staan in je PS3 en zeg sorry tegen je TV omdat je hem/haar onterecht dom noemde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Aghanim schreef op zondag 03 februari 2013 @ 11:56:
Je hebt de settings in je PS3 op 5.1 staan (DTS/Dolby D) terwijl je maar 2 speakers hebt. Je hoort nu geen spraak omdat dit uit de center speaker komt bij jouw settings, maar die heeft je tv niet. . Zorg dus dat je audio instellingen op 2.0/Stereo/PCM staan in je PS3 en zeg sorry tegen je TV omdat je hem/haar onterecht dom noemde :+
Even dit herhalen, want dit is juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank!!!!!! Idd via ps3-settings kunnen fixen. Oh en met "domme" tv bedoel ik internet/smartloze krachtpatser ;-)
Pagina: 1