Corsair TX650W Kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299238

Topicstarter
Ik kwam gisteravond thuis en m'n kamer rook naar verbrand plastic, ik dacht eerst dat het m'n bureaulampje was. Toen de pc ineens uitviel gister avond ben ik maar gaan slapen.
Vandaag startte ik hem op en de lucht kwam weer boven, dus ik vermoedde al dat het het lampje niet was, hehe. Even later viel de pc weer uit. Nu heb ik hem opengemaakt en komt er een vervelende lucht van de voeding af, ruikt als verbrand plastic.
Geen idee wat het is, ik ben een totale leek als het komt tot electriciteit.
Heeft iemand dit misschien eens meegemaakt?
En/of een goede tip voor me.
Anders koop ik een nieuwe voeding en probeer ik het met een nieuwe.

Groetjes Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Test het systeem met een andere voeding en je weet het zeker. Je kan ook de 24pins hotwiren door middel van een stroom draadje om te kijken of ie nog aan gaan oid.: http://www.techwarelabs.com/guides/misc_mod/psumod/ maar wees wel voorzichtig voor sluiting! Je kan ook kijken hoe de voeding reageert als er niks op aangesloten is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 02-02-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Sowieso niet meer aanzetten om schade te voorkomen. Je ruikt snel genoeg waar het probleem zit. Openmaken gaat vaak niet omdat je dan de seal verbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb jammer genoeg geen reserve psu liggen, alleen oudjes.

Ik zal morgen middag proberen de PSU te hotfixen. De resultaten zal ik dan doorgeven.
Alvast bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de PSU eruit gehaald en gehotfixed als op de handleiding.
De fan ging 2 seconden aan, en daarna stopte hij er gelijk mee.

Jammer dat ik alleen geen vergelijkingsmateriaal heb. Nu zou ik dus alleen maar kunnen concluderen dat de fan van de psu overleden is.

Ik zag dat er wel 5 jaar garantie op zit, dus even kijken of dat iets opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 19:14
Dus dan zou dat verbrandde plastic van het heetworden komen, doordat de fan kapot is.

Dit zou in ieder geval wel binnen de garantie moeten vallen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Hoeft niet de fan te zijn, het kan ook zijn dat hij gewoon op probeert te starten en na 2 seconden grijpt er een beveiliging in en hij sluit het hele ding weer af.

Fan's sloop je niet zo snel, en als ze stuk zijn doen ze het helemaal niet meer, niet 2 seconden wel.

Maar in geval van garantie, gewoon terugsturen
Pagina: 1