[openSUSE] bluetooth keyboard pairen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Ik heb openSUSE factory geinstalleerd op een acer W700 met KDE als omgeving. deze heeft een ingebouwde bluetooth chip van Lite-On en hij maakt gebruik van de ath3k driver. Bluetooth werkt gewoon goed met mijn telefoon. Maar pairen met mijn bluetooth toetsenbord werkt totaal niet. Als ik probeer te pairen vanuit de bluetooth kde control module krijg ik geen pin op mijn scherm en faalt het pairen na een minuut.

Op het web vind ik een aantal voorbeelden waarin hidd wordt gebruikt. helaas zit dit programma niet meer in bluez-compat omdat het blijkbaar deprecated is. Oftewel, ik ga er vanuit dat er een nieuwe methode is om toetsenborden te verbinden. hidd werkte wel onder debian! Maar misschien gaat hidd er binnenkort helemaal uit. dus mijn vraag is; hoe koppel ik een bluetooth toetsenbord op een goede manier?

scannen met hcitool geeft ook gewoon netjes alle apparaten en verbinden met simple-agent geeft een timeout bij het verbinden met het toetsenbord. Op dit moment heb ik versie 4.101-6.1 van alle bluez pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als https://bugzilla.novell.com/show_bug.cgi?id=780648, maar dan met KDE ipv Gnome.

Heb je zelf nog verder gezocht?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:13
Dat klinkt inderdaad heel erg als mijn probleem. Ik heb nog een paar keer met simpel-agent gespeeld maar helaas, die geeft nog steeds page timeouts. Mijn plan nu is om toch maar hidd te compileren, de rest van mijn opties werken dus niet goed.