Traktor 2 Pro Audio Setup zonder Externe Mixer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2024
Beste Tweakers,

Heb sinds kort Traktor 2 Pro aangeschaft, wou is iets anders proberen dan virtual DJ.
Ik heb alleen wat problemen met alles werkend krijgen.
Ik heb GEEN externe mixer aangesloten, heb op me pc alleen aangesloten:
-Logitech 2.1 speakerset aangesloten op ingebouwde geluidskaart van me moederbord.

Nu wil ik ook mijn koptelefoon aansluiten en dit laten werken, nu is het zo dat zodra ik mijn
koptelefoon aan de voorkant erin plug dat het geluid uit me speakers stopt. Ook al sluit ik
me koptelefoon aan op de speakers zelf.
Ik zou graag willen dat ik mijn koptelefoon en speakerset tegelijk kan horen en kan gaan gebruiken
om te mixen in Traktor 2 Pro. Welke instellingen zijn daar voor nodig , en hoe welke ingangen moet ik dan gaan gebruiken ? Ik hoop dat iemand me een beetje opweg kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je hebt 2 stereo-uitgangen nodig. 1 voor de master-output, en 1 voor de headphone output.

De front output van je geluidskaart zal waarschijnlijk front links en rechts zijn, en achter op de pc zal je wellicht ook nog 2 andere minijack aansluitingen hebben zitten voor rear left & right, en de sub & center.

Op de rears kan je de masteroutput wel zetten (voor de speakers).

Ik zou sowieso wel Asio4All installeren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Heb Asio4All geïnstalleerd(Wat doet dit programma eigenlijk ?). Maar dan kom ik er nog steeds niet uit bij de settings in Traktor, zal er wel even een printscreen van maken zodat je kan zien wat er allemaal ingesteld moet worden.

Ik heb mijn speakers achteraan de pc aangesloten met groene aux stekkertje.
Aan de voorkant heb ik mijn koptelefoon aangesloten.
Zou ook nog eventueel me koptelefoon in de aux ingang kunnen doen die op me speakertjes zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Hier de printscreen http://i.imgur.com/ZEASoc0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 19:13
AudioSetup>AudioDevice>Asio4all ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Ja , als ik dat doe heb ik nog heel veel mogelijkheden bij ''output routing''
waarbij ik nog steeds niet weet wat ik waar moet doen... Ik kan namelijk bij elke(internal en external) kiezen
uit deze mogelijkheden:
Audio hoofdtelefoon /luid 1
Audio hoofdtelefoon /luid 2
Audio hoofdtelefoon /luid 3
Audio hoofdtelefoon /luid 4
Audio hoofdtelefoon /luid 5
Audio hoofdtelefoon /luid 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 19:13
Je moet voor internal kiezen (je hebt namelijk geen externe mixer). Check voordat je verder gaat eerst of je wel 2 geluidskaarten hebt want de master op bijv het linker kanaal zetten en de monitor op de rechter gaat snel irriteren, trust me. Als je geen 2 geluidskaarten heb kan je gewoon een simpel usb geluidskaartje halen van een 10tje, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Tis dus zo dat er op me moederbord 1 geluidskaart zit waarbij de ingang voor op me pc op het zelfde kanaal zit als die achterop me pc...waardoor het geluid altijd via de koptelefoon of via de speakers gaat.

Is hier geen programma voor om dit bijvoorbeeld op te splitsen ?
Het is me ooit vroeger wel is gelukt met virtual Dj maar toen had ik ook nog een ander moederbord.

En nog een vraag: Wat doet asio4all eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Iemand nog een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Normaal gezien hangt alles van je geluidskaart in je pc af.

- Heb je een 4.1 geluidskaart of hoger? Je luidsprekers in de front output steken (meestal de groene poort) en je koptelefoon in de center of de rear output (oranje/zwart/?).

- Geen 4.1 geluidskaart of hoger? Koop een Y-splitter en steek die in je output, dan krijg je 2 outputs waarvan je 1 gebruikt voor de luidsprekers, 1 voor de hoofdtelefoon (nu zal alles wel in mono zijn door splitter).

- Heb je een usb hoofdtelefoon? Gebruik die dan, je pc zal deze zien als 2de geluidskaart.

- Of koop gewoon een nieuwe geluidskaart (4.1 of meer) of koop een usb geluidskaart van 4.1 of meer.

Voor een eurie of 50 en zelfs minder kan je zo'n (usb) geluidskaart op de kop tikken, een y-splitter voor nog een stuk minder (maar mono --> bah).
Al deze zaken kan je daarna instellen in het programma zodat je deftig kan voorbeluisteren.
(Zet Master op de luidsprekers.)

Hoofdtelefoon in jack steken op je luidsprekers 'herstuurt' het geluid gewoon over je hoofdtelefoon, je sluit gewoon een andere geluidsoutput over hetzelfde kanaal. Hetzelfde geldt voor front audio aansluiting. Je hebt altijd 2 kanalen nodig voor te kunnen voorbeluisteren. Of in geval van de Y-splitter, 2 'halve' kanalen.

Asio4all is een soort 'driver' die je geluidsoutput naar HID kan sturen ipv MIDI. Voordelen zijn minder latency wat voor mixen en vooral scratchen leuk kunnen zijn. Niet echt noodzakelijk dus, maar aan je screenshot te zien staat die wel ingesteld voor Traktor, en het is gratis, dus even installeren om zeker te zijn.

De preciese audio instellingen afhankelijk van je beschikbare/gebruikte kanalen kan ik je niet vertellen, ben minder bekend met Traktor.

Kan deze uitleg je wijzer maken?

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjee96
Super bedankt, het is gelukt.

Output monitor daar heb ik de koptelefoon op gezet en op master de speakertjes.
Toen nog wat andere settings geprobeerd met geluidskaart en heb de goede combinatie :)

Bedankt allemaal voor het helpen ;)

Bart
Pagina: 1