[WIN8]Hyper-V op file/smb share.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om het e.e.a. te virtualiseren. Ik wil dan de opslag van mijn virtuele machines graag op een file/smb share zetten die dan weer op NAS van Synology staat. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat als ik een nieuwe virtuele machine aanmaak en klik op "Voltooien" dat hij dan de volgende foutmelding geeft (alleen gaat het dan om Windows 8 en niet om Windows Server 2008R2):

Afbeeldingslocatie: http://blogs.technet.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-components-postattachments/00-03-07-97-73/HVCD2.png
Het gaat dan om de volgende website. Het punt is dat ze dan voornamelijk over Windows Server 2008R2 gaan, maar ik wil dit graag in Windows 8 gebruiken.

Ik heb ook een website gevonden om een netwerkmapping aan te maken en Windows laten geloven dat het om een locale harddisk gaat, maar dit werkte ook niet. Waar moet ik beginnen om dit proberen op te lossen?

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:44
Ventrigo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:32:
[...]Ik heb ook een website gevonden om een netwerkmapping aan te maken en Windows laten geloven dat het om een locale harddisk gaat, maar dit werkte ook niet. Waar moet ik beginnen om dit proberen op te lossen?
Ik ben niet thuis in virtualisatie met niet lokale schijven. Wel geloof ik dat dit met iSCSI te doen is. Op je Syno kun je geloof ik een iSCSI LUN of iSCSI Target aanmaken. Nooit uitgezocht hoe dat precies zit, maar dat is volgens mij wel de richting van de oplossing die je zoekt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Crahsystor schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:38:
[...]
Ik ben niet thuis in virtualisatie met niet lokale schijven. Wel geloof ik dat dit met iSCSI te doen is. Op je Syno kun je geloof ik een iSCSI LUN of iSCSI Target aanmaken. Nooit uitgezocht hoe dat precies zit, maar dat is volgens mij wel de richting van de oplossing die je zoekt.
Ik begrijp dat je daarvoor een iSCSI kan aanmaken(ook mijn kennis is daarvoor niet op pijl), maar ik denk dat het ook op een File/SMB share zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Het is volgens mij ook aangeraden om dat via een iSCSI connectie te doen.
Wat ik momenteel kan zien is dat de permissies van je nas waarschijnlijk verkeerd staan ingesteld.
Aangezien er access denied bij de foutmelding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
offtopic:
In overleg met de verantwoordelijken (weet even de goede naam niet) hebben zij mij aangeraden in dit gedeelte van het forum een topic aan te maken. Ik heb me zelf ook afgevraagd waar dit het beste besproken kan worden. Aangezien het een foutmelding is in Hyper-V denk ik dat dat in dit forumgedeelte moet, maar aan de andere kant ook weer niet omdat je zelf ook zegt dat het waarschijnlijk toch te maken heeft met de juiste rechten op de NAS. Als er niet binnen een, laten we zeggen een week?, geen oplossing is dan ga ik vragen wat te doen. Of een nieuw topic of dit topic verplaatsen

Met die foutmelding wordt inderdaad aangegeven dat ik geen toegang heb, maar als ik er via het netwerk naar toe ga is het geen probleem. Ik heb wel de toegang moeten aangeven met een account en een password, maar hoe kan ik dit regelen voor Hyper-V? Volgens mij is er geen optie om een wachtwoord op te geven en zou volgens mij de instellingen van Windows zelf over moeten nemen. Of zeg ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
SMB/Fileshare als storage voor je VM's kan enkel met SMB 3.0 (Server 2012 of Windows 8 ).

Je Synology NAS kan geen SMB 3.0 share aanbieden dus vandaar dat dat als storage location faalt.

Je kunt wel op je Synology een iSCSI target aanmaken en op je Hyper-V host een iSCSI connectie aanmaken naar dat target (start service Microsoft iSCSI Initiator Service, configureer die service ook als Automatisch starten en gebruik commando iscsicpl om de connectie naar het target aan te maken)
Vervolgens heb je een verbinding met een LUN, welke je kunt partitioneren en formatteren als zijnde een local disk met diskpart of eventueel RSAT tools als compmgmt.msc vanaf je management bak.

[ Voor 56% gewijzigd door akimosan op 02-02-2013 20:12 ]

Pagina: 1