Toon posts:

ip cam instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren,

Een paar dagen terug heb ik een nieuwe ipcam besteld. Inmiddels heb ik deze binnen, maar jet instellen lukt niet.

Heb op het internet al gekeken, maar er staan zoveel verschillende adviezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zou daarom graag advies willen van jullie zodat ik mijn ipcam kan instellen.

Ik heb als modem

Zyxel p-2812hnu-f1

Ipcam is van Wanscam

Wat zijn de stappen die ik moet nemen om zowel via de pc als mijn android toestel de beelden te kunnen bekijken.

Ik hoor het graag....

Groetjes.....

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
IP-cam moet op het netwerk komen. Je moet de cam dus een vast ip-adres geven.

Je kunt dit nummer dan intikken op je pc of tel om ernaar te kijken, of in de favorieten plaatsen.

Vaak is dit ook softwarematig, dan kan je kijken met behulp van een programma of app.

Verwijderd

Topicstarter
Cam is al verbonden met kabel. Ipcam heeft al een ip adres. Staat op een sticker onder de ipcam. Het gaat er mij om dat ik met een android toestel de beelden kan bekijken.

Ik heb gelezen over forwarding die je moet instellen in je modem.

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Forwarden hoeft alleen voor remote-access.
Dan zet je dus een poort open die je op de cam hebt ingesteld.
Dan kun je er bij met je externe ip-adres gevolgd door het poortnummer (zie watismijnip.nl voor je externe ip).
bijv 168.105.92.150:8020.

[ Voor 4% gewijzigd door McBrag op 02-02-2013 16:34 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kan je via je pc al op de cam komen?
Is het ip op de sticker ook echt het ip dat je cam gekregen heeft van je zyxel?

Als je er op kan via de pc, en je wil via je Android kijken, moet je een app installeren. Ip cam viewer bvb.

Wil je via internet op je cam kunnen, moet je 2 dingen doen.
-in je modem een poort forwarden (externe poort naar de interne poort die je cam gebruikt, dat mag 2x dezelfde zijn, maar dan wel die die je cam gebruikt)
-je moet je externe ip kennen zodat je dat kan instellen in de app op je Android? Samen met de externe poort die je gekozen hebt.

Details hiervoor is allemaal redelijk makkelijk op Google te vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 02-02-2013 16:40 ]